    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: BB -- czyli buty z Baty
    Date: Thu, 16 Feb 2012 19:08:55 +0100

    "quent" 4f3cf20d$0$26691$6...@n...neostrada.pl

    >> Nie. Sądy nie są od łamania umowy. :)

    > ?

    Brak treści przed pytajnikiem.
    Parlament prawo ustala, sąd rozstrzyga spory.
    Łamaniem prawa zwykle trudni się łajdak, nie sąd.

    > Nie chcesz, nie możesz - Twoja sprawa.

    Zamsz nie jest warty wyprawki.

    > Słusznie. Po zlikwidowaniu zbędnej państwowej pieczy powinno się obniżyć podatki.

    I ja, za te zwrócone mi podatki, będę mógł zająć policjanta
    i prawnika -- a nawet kupić niejedne nowe buty.

    > Pisałem już w poprzednim poście.
    > Potrzebna jest szczątkowa administracja, policja, sądy, wojsko.

    No tak -- ale po co to komu?

    > Ale co tu jest niejasne?
    > Jeśli ktoś łamie prawo to spotykają go konsekwencje.

    Tak -- Grobleny kantował i spotkały go konsekwencje.
    Ale czy ja wiem, czy ta sprawiedliwość jest zasługą państwa?
    Ktoś kosą ciachnął bez zbierania podatków. :)
    Jakaś społeczna inicjatywa.

    > Jeśli coś mówię to nie mam na myśli marginesu, wyjątku bo taka rozmowa nie ma
    sensu.

    IMO panuje silny, bogaty, przebiegły...
    Konsument może też panować, ale zwykle panuje silniejszy.

    Dlatego powstały państwa, aby najsilniejsze było społeczeństwo
    reprezentowane przez państwo utrzymywane ze składek (podatków)
    społeczeństwa.

    > pisałem wyżej.

    Pisałeś strasznie nie jasno -- a ja lękam się tego, co straszne.

    > Cywilizowanemu społeczeństwu. Do wolności.

    Czy możesz to jakoś uzasadnić?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'