  • 1. Data: 2012-03-27 15:35:33
    Temat: Blok i przymarzanie ściany=grzyb?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Chodzi o nowe mieszkanie (6 letni blok TBS), w którym pojawił się grzybek.
    Mieszkanie na ostatnim piętrze pojawił się grzyb przy suficie w narożniku.
    Według mnie przymarza, prawdopodobnie klasyczny błąd ocieplenia szczytowych
    ścian, po kontroli
    pracowników spółdzielni, stwierdzili ze zamykana jest wentylacja i
    mieszkanie
    jest źle wietrzone.

    Pożyczałem znajomej pirometr której problem dotyczy, ewidentnie jest to
    najchłodniejsza ściana w miejscu grzybka.
    Szkoda, że mrozów nie ma teraz ostrych, to nie widać różnicy temp dużej, ale
    jednak to miejsce jest najchłodniejsze z wszystkich ścian w domu.

    Czy komuś udało się coś zrobić w takiej sytuacji? wywalczyć coś z
    spółdzielnią?
    Według mnie jest to ewidentna fuszerka.

    Jakis czasu temu wynajmowałem mieszkanie, i również w kuchni był wielki
    grzyb,
    ale tam spółdzielnia oficjalnie się przyznawała, ze trzeba kredyt i ocieplić
    budynek
    i podnieść czynsz na co się nie zgadzali mieszkańcy.

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-03-27 18:45:04
    Temat: Re: Blok i przymarzanie ściany=grzyb?
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > szczytowych ścian, po kontroli
    > pracowników spółdzielni, stwierdzili ze zamykana jest wentylacja i

    Hehe na pewno źle ocieplone :-)
    Dawaj foty :-)

  • 3. Data: 2012-03-29 22:13:15
    Od: "GREGOR" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ocieplić budynek
    > i podnieść czynsz na co się nie zgadzali mieszkańcy.

    Ta komisja ze spółdzielni robiła jakieś pomiary? Jakie? Poprosimy o wyniki.

    Twoje pomiary też są enignatyczne. Wiemy tylko, że ściana jest
    najzimniejsza.

    Aby mieć konkrety należy wykonać pomiary:

    - temperatura pomieszczenia
    - wilgotnośc względna pomieszczenia
    - średnia temperatura "grzyba", najlepiej termogram

    dodatkowo:
    - temperatura zewnętrzna
    - wilgotność zewnętrzna
    - siła i kierunek wiatru
    - ciśnienie
    - wielkość i rodzaj opadów

    Te dane wraz z termogramem są wystarczające do analizy i ew. reklamacji w
    spółdzielni.
    Grzyb może być wynikiem złej izolacji lub zawilgocenia przegrody od strony
    zewnętrznej.

    Można także wykonać pomiary porównawcze w podobnych lokalach (niżej, wyżej)
    oraz lokalach wewnętrznych (średnia temperatura przegrody
    zewnętrznej/wewnętrznej).

    Grzyb pojawia się w miejscach, w których długotrwale osiągamy tzw. punkt
    rosy.
    Dla temperatury wewnętrznej 20C punkt rosy osiągamy przy wilgotności i
    temperaturze przegrody:

    70% - 14C
    60% - 12C
    50% - 9C
    40% - 6C
    30% - 2C

    Wyższe wartości wilgotności osiągniemy w kuchni i łazince.
    Poproszę o określenie w którym pomiszczeniu mamy problem z grzybem.

    Nawt jak założymy wilgotność 60%, to punkt rozy występuje przy 12C, czyli
    przegroda jest o 8C zimniejsza od powietrza.
    To wystarcza do wszczęcia postępowania wyjaśniającego i interwencji
    spółdzielni.

    Najlepiej wykonać badanie termowizyjne wewnętrzne i zewnętrzne, a raport
    przedstawić w spółdzielni.

    Docelowo konieczne będzie odkrywka izolacji lub wziernikowanie celem
    określenia punktu przeciekanie,
    ale to już sprawa wykonawcy poprawiającego fuszerkę.

    Pozdrawiam
    GREGOR
    www.xmsg.pl

  • 4. Data: 2012-04-01 02:03:54
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Amir wrote:
> [...]
    > ocieplić budynek
    > i podnieść czynsz na co się nie zgadzali mieszkańcy.

    normalnie jakbyś u mnie mieszkał - te same teksty
    łajza ze spółdzielni przyszła z higrometrem i zmierzyła 60%
    wilgotności a i tak napisali w odpowiedzi że nie wietrzone itp
    zostaje ci tylko mocniej grzać w tym pokoju, rozszczelnić okna,
    zamykać łazienkę jak wisi mokre pranie, generalnie nie wpuszczać
    wilgoci.

    jeffrey

  • 5. Data: 2012-04-01 17:48:56
    Temat: przemarzanie sciany
    Od: "_ąćęłńóśćż." <j...@N...gazeta.pl>

    Tak, po ekspertyzie rzeczoznawcy z termowizją (koszt ekspertyzy ok. 2 tys.
    zł) deweloper uzupełnił izolacje o brakujące 2 cm i od nowa ocieplił
    narożnik. Ale lekko nie było, walka ze 2-3 lata (jeszcze w okresie 3-letniej
    rękojmi, co może nie do końca istotne wobec 10-letniej odpowiedzialności
    sprzedawcy z tytułu niewłaściwego wykonania umowy).
    Ale Ty chyba jesteś najemcą, nie kupującym?