    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: BB -- czyli buty z Baty
    Date: Thu, 16 Feb 2012 11:56:01 +0100

    "quent" 4f3cc856$0$26682$6...@n...neostrada.pl

    > Pisałeś cos o łamaniu umowy. Od tego powinny być sądy.

    Nie. Sądy nie są od łamania umowy. :)

    > Kupiłeś buty czyli zawarłeś umowę - jeśli sądzisz, że Cię
    > oszukano, złamano warunki umowy - bierzesz prawnika
    > i idziesz do sądu.

    0. W tej chwili nie rozmawiamy o butach.
    1. Nie mogę włóczyć się po sądach z każdą parą gówna.

    > Nie powinno być żadnych odgórnych regulacji. Wszystko powinno się zamykać

    Więc niech mi urzędnicy (choćby rzecznik konsumentów) oddadzą
    pieniądze, które ode mnie zabrali w formie podatków. Podobnie
    z parlamentarzystami, którzy zbudowali prawo -- na przykład
    ustawę antybublową.

    > pomiędzy kupującym i sprzedającym. To rynek, silna konkurencja
    > wymusza podnoszenie jakości usług. Ten kto ma klienta w dupie
    > odpada z gry. W warunkach silnej konkurencji masz wybór!

    W takim razie -- po co komu państwo? Aż tak mocno kochasz
    Rydzyka, że uznajesz istnienie państwa za zło?

    > Możesz spróbować po ang. jeśli będzie w tym jakaś logika.

    Jakaś -- czyli jaka? Bo brak logiki to też jakaś logika.

    > Piekarz, który truje idzie do pierdla.

    Do jakiego pierdla? Mamy państwo czy nie mamy?
    Rynek reguluje się sam czy nie? Wyżej piszesz, że:

    silna konkurencja wymusza
    podnoszenie jakości usług. Ten kto
    ma klienta w dupie odpada z gry.

    Po co ten pierdel i kto tam wyśle piekarza?

    > Kompletnie niejasna jest dla mnie logika przedstawiona
    > w Twoim wywodzie. Nic z niczego nie wynika.

    No właśnie -- u Cienie nic z niczego nie wynika. :)

    > Ale ja mam na myśli gospodarkę, która jak wiadomo (a może
    > nie?) jest sterowana i ma niewiele wspólnego z wolnym rynkiem.

    O tym, że jest sterowana, ja wiem doskonale.
    Choćby wiem, jak wyglądają przetargi publiczne
    organizowane przez Urząd miejski w Białymstoku.

    > Dodam dla ścisłości, że mam na myśli Polskę.

    To dobrze, że dodajesz, skoro proponowałeś język_angielski&logikę_jakąś.

    > A może handlarze np miodem?

    Nie -- przemycają to gówno w dupie.

    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/539458,21late
    k-przemycal-heroine-w-zoladku-Wpadl

    > Kto wie...
    > Ważne, że w kapitalizmie (nie korporacjonizmie) panuje zawsze KONSUMENT!

    Zawsze?

    > Jest silne państwo, które broni własności prywatnej i wolności...

    A co to ..silne państwo''?

    > Zajmuje się niewielkim wycinkiem ale robi to dobrze bo są na to pieniądze.

    I co to za wycinek?

    > To z tego, że gdyby nastał to byłoby sprawiedliwiej :-)
    > To proste.

    Ale komu i do czego potrzebna jest sprawiedliwość?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'