  • 1. Data: 2012-03-27 12:33:40
    Temat: dylatacja na tarasie?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Właśnie robię wylewkę i dylatacje z styropianu przy scianie
    chce dac 1cm i przy słupach.

    http://tnij.org/skracaj.php

    Czy jest sens robić w płytkach dylatację fugując masą silikonową?

    wymiary tarasu ok4x4m, więc nie za duże, czy lepiej zafugowac porządnie
    jakims klejem elastycznym a moze zaprawą fugową elastyczną?

    Taśmy uszczelniające i sznur dylatacyjny warto dawać, czy moze
    są przereklamowane?

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-03-27 12:46:27
    Temat: Re: dylatacja na tarasie?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 12:33:40 UTC+2 użytkownik Amir napisał:
    > Witam!
    >
    > Właśnie robię wylewkę i dylatacje z styropianu przy scianie
    > chce dac 1cm i przy słupach.

    I to powinno wystarczyć

    > Czy jest sens robić w płytkach dylatację fugując masą silikonową?

    Moim zdaniem nie

    > wymiary tarasu ok4x4m, więc nie za duże, czy lepiej zafugowac porządnie
    > jakims klejem elastycznym a moze zaprawą fugową elastyczną?

    Mam taras 5*4m, płytki zafugowane klejem Mapei, dylatacja od ścian 12cm stryro(bo
    najpierw było ocieplenie potem kleiłem płytki.
    Dwie zimy wytrzymały nic złego sie nie dzieje
    Ale klejone było bardzo dokładnie, aby nie było pustych przestrzeni pod płytkami i
    dokładnie fugowane. No i nie mam żadnej izolacji na tym tarasie co akurat w tym
    przypadku wg mnie jest zaletą bo ew woda jaka podejdzie pod płytki wsiąknie niżej w
    beton i niżej w zwir

    > Taśmy uszczelniające i sznur dylatacyjny warto dawać, czy moze
    > są przereklamowane?

    Nie wiem nie stosowałem.

  • 3. Data: 2012-03-27 15:17:12
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    płytki wsiąknie niżej w beton i niżej w zwir

    > Taśmy uszczelniające i sznur dylatacyjny warto dawać, czy moze

    Na połączenie cokołu z płytkami równiez nie dawałes masy silikonowej?

    W Łazienkach wszędzie wykonawca dał mi fugi na łączeniu płytek ściany z
    płytkami na podłodze
    i wszystkie popękały, stwierdził ze to wina podłogówki, czy ma rację? Bo
    wydaje mi się, ze
    jak byłaby masa silikonowa, to by nie popękało

    pozdrawiam
    AT

  • 4. Data: 2012-03-27 15:26:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 15:17:12 UTC+2 użytkownik Amir napisał:

    > Na połączenie cokołu z płytkami równiez nie dawałes masy silikonowej?

    Nie mam cokołu. Płytki dochodza do styropianu/elewacji i tyle. Docewlowo w tym
    miejscu na elewacje przyjdzie jeszcze piaskowiec ale to bez znaczenia, zadnego
    cokoliku tam nie planuje. No i u mnie część tarasu jest zadaszona- przedłuzony okap
    dachu.

  • 5. Data: 2012-03-28 08:46:30
    Od: calleh <c...@g...com>

> [...]
    > wydaje mi się, ze
    > jak byłaby masa silikonowa, to by nie popękało

    to może być jedna z wielu przyczyn, faktem jest, że częściej się zdarza w takich
    przypadkach błąd wykonawczy
    generalnie w tych miejscach zawsze powinno być połączenie elastyczne, czyli silikon -
    tyle, że on nic nie da, jeśli pod spodem, narożnik wypełniony jest klejem

  • 6. Data: 2012-03-29 16:18:59
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    zadnego cokoliku tam nie planuje. No i u mnie część tarasu jest zadaszona-

    Na tarasie mam Papę, teraz będzie wylewka ok 8cm i pytanie przed płytkami
    należy dodatkowo czyms uszczelnic wylewkę przed położeniem płytek?

    jest sens kupowac takie cos?
    http://allegro.pl/atlas-wodoszczelna-folia-elast-wod
    er-e-25-kg-b1-i2236772641.html

    czy moze jakakolwiek folia w płynie będzie dobra i nie ma sensu przepłacac?

    wiem są opisy, gotowe w necie i nawet podsyłał mi już ktoś, tylko pytanie
    czy jest sens w to
    wszystko inwestowac, czy to nie jest zwykły marketing?
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-03-29 16:35:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2012, 16:18:59 UTC+2 użytkownik Amir napisał:
    > należy dodatkowo czyms uszczelnic wylewkę przed położeniem płytek?

    Jaki sens ma izolowanie tej wylewki?
    Woda która przez fugi wejdzie pod płytki nie będzie miała ujścia i zimą mróz
    odstrzeli płytki. Jesłi cokolwiek na tareasie izolowac to fugi. Sa preparaty
    teflonowe itp. A przy braku izolacji wilgoć pod płytkami wsiaknie niżej. Jak taras
    jest wylany na żwirze np i z refguły jest powyżej grunt to od dołu tez wilgoć nie
    podejdzie. Beton kapilarnie wilgoci raczej nie podciąga

    > jest sens kupowac takie cos?
    > http://allegro.pl/atlas-wodoszczelna-folia-elast-wod
    er-e-25-kg-b1-i2236772641.html

    Jest sens tylko wtedy gdy pod tarasem byłoby jakies pomieszczenie. aby nie dopuścic
    do przecieków(w praktyce i tak trudne do zrobienia)
    > czy moze jakakolwiek folia w płynie będzie dobra i nie ma sensu przepłacac?

    Nawet folia w płynie tylko pogorszy sprawe
    > wiem są opisy, gotowe w necie i nawet podsyłał mi już ktoś, tylko pytanie
    > czy jest sens w to
    > wszystko inwestowac, czy to nie jest zwykły marketing?

    Zwykły marketing.

  • 8. Data: 2012-03-29 18:14:28
    Od: calleh <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2012, 16:35:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    do przecieków(w praktyce i tak trudne do zrobienia)

    > Nawet folia w płynie tylko pogorszy sprawe

    o rany?! nawet nie chce mi się komentować tego, ignorancja totalna

  • 9. Data: 2012-03-29 18:24:39
    Od: calleh <c...@g...com>

> [...]
    > czy jest sens w to
    > wszystko inwestowac, czy to nie jest zwykły marketing?

    woder e nie jest najlepszym wyborem, jesli już Atlas to Woder duo, a wszystko o
    tarasie w Atlasowskiej technologii znajdziesz tu:
    http://www.atlas.com.pl/images/pdf/systemy_atlas/bro
    szura_tarasowa_3_11.pdf

    podpowiem tak, jesli nie zrobisz zgodnie z technologią to tracisz gwarancję na
    wszystko, łącznie z płytkami i efekty możesz poznać już po jednej zimie
    jesli nie jesteś pewny stosowania technologii to może skontaktuj się z jakimś doradcą
    technicznym, może z Atlasu, może z Sopro, Mapei, Kerakolla itd, jak dalej będziesz
    uważał, że to tylko marketing to zadzwoń do związku tech. i inż. budownictwa,
    telefony prawie nie kosztują, przekonaj się i nie słuchaj tu rad osób, które
    zielonego pojęcia o budownictwie nie mają

  • 10. Data: 2012-03-29 19:50:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2012, 18:14:28 UTC+2 użytkownik calleh napisał:
    > W dniu czwartek, 29 marca 2012, 16:35:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > >
    > o rany?! nawet nie chce mi się komentować tego, ignorancja totalna

    Pan teoretyk napisał co wiedział.
    Ostatnio kilka Twoich rad tu bylo i większośc to strzelanie z armaty do muchy.
    Ty pszesz to co dradzcy techniczni i spece od sprzedaży npodadzaw ulotkach ja staram
    sie pisac zdroworozsadkowo.