  • 1. Data: 2012-03-27 16:50:52
    Temat: ocieplanie dachu - daszek nad wejściem
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    ocieplam dach wełną i zastanawiam się jak ocieplić fragment dachu który
    przylega do daszku nad wejściem. Od wewnątrz to wygląda tak:
    http://img21.imageshack.us/img21/8138/p1050603ih.jpg

    Wymyśliłem, że po prostu przybiję deski szalunkowe lub płytę OSB do krokwi
    (od strony zewnętrznej krokwi), czyli na tym trójkątnym fragmencie będzie
    deskowanie dachu. Wtedy od środka włożę wełnę zachowując 2 cm odstępu między
    wełną a deskami.

    Czy to poprawne rozwiązanie? Czy na deski dać jakąś folię, papę?

    Daszek od zewnątrz wygląda tak:
    http://img842.imageshack.us/img842/8687/p1050707d.jp

    Mam nadzieję, że gdy zamknę od środka dostęp do daszku nad wejściem, nie
    utrudnię sobie innych prac (np. podbitki). Resztę prac trzeba będzie robić z
    zewnątrz.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-03-27 20:12:23
    Temat: Re: ocieplanie dachu - daszek nad wejściem
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jksk4d$jfg$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > (od strony zewnętrznej krokwi), czyli na tym trójkątnym fragmencie będzie
    > deskowanie dachu. Wtedy od środka włożę wełnę zachowując 2 cm odstępu

    Musisz tam dać też membranę mimo desek, bo sama wełna to jakby jej tam nie
    było.
    Wełna ma przylegać do membrany, dalej będzie 2cm szczelina i deski

  • 3. Data: 2012-03-28 09:21:36
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Musisz tam dać też membranę mimo desek, bo sama wełna to jakby jej tam nie
    > było.
    > Wełna ma przylegać do membrany, dalej będzie 2cm szczelina i deski

    Masz na myśli membranę na wełnie od wewnątrz?

    To może lepiej dać płytę OSB dokładnie dociętą do wymiarów tego trójkąta?

    Kiki, ale przecież jak się robi dach z deskowaniem, to daje się deski na
    krokwie, na to papę a pod deski wełnę...

  • 4. Data: 2012-04-02 10:46:05
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > było.
    > Wełna ma przylegać do membrany, dalej będzie 2cm szczelina i deski

    Czy można kupić membranę/papę na metry? Nie potrzebuję całej rolki, ot
    wystarczy ze 2m2...

  • 5. Data: 2012-04-02 18:43:55
    Od: " " <o...@g...pl>

    brunet.wp <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał
    (a):

> [...]
    > utrudnię sobie innych prac (np. podbitki). Resztę prac trzeba będzie robić

    a jak jest w projekcie też taka dziura? :D
    dziury być nie powinno najlepiej załóż folię na połaci dachu tak zeby nie
    było dziury wywiń ją na ścianę zeby przykryć ociepleniem zrób to dokładnie
    tak zeby wiatr nie dostawał się w ocieplenie
    folia czy membrana jest jak zewnętrzna warstwa kurtki chroni przed wiatrem i
    odprowadza wodę która może się zdarzyć podczas nawiania śniegu pod dachówki
    jak rozumiesz sens warstwy kurtki i folii to bedzesz wiedział jak to
    zabezpieczyć

  • 6. Data: 2012-04-02 18:56:32
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    in message news:jlbp0d$div$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy można kupić membranę/papę na metry? Nie potrzebuję całej rolki, ot
    > wystarczy ze 2m2...

    Pewnie w castoramie tak.

  • 7. Data: 2012-04-03 10:02:00
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > a jak jest w projekcie też taka dziura? :D

    Piszesz o projekcie więźby czy o wizualizacji bydynku z okładki projektu? :)

> [...]
    > dachówki
    > jak rozumiesz sens warstwy kurtki i folii to bedzesz wiedział jak to

    Przybiję deski na krokwie. Na deski dam papę lub folię. Od środka włożę
    między krokwie wełnę zachowując 2cm szczelinę wentylacyjną.

    Przy robieniu elewacji i podbitki zrobię drugą warstwę desek zlicowaną z
    murem, tym razem pionowo i na te deski od zewnątrz pójdzie styropian,
    siatka, tynk albo podbitka.

    Pozdrawiam,
    BWP