  • 21. Data: 2011-01-08 16:20:24
    Temat: Re: A co to za cudo ?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomosci
    bb.googlegroups.com...

    > Woda w szklance od szybkiego mieszania lyzeczka tez sie zagrzewa. Tak to
    > dziala.

    Ale czy prąd na ciepło przerobisz oporowo czy mechanicznie - to póki
    pompy ciepła nie zastosujesz - nie uzyskasz z kilowata mocy elektrycznej
    więcej jak kilowat mocy cieplnej. A wszelakie układy mechaniczne maja
    jedna wielką wadę - zużywające się i zawodne części ruchome.

    Ale czego to się jeleniom nie sprzedaje...

    --
    Darek

  • 22. Data: 2011-01-08 16:35:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d288ec9$0$2505$65785112@news.neostrada.pl...

    >Ale czy prąd na ciepło przerobisz oporowo czy mechanicznie - to póki pompy
    >ciepła nie zastosujesz - nie uzyskasz z kilowata mocy elektrycznej więcej
    >jak kilowat mocy cieplnej.

    Uzyskasz mniej, przy mechanicznym.

  • 23. Data: 2011-01-08 18:30:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 8 Jan 2011 10:40:14 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Woda w szklance od szybkiego mieszania lyzeczka tez sie zagrzewa. Tak to
    > dziala.

    Ja jednak stawiałbym na elektrodynamikę - magnesy które się poruszają
    względem czegoś metalowego wytwarzają prąd, a ten, ciepło.
    Czyli turbina, hamulec elektrodynamiczny chłodzony wodą.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 24. Data: 2011-01-08 18:35:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał
    > w wiadomości news:4d288ec9$0$2505$65785112@news.neostrada.pl...

    > Uzyskasz mniej, przy mechanicznym.

    Jak silnik elektryczny będzie wewnątrz przestrzeni grzanej to uzyskam
    dokładnie tyle samo - kosztem idiotycznego skomplikowania konstrukcji.

    Bo jak silnik poza przestrzenią grzaną to faktycznie część prądu pjdzie
    na straty w silniku a ciepło tak wytworzone pójdzie na rozkurz grzejąc
    nie to co chcielibyśmy.

    W ogóle to zabawka jest fajna jako studium psychosocjologiczne - jak
    dużo ludzie są gotowi zapłacić i za jak wieki idiotyzm...

    --
    Darek

  • 25. Data: 2011-01-08 19:57:07
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Tutaj chyba chodzi o wykorzystywanie zjawiska kawitacji wody.
    Wymyślili to chyba gdzieś w USA. Znam kogoś kto się tym bawił w Polsce
    i faktyczna sprawność nie przekraczała 100 %. Jeśli to jest to co
    myślę to jest tu obracający się bęben - walec z dość małą szczeliną
    względem zewnętrznego cylindra i tam przepływa woda. Bęben ma
    nawiercone otwory. Podczas obrotu występuje zjawisko kawitacji woda
    mocno się grzeje. Liczne problemy techniczne - łożyska, uszczelnienia.
    Twórcy tego patentu twierdzą że w wodzie występują jakieś zjawiska
    jądrowe...... i dlatego taka sprawność, podobno wyższa od 100 %.
    Faktycznie bardzo droga i skomplikowana grzałka.
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2011-01-08 20:05:36
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    >Tutaj chyba chodzi o wykorzystywanie zjawiska kawitacji wody.

    Myśle ze ten cwaniak co to sprzedaje słowa kawitacja nie słyszał w życiu :)

    b.

  • 27. Data: 2011-01-08 22:13:07
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > ciepła nie zastosujesz - nie uzyskasz z kilowata mocy elektrycznej więcej

    Sugerujesz, że jak zastosuję grzałkę elektryczną i pompę ciepła to z jednego
    kW mocy potrzebnej na zasilenie grzałki i pompy ciepła uzyskam 2kW ciepła ?
    :)

  • 28. Data: 2011-01-08 23:15:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 8 Jan 2011 23:13:07 +0100, Plumpi napisał(a):

    > Sugerujesz, że jak zastosuję grzałkę elektryczną i pompę ciepła to z jednego
    > kW mocy potrzebnej na zasilenie grzałki i pompy ciepła uzyskam 2kW ciepła ?
    > :)

    Ciekawe połączenie. Pierwszy, któremu by się to udało, ma w rękach nagrodę
    Nobla i wszystkie inne pokrewne :)

    --
    best regards,
    scream

  • 29. Data: 2011-01-09 02:58:55
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik robertr napisał:
    > Tutaj chyba chodzi o wykorzystywanie zjawiska kawitacji wody.

    Czy kawitacja czy hamulec magnetyczny z magnesami stałymi - ma sens
    jeśli chcemy przerobić niskoparametrową energię _mechaniczną_ na ciepło.
    I tu akurat hamulec magnetyczny z magnesami stałymi wydaje się najlepszy
    - urządzenia cierne po prostu muszą być mało trwałe, urządzenia
    kawitacyjne też w sumie mają nieciekawe warunki pracy (kawitacja potrafi
    nieźle powierzchnię elementów zrujnować), w hamulcu mechanicznym nie
    bardzo ma się co popsuć.

    Czyli - mamy wiatrak albo turbinę wodną, chcemy bez chrzanienia się w
    wielka automatykę zrobić ciepło - gonimy nimi hamulec magnetyczny
    chłodzony wodą.

    Ale gonienie tegoż hamulca magnetycznego silnikiem elektrycznym to
    łapanie się prawą ręką za lewe ucho.

    Maść na szczury!!!

    --
    Darek