    From: "budokan" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A moze cos takiego zamiast szarpac sie z fahofcami?
    Date: Mon, 5 Mar 2012 10:20:57 +0100

    > przy funkcjonalnosci wiekszego baraku z toitoiem i prysznicem cena
    > zaporowa
    > skoro zblizony kosztuje 150k

    Śmiech na sali. Ja wybudowałem (własnoręcznie + pomoc ojca) dom 140m2 +
    garaż za ok. 160tyś w stanie do umeblowania. Dachówka Roben, kocioł
    Viessmann, okna Aluplast złoty dąb, videodomofon, kominek marmurowy itp.
    itd. Więc wydanie 150tyś na BARAK to mega głupota. No chyba, że ktoś się
    zupełnie nie zna i nie umiałby budować domu metodą gospodarczą - to
    pozostaje BARAK.

    kruczki mojej budowy:
    - jak wspomniałem, budowaliśmy wszystko sami;
    - zwrócone ok. 23tyś. za fundamenty (szkody górnicze);
    - wszystko wciągnięte w VZM-1 (zwrot VAT ok. 13% z urzędu skarbowego);
    - szukanie najtańszych materiałów (markowych producentów, np. kocioł
    Viessmann kupiony ok. 20% taniej niż cena rynkowa, dachówka kupiona
    (wynegocjowana cena) ok. 20% taniej niż cena rynkowa; okna kupione na 7%
    VAT; itd. itp.)