  • 21. Data: 2013-10-05 08:37:52
    Temat: Re: Odp: Bednarka w okół budynku
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:l2o7q0$bsr$1@news.task.gda.pl...
    > a to ty sam sobei licznik zakładasz? przecież liczniki to zakład
    > energetyczny montuje.

    daje dla odbiorców grupy G a z innymi jest różnie. A on fabryke robi.

    b.

  • 22. Data: 2013-10-06 00:20:28
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > daje dla odbiorców grupy G a z innymi jest różnie. A on fabryke robi.

    Witamy w Polsce. Tu każdy chuj ma swój strój, co wieś to inna pieśń i co
    kraj to obyczaj.

  • 23. Data: 2013-10-07 00:35:11
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Witamy w Polsce. Tu każdy chuj ma swój strój, co wieś to inna pieśń i co
    > kraj to obyczaj.

    Ale po co ten gniew, energetyka nie ma tu nic do rzeczy, więc nie ma co
    na nią, czy też przepisy z nią związane psy wieszać.

    Irek.N.

  • 24. Data: 2013-10-20 16:06:54
    Temat: Re: Bednarka w okół budynku
    Od: "Dariusz K. Ladziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ukaniu napisał:

    > Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >

    > Na własne oczy widziałem pęknięty fundament po uderzeniu pioruna.
    > W swoim domu nie zastosował bym uziomu fundamentowego.

    Znaczy zle wykonany uziom. Zeby zbrojenie mogło robić za uziom to musi
    posiadać gwarantowaną ciągłość galwaniczną - czyli co najmniej jeden
    pierścień prętów w ławie musi być zespawany i do niego wszystkie
    doprpwadzenia. Alternatywnie - niezależna od uziomów bednarka (może być
    nieocynkowana, w betonie nie skorodyje).
    Jak fundament pękł - znaczy nie było ciągłości metalu i prąd poszedł na
    jakimś odcinku przez wilgorny beton - to faktycznie może dać takie
    ciśnienie pary wodnej i gazów z elektrolizy że beton nie wytrzyma.

    --
    Darek

    P.S. A w ogóle poza opaską ekwipotencjalną (czy zewnętrzną czy w ławie)
    przy każdym odprowadzeniu z instalacji odgromowej do ziemi powinien być
    wbity uziom pionowy - tak ze trzy - pięć metrów rury czy pręta. Bez
    żadnych wygibasów zwiększających indukcyjność połączeń, prakrycznie na
    wprost prąd ma iść.