  • 11. Data: 2022-08-26 09:31:01
    Temat: Re: Blaszka z gwintem w środku - mocoeanie listwy do podłóg panelowych
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2022 o 08:40, heby pisze:

    > Odpadła po pierwszym kopnięciu.

    Użyj kleju.

  • 12. Data: 2022-08-26 09:32:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2022 09:31, Cavallino wrote:
    > Użyj kleju.

    Co klei się dobrze do paneli i anodowanego alu?

  • 13. Data: 2022-08-26 09:37:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-08-2022 o 23:17, heby pisze:
> [...]
    >
    > Nie mogę wiercić - niestety bezpośrednio w wylewce w tym miejscu
    > znajdują się przewody, rury od podłogówki i pewnie coś jeszcze równie
    > wesołego.
    >
    > Tak sobie pomyślałem, że gdybym znalazł sztywną blaszkę o szerkości tej
    > szczeliny i znacznie dłuższą, z gwinem w środku (np. wystającą tuleją)
    > to mogłbym wcisnąc to w szczeline między panelami, przekręcić o 90
    > stopni aby wlazła pod oba i od góry dokręcić do tego zwykła listwe z
    > supermarketu z dziurami na wkręty, zaciskając panele po obu stronach jak

    Jak długą śrubkę chcesz tam wkręcić?
    Ile ma panel, kilka mm?
    A jeszcze na tulejkę z nim potrzebujesz przestrzeni w górę....
    Gwint ci w ogóle chwyci?
    O trzymaniu w przypadku kopnięcia nawet nie wspominając.....

    Nie lepiej wkleić coś takiego?
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/listwa-wykonczeni
    owa-aluminiowa-dwuteownik-100-40m-i7899164915.html

  • 14. Data: 2022-08-26 09:48:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2022 o 09:32, heby pisze:

    > Co klei się dobrze do paneli i anodowanego alu?

    U mnie w łazience użyto mamuta.
    Trzyma i to mocno.
    Ale panele są winylowe i nikt nie kopie blaszki, więc nie dam głowy że
    przy drewnianych i kopaniu będzie równie dobrze. ;-)

  • 15. Data: 2022-08-26 09:57:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2022 09:37, Cavallino wrote:
    > Jak długą śrubkę chcesz tam wkręcić?

    Dociętą na wymiar.

    > Ile ma panel, kilka mm?

    Bodaj 8.

    > A jeszcze na tulejkę z nim potrzebujesz przestrzeni w górę....

    Załatwi to docięta nitonakrętka. Potrzebne kilka zwojów gwintu.

    > Gwint ci w ogóle chwyci?
    > O trzymaniu w przypadku kopnięcia nawet nie wspominając.....

    Dlatego tulejka. Samo "nagwintowanie blaszki" rozpadnie się od
    patrzenia. Notonakrętka wsadzona w otwór blaszki była by ok i tak pewnie
    zrobię, jesli nie znajdę gotowca.

    > Nie lepiej wkleić coś takiego?
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/listwa-wykonczeni
    owa-aluminiowa-dwuteownik-100-40m-i7899164915.html

    Wymaga rozebrania podłogi :/

  • 16. Data: 2022-08-26 10:09:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2022 o 09:57, heby pisze:

    > Dociętą na wymiar.

    > Bodaj 8.

    > Załatwi to docięta nitonakrętka. Potrzebne kilka zwojów gwintu.

    Utrzyma toto kopaną listwę na kilku zwojach?

    > Dlatego tulejka.

    Domyślam się.
    A jak wysoka?
    Nie zabierze większości z tych 8 mm?

    owa-aluminiowa-dwuteownik-100-40m-i7899164915.html

    > Wymaga rozebrania podłogi :/

    Wyjęcie jednego panela nie wystarczy?
    Albo góra dwóch?
    I dalej wsunąć możesz.

    Długie masz to łączenie?

  • 17. Data: 2022-08-26 10:19:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/08/2022 10:09, Cavallino wrote:
    > Utrzyma toto kopaną listwę na kilku zwojach?

    Nie wiem. Do sprawdzenia.

    > Domyślam się.
    > A jak wysoka?
    > Nie zabierze większości z tych 8 mm?

    Niech zabierze. Listwy jakie widzę w sklepach, takie "wypukłe" z
    otworami na śruby, dają na tych 8mm pełną swobodę. 8mm nitonakrtki do
    duzo zwojów M3/4.

    > Wyjęcie jednego panela nie wystarczy?

    Trzeba wyjac kilka bo panele prostopadłe do drzwi. Drzwi na środku.
    Ogólnie wymaga to rozebrania połowy pokoju.

    > Długie masz to łączenie?

    Typowe drzwi, bodaj 80.

  • 18. Data: 2022-08-26 10:26:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2022 o 10:19, heby pisze:

    > Trzeba wyjac kilka bo panele prostopadłe do drzwi. Drzwi na środku.

    Na środku czego?
    Nie do końca łapię ten układ.
    Masz zdjęcie?

    > Ogólnie wymaga to rozebrania połowy pokoju.

    > Typowe drzwi, bodaj 80.

    Chodzi Ci o łączenie pod drzwiami paneli z pokoju i przedpokoju np.?

  • 19. Data: 2022-08-26 10:58:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Odpadła po pierwszym kopnięciu.

    No to zapraszam do mnie, abyś sobie pokopał. Wszędzie mam takie listwy
    poklejone na silikon. Nigdzie nie ma ani jednego kołka czy wkrętu. Część
    z nich od ok. 10 lat. Co gorsze w drzwiach, gdzie codziennie się
    przechodzi po setki razy. Jak do tej pory jeszcze ani jedna listwa nie
    puściła. Jak wymieniałem zużyte panele to trzeba było się trochę
    pomęczyć nożem, aby odciąć listwy.

    Podstawą aby się dobrze trzymało na silikonie jest dokładne
    odtłuszczenie klejonych powierzchni, a następnie dociśniecie listwy
    jakimś cięższymi przedmiotami lub przy pomocy taśmy klejącej i
    pozostawienie tego co najmniej na jedną dobę, aby silikon stężał. Weź
    jeszcze pod uwagę, że silikony neutralne (te bez kwasu octowego) wiążą
    dłużej. Nierzadko nawet kilka dni.

    Tak więc pomyśl co zrobiłeś nie tak, że po pierwszym kopnięciu listwa
    puściła. Czy nie odtłuściłeś lub źle odtłuściłeś, czy też silikon
    jeszcze nie zdążył związać.

    Mam w rodzinie dwóch bardzo dobrych płytkarzy i to oni nauczyli mnie
    tego patentu. Sami też u klientów stosują tylko i wyłącznie tę metodę.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 20. Data: 2022-08-26 11:04:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 26.08.2022 o 08:42, heby pisze:

    > Wiem.
    >
    > Ale to nie jest najlepsza droga. To, co kupie w castoramie, to
    > najczęsciej jakiś kompromis. Zanim to zrobie, nei chce popełnić błędu,
    > że dany produkt istnieje, tylko w jakiejś nieoczekiwanej
    > dziedzinie/zastosowaniu, lepszy, sztywniejszy, łatwiejszy itd itp. Jak
    > się nie znajdzie, to sobie zrobie.

    Wszystko zależy czy te podłogi są już położone czy jeszcze nie. Jeżeli
    jeszcze nie są położone to są specjalne listwy typu H (dwuteownik) do
    tworzenia dylatacji na panelach czy płytkach ceramicznych. Są
    produkowane z aluminium i z tworzywa.