  • 1. Data: 2012-03-04 10:04:52
    Temat: A moze cos takiego zamiast szarpac sie z fahofcami?
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    http://www.sfora.pl/Zobacz-domy-z-IKEI-Kupisz-je-z-m
    eblami-w-komplecie-g41116

    Nic nie napisali o zapotrzebowaniu na energię.
    No i ta cena - za kawalerkę 80 tys zielonych, to chyba nie jest tanio,
    do tego trzeba uzbrojonej działki i koszt wzrasta do 300 tysi... Za tyle
    to da się tradycyjny niewielki dom postawić, bo to jak dla mnie jest
    raczej rozwiązaniem typu socjal - może dla powodzian, albo dla jakichś
    innych wysiedleńców - do stałego zamieszkiwania, to jakoś tego nie
    widzę. :-)

    A wygląd... rzecz gustu. Ja do ikei w ogóle uprzedzony jestem z ich
    'stylem' :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-03-04 12:45:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2012 11:04, Robert G pisze:

    > A wygląd... rzecz gustu. Ja do ikei w ogóle uprzedzony jestem z ich
    > 'stylem' :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=QEwzbHJNkwg

    ;->

  • 3. Data: 2012-03-04 16:18:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message
    > http://www.sfora.pl/Zobacz-domy-z-IKEI-Kupisz-je-z-m
    eblami-w-komplecie-g41116
    > Nic nie napisali o zapotrzebowaniu na energię.
    > No i ta cena - za kawalerkę 80 tys zielonych, to chyba nie jest tanio,

    przy funkcjonalnosci wiekszego baraku z toitoiem i prysznicem cena zaporowa
    skoro zblizony kosztuje 150k

    http://en.otodom.pl/ads/developer/pphu-inter-styl-ja
    nusz-rusnak-id253253?objSearchQuery_Orderby=price%20
    DESC

    dla nikogo innego niz zadeklarowany singiel bez hobby sie to przeciez nie
    nadaje, a kosztuje kosmicznie duzo

    dokladnie

  • 4. Data: 2012-03-04 19:45:42
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > http://en.otodom.pl/ads/developer/pphu-inter-styl-ja
    nusz-rusnak-id253253?objSearchQuery_Orderby=price%20
    DESC

    następny ze styropianem do kanadyjczyka...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2012-03-05 09:20:57
    Od: "budokan" <b...@o...pl>

    > przy funkcjonalnosci wiekszego baraku z toitoiem i prysznicem cena
    > zaporowa
    > skoro zblizony kosztuje 150k

    Śmiech na sali. Ja wybudowałem (własnoręcznie + pomoc ojca) dom 140m2 +
    garaż za ok. 160tyś w stanie do umeblowania. Dachówka Roben, kocioł
    Viessmann, okna Aluplast złoty dąb, videodomofon, kominek marmurowy itp.
    itd. Więc wydanie 150tyś na BARAK to mega głupota. No chyba, że ktoś się
    zupełnie nie zna i nie umiałby budować domu metodą gospodarczą - to
    pozostaje BARAK.

    kruczki mojej budowy:
    - jak wspomniałem, budowaliśmy wszystko sami;
    - zwrócone ok. 23tyś. za fundamenty (szkody górnicze);
    - wszystko wciągnięte w VZM-1 (zwrot VAT ok. 13% z urzędu skarbowego);
    - szukanie najtańszych materiałów (markowych producentów, np. kocioł
    Viessmann kupiony ok. 20% taniej niż cena rynkowa, dachówka kupiona
    (wynegocjowana cena) ok. 20% taniej niż cena rynkowa; okna kupione na 7%
    VAT; itd. itp.)

  • 6. Data: 2012-03-05 09:52:07
    Od: <news>

    Użytkownik "budokan" napisał:
> [...]
    > mega głupota. No chyba, że ktoś się zupełnie nie zna i nie umiałby
    > budować domu metodą gospodarczą - to pozostaje BARAK.

    dokładnie, barak za 160tyś to przegięcie, nie dlatego że to barak, bo
    standard takiego baraku jest niejednokrotnie sporo wyższy od standardu
    mieszkania kowalskiego, ale dlatego ze takowy można sobie samemu zbudować za
    20-40tyś z pełnym wyposażeniem,
    po prostu ludzie nie mają już kasy, zaczynają baraki kupować to nasi
    fachofcy teraz baraki budują za kosmiczne pieniądze i z tymi samymi
    fuszerkami;)
    potem będą kartony za 160tyś;(

  • 7. Data: 2012-03-05 10:07:23
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Śmiech na sali. Ja wybudowałem (własnoręcznie + pomoc ojca) dom 140m2 +
    > garaż za ok. 160tyś w stanie do umeblowania.

    niemożliwe...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2012-03-05 10:51:01
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik s_13 napisał:

    > niemożliwe...
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    Możliwe możliwe. Zależy jednak od lokalizacji i... właśnie oszczędności
    na robociźnie.
    U mnie robocizna to ok 1/3 budżetu, a dom trochę większy i daleko
    przyłącza, zatem własnoręcznie można blisko 200-metrowy dom za 200 k
    machnąć i powinno się dać radę.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 9. Data: 2012-03-05 14:42:44
    Od: "budokan" <b...@o...pl>

    > Możliwe możliwe. Zależy jednak od lokalizacji i... właśnie oszczędności na
    > robociźnie.

    Tak jest. Dodam jeszcze, że na działkę wydałem 110tyś. choć mogłem
    "zaoszczędzić" kupując działki nieopodal (w cenach 70-80tyś.), gdzie spływa
    cała woda podczas opadów ;/ oraz podcięgnięcie wody/prądu/gazu/kanalizacji
    kosztowało by duuuużo więcej niż do mojej. Więc na działce nie warto
    oszczędzać, potem się zapłaci więcej za media, dużo więcej. U mnie odległość
    wszystkiego od domu to ok. 5m. Trzeba wiedzieć kiedy oszczędzać i na czym.

    Najlepeiej kupować materiały w hurtowniach budowlanych, gdzie można
    porozmawiać ze sprzedawcą jak z kolegą ;) i zawsze zniżkę da sporą. Pozatym
    internet, allegro i oszczędzamy kupę kasy. Z głową.

  • 10. Data: 2012-03-05 16:57:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "budokan" <b...@o...pl> wrote in message
    > Śmiech na sali.

    owszem, ale mowimy o czyms gotowym co kolesie poskladaja na miejscu
    w kilka dni - w Polsce z ta cena ikea nie ma zadnych sans