  • 111. Data: 2013-11-29 09:33:52
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-28 22:37, quent pisze:

    > Panowie! Knajpa to nie miejsce publiczne...
    > Zabranianie palenia w prywatnym lokalu to czysty faszyzm. Nie rozumiem
    > jak możecie w ogóle się cieszyć z takiego obrotu sprawy.
    > Nie palę, żeby nie było.

    Cos Ci sie chyba rozjechalo.
    Jak sklep spozywczy bedzie w prywatnym lokalu to znaczy, ze moga tam
    szczury biegac?

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2013-11-29 09:50:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 09:33, Maniek4 wrote:
    > Jak sklep spozywczy bedzie w prywatnym lokalu to znaczy, ze moga tam
    > szczury biegac?

    Jeśli klient będzie uprzedzony to nie widzę przeszkód.
    Wchodzisz, pytasz czy tu biegają szczury i jeśli pada odpowiedź, że
    biegają to się nie pchasz, ewentualnie pchasz jeśli masz na to ochotę.
    Jeśli właściciel pomimo wcześniejszego zapewnienia wypuszcza szczury to
    wychodzisz i już nie wracasz.

    Co tu jest niejasne?

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 113. Data: 2013-11-29 10:00:34
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Kaszpir, ale naprawsdę trudno uwierzyc w ta sterylnie czystą kotłownię i
    >bezobsługowość palenia weglem.

    Nigdzie nie pisałem o sterylności ...

    Pisałem wielokrotnie że można ograniczyć do minimum poziom zabrudzeń
    odpowiednio ładując opał (a większość źle ładuje opał) stosując opał tylko
    workowany.
    Należy kupić też taki kocioł który ma poziome kanały , bez żadnych udziwnień
    konstrukcyjnych.
    Ja u siebie mam 2 półki i jeden "skrobak" do czyszczenia. Syf "zdrapuje" od
    góry i spada na niższą półkę a potem bezpośrednio do popielnika.
    Jest to u mnie niezbyt męczące i mało brudzące zadanie. Co najwyżej mam
    brudną dłoń w którym trzymam skrobak.
    Tyle że ja już się interesowałem czyszczeniem jak kupowałem kocioł.
    Popiół wyjmuję z całym "koszem" i wywalam w całości.
    Po załadunku myję mopem kotłownię.
    Na prawdę można ograniczyć do minimum syf.
    Ja już pokazywałem zdjęcia z kotłowni że w kotłowni jest regał (spiżarnia)
    jak i pralnio-suszarnia.
    Jak się dba to się ma ...

    >Ani to bezobsługowe, ani czysta robota a i to że kocioł ma nalepke
    >"certyfikat ekologiczny" o niczym nie świadczy.

    Oczywiście że nie jest bezobsługowe , ale dzięki elektronice i podajnikowi
    obsługa kotła zajmuje dużo mniej czasu niż kiedyś w zwykłym kotle bez
    elektroniki i podajnika.

    >Ludzie używaja kotłów na paliwo stałe tylko ze względów ekonomicznych- bo
    >tańsze na etapie inwestycji(chociaz teraz kotły gazowe juz maja rosądne
    >ceny) i tańsze w eksploatacji w >stosunku do gazu czy prądu.

    No tu Ameryki nie odkryłeś ;)
    Ja kupowałem ze względu na możliwie najtańsze koszty eksploatacji i z
    kosztów jestem zadowolony.
    Jak komuś zależy na komforcie to decyduje się na gaz/prąd
    Dla mnie nie był to priorytet , ale w przyszłości chce kupić pompę , ale nie
    zależy mi na czasie.
    Czekam aż ceny spadną , sprawność (COP) pomp powietrznych wzrośnie , kocioł
    mi się rozsypie i wtedy kupię :)

    >PC jakąś alternatywa tu jest- skoro faktycznie można zjechac z kosztami
    >ogrzewania w okolice 1500-2000zł to spory argument.

    Zapewne tak. Tyle że u mnie takie mam już koszty ogrzewania i staram się
    jeszcze je ograniczyć ...
    Więc dla mnie jakieś wielkie inwestycje , bufory , staranie się na siłę aby
    pompa działała tylko w II taryfie po to aby płacić tyle samo lub delikatnie
    mniej nie mają zbytnio sensu ekonomicznego ...

  • 114. Data: 2013-11-29 10:09:56
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Panowie! Knajpa to nie miejsce publiczne...
    > Zabranianie palenia w prywatnym lokalu to czysty faszyzm. jak możecie w
    > ogóle się cieszyć z takiego obrotu sprawy.
    > Nie palę, żeby nie było.

    cieszymy sie bo mozemy isc do knajpy. A kiedys nie moglismy bo jeden dymiący
    palant psuł zabawe następnym 10ciu.
    Stolik z napisem "dla niepalących' nie załatwiał sprawy :)

    b.

  • 115. Data: 2013-11-29 10:24:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 10:09, Budyń wrote:
    > cieszymy sie bo mozemy isc do knajpy. A kiedys nie moglismy bo jeden dymiący
    > palant psuł zabawe następnym 10ciu.
    > Stolik z napisem "dla niepalących' nie załatwiał sprawy :)

    Powstał za to groźny precedens. Szkoda, że to Wam nie przeszkadza.
    Za chwilę będą montować kamery w domach bo a nóż molestujesz dziecko.
    Pomysł zapewne większości wyda się dobry :-(
    A przed chwilą pisałeś, że kolonizują nas jak murzynów :-/

  • 116. Data: 2013-11-29 10:43:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 09:50, quent pisze:

> [...]
    > biegają to się nie pchasz, ewentualnie pchasz jeśli masz na to ochotę.
    > Jeśli właściciel pomimo wcześniejszego zapewnienia wypuszcza szczury to

    Z grubsza to nadmiar korwinizmu.
    Mnie pasuje, ze sa instytucje dbajace o moje zdrowie. Inaczej to pol
    zycia poswiecalbym na sprawdzaniu co, skad i jak, a soli drogowej mieli
    bysmy w spozywce znacznie wiecej jak do tej pory. Konina zdechla na
    polce lezalaby z napisem cielecina.
    A gdyby szczury mogly biegac po jednym sklepie to szybko by biegaly i po
    drugim. Doszloby do tego, ze 19 wiek to byl luksus. Tak jest z
    dzisiejszymi samochodami. Kto zabroni Volkswagenowi montowania walkow
    rozrzadu na 40000km? Albo montowania rozrzadu od strony kola
    zamachowego? W konsekwencji nie ma juz dobrych samochodow, sa tylko
    ladnie wygladajace.

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2013-11-29 10:45:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 10:24, quent pisze:

    > Powstał za to groźny precedens. Szkoda, że to Wam nie przeszkadza.

    No nie przeszkadza, bo w koncu mozna pojsc do knajpy. Wczesniej sie nie
    chodzilo, bo w dymie nie dalo sie wysiedziec rozumiesz? Paradoksalnie
    ograniczenie palenia spowodowalo wzrost odwiedzajacych knajpy, a nie spadek.

    > Za chwilę będą montować kamery w domach bo a nóż molestujesz dziecko.
    > Pomysł zapewne większości wyda się dobry :-(
    > A przed chwilą pisałeś, że kolonizują nas jak murzynów :-/

    Bo wszystko wrzucasz do jednego gara.

    Pozdro.. TK

  • 118. Data: 2013-11-29 10:48:42
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w
    wiadomości news:l79ll1$jo1$1@speranza.aioe.org...

    > cieszymy sie bo mozemy isc do knajpy. A kiedys nie moglismy bo jeden
    > dymiący palant psuł zabawe następnym 10ciu.
    > Stolik z napisem "dla niepalących' nie załatwiał sprawy :)

    A mnie najbardziej w knajpie pszeszkadza zapach gorzały i piwska.
    Postuluję, aby zakazać sprzedży i picia ww trunków w knajpach! ;)

  • 119. Data: 2013-11-29 10:51:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 10:48, uzytkownik pisze:
> [...]
    >
    > A mnie najbardziej w knajpie pszeszkadza zapach gorzały i piwska.
    > Postuluję, aby zakazać sprzedży i picia ww trunków w knajpach! ;)

    Dla Ciebie mamy jeszcze bary mleczne. :-D

    Pozdro.. TK

  • 120. Data: 2013-11-29 10:55:06
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 10:45, Maniek4 wrote:
    > No nie przeszkadza, bo w koncu mozna pojsc do knajpy. Wczesniej sie nie
    > chodzilo, bo w dymie nie dalo sie wysiedziec rozumiesz?

    Rozumiem Twój punkt widzenia lecz uważam, że jest zły - rozumiesz?

    > Paradoksalnie
    > ograniczenie palenia spowodowalo wzrost odwiedzajacych knajpy, a nie
    > spadek.

    To fakt ale bez związku z tematem.

    > Bo wszystko wrzucasz do jednego gara.

    Ale jak Ty piszesz o szczurach, choć mowa o paleniu w prywatnym lokalu,
    to już jest cacy.