  • 21. Data: 2012-02-15 07:26:56
    Temat: Re: BB -- czyli buty z Baty
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisal(a):

    >Taki mam problem, że jakiś skurwysyn założył wielką
    >firmę o nazwie Bata i sprzedaje tam gówno butopodobne.

    Nie kumasz jednej rzeczy - nie ma rzeczy zlych,
    sa tylko zle ceny i naiwni ludzie, ktorzy je kupuja uwazajac
    wysokosc ceny za wyznacznik jakosci.

  • 22. Data: 2012-02-15 08:15:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ale w kapitalizmie czy w komunizmie -- umowy powinny być
    > przestrzegane i nie można kłamać, oszukiwać, kraść...

    Bierzesz prawnika i idziesz do sądu.

    > Piekarz może nadal piec chleb zawierający truciznę i może nadal mordować
    > ludzi. :)

    Ale o co chodzi? Nie rozumiem.

    > Zupełny brak państwa (czy innej instytucji) nie jest możliwy.

    No nie jest ale kapitalizm nie oznacza przecież braku państwa w ogóle.

    > Zupełna samokontrola i samoregulacja rynku jest fikcją.

    Rynek wolny kontroluje się sam. Tak jak samoistnie kontroluje się dżungla.

    > Zupełnego kapitalizmu nie można zbudować w ludzkim świecie.

    Nie wiem co to jest kapitalizm zupełny. Kapitalizmu może być więcej lub
    mniej... chodzi o to aby było go jak najwięcej. To najbardziej sprawiedliwy
    system.

    Pozdr.

  • 23. Data: 2012-02-15 22:57:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "quent" 4f3b69a5$0$1221$6...@n...neostrada.pl

    > Bierzesz prawnika i idziesz do sądu.

    Jeśli w jakimś ustroju oszustwo jest dopuszczalne
    prawnie, prawnik tego nie zmieni, chyba że prawnik
    w parlamencie.

    > Ale o co chodzi? Nie rozumiem.

    Ja używam języka polskiego. Jeśli Ty tego języka nie
    znasz, to raczej nie porozmawiamy ze sobą w tym języku.

    > No nie jest ale kapitalizm nie oznacza przecież braku państwa w ogóle.

    Nie oznacza.

    > Rynek wolny kontroluje się sam. Tak jak samoistnie kontroluje się dżungla.

    Nie tylko dżungla. Dookoła mamy samokontrolę dosłownie na
    każdym kroku. I w naturze, gdzie zwierzęta żywią się innymi
    zwierzętami, i w świecie stworzonym przez człowieka. nie tylko
    chodzi o żywienie się -- rodzi się za dużo pszczółek samiczek,
    co oznacza brak trutni, zaczyna więc brakować jajeczek zapładnianych
    przez trutni, a z takich powstaną właśnie trutnie... Za szybko
    kręci się (po łacinie volvo) więc rozchylają się kuleczki
    urządzenia regulacyjnego i w efekcie maszyna parowa (bo
    o niej tu mowa) zwalnia...

    Samoregulacja jest dosłownie wszędzie. tak zwane sprzężenie zwrotne ujemne.

    > Nie wiem co to jest kapitalizm zupełny. Kapitalizmu może być więcej lub mniej...
    chodzi o to aby było go jak najwięcej.

    Wówczas zapanują handlarze narkotyków. Ludzie wymrą, skarłowacieją,
    staną się bezpłodni, powstanie nowy gatunek, odporny na narkotyki...
    Czemu nie. :) Czyż życie składa się z jednego tylko tygodnia? Po
    sześciu dniach ciężkiej pracy Bóg odpoczął, ale może wróci do roboty...

    > To najbardziej sprawiedliwy system.

    No i co z tego? Na lekcji angielskiego, w czasie klasówki, pewien Piotr
    zauważył, że zasady podyktowane przez nauczyciela są niesprawiedliwe,
    na co dostał taka właśnie odpowiedź. Nauczyciel jeszcze go zapytał,
    gdzie jest powiedziane, iż na świcie ma być sprawiedliwość i czy
    gdziekolwiek jest sprawiedliwość. Piotr ów kolejny raz przegrał
    starcie z owym nauczycielem. Gdy któregoś razu nauczycielowi
    zupełnie zabrakło argumentów merytorycznych, zaproponował:

    -- Jeśli chcesz ze mną rozmawiać, to najpierw włóż krawat. :)

    Ale ja raz tego nauczyciela zagiąłem w takich rozmowach.
    Chciał mi postawić fleka, więc zaproponowałem mu, aby tego
    nie czynił, bo już tego dnia dostałem fleka z polskiego
    i fleka z rosyjskiego... Zapytał podobnie -- no i co z tego?
    Odpowiedziałem mu, że on nie musi dołączać do tych, którzy mnie
    flekują. Odparł, iż nie postawi mi fleka dopiero wtedy, gdy go
    przekonam. No i przekonałem go mówiąc, iż może nie stawiać mi
    fleka, gdyż ja go o to proszę. Nauczyciel uznał moją argumentację
    za dobrą, choć być może gdzieś w głębinach swego serca pragnął
    dołączenia do lingwistycznej ;) ,,tradycji'' tamtego dnia. :)
    Fleka wtedy nie postawił, ale poprosił mnie o mój zeszyt i na
    początku zeszytu, gdzie zwykle stawił oceny, napisał
    ,,nieprzygotowanie'' czy jakoś tak. Chyba polecił mi,
    abym przygotował się starannie na następną lekcję, a gdy
    ta lekcja nadeszła, sprawdził moje przygotowanie -- zapytał
    mnie, czy jestem przygotowany i uwierzył mi na słowo. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-02-15 23:56:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jhhd98$816$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > co oznacza brak trutni, zaczyna więc brakować jajeczek zapładnianych
    > przez trutni, a z takich powstaną właśnie trutnie... Za szybko

    Chyba jednak coś nie tak.

    Lęgnie się za dużo samiczek pszczelich, co oznacza nadmiar trutni,
    gdyż robotnice legną się z jaj zapłodnionych przez trutnie, a trutnie
    lęgną się z jaj niezapłodnionych, więc za chwilę trutni będzie za mało,
    bo za mało ich wylęgnie się. Za mało trutni, za mało zapłodnionych
    jajeczek, wylęga się zatem więcej trutni niż robotnic...

    Więcej robotnic, mniej trutni, za chwilę będzie więcej trutni...
    Dużo trutni, dużo zapłodnionych nimi jaj, za chwilę trutni będzie mniej...

    Truteń niejako unicestwia swą płeć -- zapładniając jajo, doprowadza
    do wzrostu liczebności samiczek i zmniejszenia liczebności trutni.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-02-16 09:11:55
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Jeśli w jakimś ustroju oszustwo jest dopuszczalne
    > prawnie, prawnik tego nie zmieni, chyba że prawnik
    > w parlamencie.

    Pisałeś cos o łamaniu umowy. Od tego powinny być sądy.
    Kupiłeś buty czyli zawarłeś umowę - jeśli sądzisz, że Cię oszukano, złamano
    warunki umowy - bierzesz prawnika i idziesz do sądu.
    Nie powinno być żadnych odgórnych regulacji. Wszystko powinno się zamykać
    pomiędzy kupującym i sprzedającym. To rynek, silna konkurencja wymusza
    podnoszenie jakości usług. Ten kto ma klienta w dupie odpada z gry. W
    warunkach silnej konkurencji masz wybór!

    > Ja używam języka polskiego. Jeśli Ty tego języka nie
    > znasz, to raczej nie porozmawiamy ze sobą w tym języku.

    Możesz spróbować po ang. jeśli będzie w tym jakaś logika.
    Piekarz, który truje idzie do pierdla. Kompletnie niejasna jest dla mnie
    logika przedstawiona w Twoim wywodzie. Nic z niczego nie wynika.

    > Samoregulacja jest dosłownie wszędzie. tak zwane sprzężenie zwrotne
    > ujemne.\

    Ale ja mam na myśli gospodarkę, która jak wiadomo (a może nie?) jest
    sterowana i ma niewiele wspólnego z wolnym rynkiem.
    Dodam dla ścisłości, że mam na myśli Polskę.

    > Wówczas zapanują handlarze narkotyków.

    A może handlarze np miodem? Kto wie...
    Ważne, że w kapitalizmie (nie korporacjonizmie) panuje zawsze KONSUMENT!
    Jest silne państwo, które broni własności prywatnej i wolności...
    Zajmuje się niewielkim wycinkiem ale robi to dobrze bo są na to pieniądze.

    > To najbardziej sprawiedliwy system.

    No i co z tego?

    To z tego, że gdyby nastał to byłoby sprawiedliwiej :-)
    To proste.

  • 26. Data: 2012-02-16 10:56:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "quent" 4f3cc856$0$26682$6...@n...neostrada.pl

    > Pisałeś cos o łamaniu umowy. Od tego powinny być sądy.

    Nie. Sądy nie są od łamania umowy. :)

    > Kupiłeś buty czyli zawarłeś umowę - jeśli sądzisz, że Cię
    > oszukano, złamano warunki umowy - bierzesz prawnika
    > i idziesz do sądu.

    0. W tej chwili nie rozmawiamy o butach.
    1. Nie mogę włóczyć się po sądach z każdą parą gówna.

    > Nie powinno być żadnych odgórnych regulacji. Wszystko powinno się zamykać

    Więc niech mi urzędnicy (choćby rzecznik konsumentów) oddadzą
    pieniądze, które ode mnie zabrali w formie podatków. Podobnie
    z parlamentarzystami, którzy zbudowali prawo -- na przykład
    ustawę antybublową.

    > pomiędzy kupującym i sprzedającym. To rynek, silna konkurencja
    > wymusza podnoszenie jakości usług. Ten kto ma klienta w dupie
    > odpada z gry. W warunkach silnej konkurencji masz wybór!

    W takim razie -- po co komu państwo? Aż tak mocno kochasz
    Rydzyka, że uznajesz istnienie państwa za zło?

    > Możesz spróbować po ang. jeśli będzie w tym jakaś logika.

    Jakaś -- czyli jaka? Bo brak logiki to też jakaś logika.

    > Piekarz, który truje idzie do pierdla.

    Do jakiego pierdla? Mamy państwo czy nie mamy?
    Rynek reguluje się sam czy nie? Wyżej piszesz, że:

    silna konkurencja wymusza
    podnoszenie jakości usług. Ten kto
    ma klienta w dupie odpada z gry.

    Po co ten pierdel i kto tam wyśle piekarza?

    > Kompletnie niejasna jest dla mnie logika przedstawiona
    > w Twoim wywodzie. Nic z niczego nie wynika.

    No właśnie -- u Cienie nic z niczego nie wynika. :)

    > Ale ja mam na myśli gospodarkę, która jak wiadomo (a może
    > nie?) jest sterowana i ma niewiele wspólnego z wolnym rynkiem.

    O tym, że jest sterowana, ja wiem doskonale.
    Choćby wiem, jak wyglądają przetargi publiczne
    organizowane przez Urząd miejski w Białymstoku.

    > Dodam dla ścisłości, że mam na myśli Polskę.

    To dobrze, że dodajesz, skoro proponowałeś język_angielski&logikę_jakąś.

    > A może handlarze np miodem?

    Nie -- przemycają to gówno w dupie.

    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/539458,21late
    k-przemycal-heroine-w-zoladku-Wpadl

    > Kto wie...
    > Ważne, że w kapitalizmie (nie korporacjonizmie) panuje zawsze KONSUMENT!

    Zawsze?

    > Jest silne państwo, które broni własności prywatnej i wolności...

    A co to ..silne państwo''?

    > Zajmuje się niewielkim wycinkiem ale robi to dobrze bo są na to pieniądze.

    I co to za wycinek?

    > To z tego, że gdyby nastał to byłoby sprawiedliwiej :-)
    > To proste.

    Ale komu i do czego potrzebna jest sprawiedliwość?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-02-16 12:09:55
    Od: "quent" <x...@x...com>

    ?

    > 0. W tej chwili nie rozmawiamy o butach.
    > 1. Nie mogę włóczyć się po sądach z każdą parą gówna.

    Nie chcesz, nie możesz - Twoja sprawa.

> [...]
    > pieniądze, które ode mnie zabrali w formie podatków. Podobnie
    > z parlamentarzystami, którzy zbudowali prawo -- na przykład

    Słusznie. Po zlikwidowaniu zbędnej państwowej pieczy powinno się obniżyć
    podatki.

    > W takim razie -- po co komu państwo?

    Pisałem już w poprzednim poście.
    Potrzebna jest szczątkowa administracja, policja, sądy, wojsko.

    > Po co ten pierdel i kto tam wyśle piekarza?

    Ale co tu jest niejasne?
    Jeśli ktoś łamie prawo to spotykają go konsekwencje.

    > Zawsze?

    Jeśli coś mówię to nie mam na myśli marginesu, wyjątku bo taka rozmowa nie
    ma sensu.

    > A co to ..silne państwo''?
    > I co to za wycinek?

    pisałem wyżej.

    > Ale komu i do czego potrzebna jest sprawiedliwość?

    Cywilizowanemu społeczeństwu. Do wolności.

  • 28. Data: 2012-02-16 18:08:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "quent" 4f3cf20d$0$26691$6...@n...neostrada.pl

    > ?

    Brak treści przed pytajnikiem.
    Parlament prawo ustala, sąd rozstrzyga spory.
    Łamaniem prawa zwykle trudni się łajdak, nie sąd.

    > Nie chcesz, nie możesz - Twoja sprawa.

    Zamsz nie jest warty wyprawki.

    > Słusznie. Po zlikwidowaniu zbędnej państwowej pieczy powinno się obniżyć podatki.

    I ja, za te zwrócone mi podatki, będę mógł zająć policjanta
    i prawnika -- a nawet kupić niejedne nowe buty.

    > Pisałem już w poprzednim poście.
    > Potrzebna jest szczątkowa administracja, policja, sądy, wojsko.

    No tak -- ale po co to komu?

    > Ale co tu jest niejasne?
    > Jeśli ktoś łamie prawo to spotykają go konsekwencje.

    Tak -- Grobleny kantował i spotkały go konsekwencje.
    Ale czy ja wiem, czy ta sprawiedliwość jest zasługą państwa?
    Ktoś kosą ciachnął bez zbierania podatków. :)
    Jakaś społeczna inicjatywa.

    > Jeśli coś mówię to nie mam na myśli marginesu, wyjątku bo taka rozmowa nie ma
    sensu.

    IMO panuje silny, bogaty, przebiegły...
    Konsument może też panować, ale zwykle panuje silniejszy.

    Dlatego powstały państwa, aby najsilniejsze było społeczeństwo
    reprezentowane przez państwo utrzymywane ze składek (podatków)
    społeczeństwa.

    > pisałem wyżej.

    Pisałeś strasznie nie jasno -- a ja lękam się tego, co straszne.

    > Cywilizowanemu społeczeństwu. Do wolności.

    Czy możesz to jakoś uzasadnić?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2012-02-16 18:12:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jhjgnr$q1v$...@i...gazeta.pl

    > I ja, za te zwrócone mi podatki, będę mógł zająć policjanta
    + I ja, za te zwrócone mi podatki, będę mógł nająć policjanta

    > i prawnika -- a nawet kupić niejedne nowe buty.

    > Pisałeś strasznie nie jasno -- a ja lękam się tego, co straszne.
    + Pisałeś strasznie niejasno -- a ja lękam się tego, co jest straszne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-02-16 23:32:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jhbha2$6gn$...@i...gazeta.pl

    > Nie twierdzę, że nie ma polskich, lecz że
    >
    > bywa i tak, iż jakieś buty produkowane
    > są niemal w całości w Chinach zaś w Polsce jedynie kończona
    > jest taka produkcja

    Co to znaczy SWISS MADE

    http://zegarkicasio.blox.pl/2011/01/Co-to-znaczy-SWI
    SS-MADE.html

    W wersji ekstremalnej pewnie nawet chinczycy siedza w malym mieszkanku
    pod zurichem i skladaja zegarki ktorych mechanizmy pochodza z shenzen,
    a tylko jeden wychwyt jest z malej fabryki Pana Chao mieszkajacego od
    lat pod Genewa. Jest to jednak wyjatkowo drogi wychwyt, drozszy nawet
    niz cala reszta tego mechanizmu stanowiac ponad 50% jego wartosci.

    Skończyły się moje bateryjki w wagach (w wagach służących do ważenia
    tak zwanej cielesnej powłoki duszy) a na nich bywają napisy SWISS MADE.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'