  • 211. Data: 2015-08-18 12:01:37
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 10:08:38 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Nie, nie "wiem". To nie wiedza obiektywna tylko _moja_.
    > Dopuszczam myśl że to ja się mylę :-)

    ano teraz rozumiem - dopuszczasz ze demokratycznie mozna osiagnac lepsze wyniki
    naukowe :) Nieortodoksyjne :-)

    > Oczywiście że ona i zakładam że innego wyboru dokona ta bezdzietna a innego
    > ta która ma małe dzieci.

    eeee - to problem teoretyczny tak dla gdybania? Bo nie slyszalem zeby byly srodowiska
    potepiajace matke za chec ratowania wlasnego zycia.

    > Napiszesz "nauka", ale w tym przypadku nauka (biologia) nie nazywa tego
    > nowego życia człowiekiem tylko stosuje inne nazwy, aż w sposób płynny
    > dochodzi do człowieka. Nie ma (a przynajmniej ja nie spotkałem) konkretnego
    > dnia czy tygodnia od którego nagle powstaje człowiek. Dlatego dla _mnie_
    > oczywistym jest że możliwości są dwie: albo to życie staje się człowiekiem w
    > momencie porodu (co jest bez sensu bo co z wcześniakami) albo w momencie
    > poczęcia (co _moim_ zdaniem ma sens i jest logiczne) - ale to jest tylko
    > _moja_ interpretacja.

    alez to wszystko nieprawda - przeniosles problem niejasnosci w zapisach prawnych na
    biologie. Biologia watpliwosci nie ma. Etapy rozwoju ssaka są dokladnie znane - i
    zaden biolog nie twierdzi ze zaba w embrionalnej formie to nie zaba.
    http://interklasa.pl/sciaga/praca.php?idp=916
    http://sciaga.onet.pl/_i/Biologiasciaga/rozwoj_embri
    onalny.jpg

    To ze cos sie nazywa sie blastulą to nie znaczy ze to nie jest blastula kacza czy
    czlowiecza.

    > Nie macie zakazu _krzywdzących_ ocen na podstawie _domysłów_? Pierwsze
    > słyszę :-)

    Mamy wlasny rozum do oceniania i to robimy. Mozna oczywiscie sprowadzis sprawe do
    absurdu i zawsze podnosic jakies skrajnie nieprawdopodobne hipotezy byleby uniknąć do
    nieosądzania. Ja mam taki zwyczaj ze jesli juz sie wypowiadam to jestem w temecie
    przekonany (a jesli nie jestem to sygnalizuje to jako hipoteze)

    > "Jezus nie powinien jadać z kolaborantami i nocować w domu prostytutki i
    > autorytetem boga popierać takie zachowania".

    czy boniecki popieral nergala w celu nawrocenia go? Ja takiego zachowania nie
    zauważyłem.

    > Ja Cię rozumiem, naprawdę :-) Ty zakładasz że twoja ocena czyjegoś
    > postępowania jest obiektywna i pewnie w tym przypadku masz rację, ale pytam
    > co jeśli nie?

    jesli mnie ktos przekona, udowodni blad to bede przepraszal. Ja nie mam licencji na
    absolutną wiedze, ale nie boję sie uzywac żródeł i rozumu.

    > Zgoda. Z zastrzeżeniem na ile jesteś w stanie obiektywnie ocenić czyjeś
    > postępowanie - oceniamy czyn nie osobę.

    ale jesli osobo powtarza zle czyny to zaczynam oceniac osobą jako złą.

    > O tym nie było mowy - pierwsze słyszę że ks. Boniecki ocenił zdarzenie. Do
    > tej pory myślałem że piszemy o tym że nazwał Nergala miłym człowiekiem. Nic
    > nie pisałeś o tym jakoby oceniał i akceptował fakt darcia biblii.

    Ksiadz katolicki nie moze o osobie mówiącej o bibli "zryjcie to gowno' powiedziec to
    "miły i madry chłopiec".

    > Ale jest _zaniechanie_. W etyce katolickiej (i nie tylko) poprzez
    > zaniechanie też się grzeszy :-)

    zieeew, nie ma zaniechania - zaniechanie to proces swiadomy. Nie wydziwiaj, zaczynasz
    tu jak pare osob wczesniej - zażądac od kk idotycznego/nieracjonalnego dzialania by
    tym udowodnic jego idiotyzm. O ile pamietem kazano nam organizowac pogrzeby
    obumarłych zarodków, czy cos w ten desen.

    > O tym właśnie piszę - ktoś inny może chcieć chronić życie nawet przed
    > przypadkowym zabijaniem - jego granica będzie inna. Dlaczego to Twoja ma
    > obowiązywać a nie jego?

    a prosze bardzo, demokratycznie to sobie przegłosujcie. Tylko nie mówcie potem ze to
    pomysly kk i sa dowodem na jego idiotyzm.

    > Np. w Afryce ludzie myślą inaczej - ten sam skutek ta sama kara. Nie ma
    > znaczenia czy kogoś zabiłeś celowo czy przypadkiem - skutek jest taki że
    > jakaś rodzina straciła ojca i należy im się takie samo zadośćuczynienie w
    > ilości pożywienia jaką ten ojciec do domu przynosił.
    > Skąd założenie że nasze (rzymskie/chrześcijańskie) pojmowanie
    > sprawiedliwości jest lepsze niż Afrykańskie? :-)

    stąd ze mysmy stworzyli cywilizacje, a oni nie. Moralnosc czyli umiejetnosc
    rozroznienia dobro i zła słuzy temu by spoleczenstwo sie rozwijalo. Mozesz
    zagospodarowac dalsze obszary jesli przyjmiesz zasade "nie kradnij" - zamiast bronic
    dobytku masz czas na rozwój. I tak dalej.

    b.

  • 212. Data: 2015-08-18 12:51:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ano teraz rozumiem - dopuszczasz ze demokratycznie mozna osiagnac lepsze
    > wyniki naukowe :) Nieortodoksyjne :-)

    Dopuszczam że tam gdzie nauka nie daje odpowiedzi można posłużyć się
    demokracją - bo skoro nauka milczy to nie wiadomo kto się myli czy ja czy
    społeczeństwo.

    > eeee - to problem teoretyczny tak dla gdybania? Bo nie slyszalem zeby byly
    > srodowiska potepiajace matke za chec ratowania wlasnego zycia.

    Nie chodzi o potępienie - to przykład że ta sama decyzja (czyje życie
    ratować) zupełnie inaczej brzmi w zależności od kontekstu (są dzieci lub ich
    brak).

    > alez to wszystko nieprawda - przeniosles problem niejasnosci w zapisach
    > prawnych na biologie.

    Nie przeniosłem - biologia wprowadziło różnorodne słownictwo na nazwanie
    różnorodnych bytów. Prawo oparło się na już istniejących słowach. Jak chcesz
    to pytaj Mojżesza czy ryjąc na kamieniu "nie będziesz mordował" miał na
    myśli ludzi w formie dojrzałej, czy też ludzkie zarodki.

    > Biologia watpliwosci nie ma. Etapy rozwoju ssaka są
    > dokladnie znane - i zaden biolog nie twierdzi ze zaba w embrionalnej
    > formie to nie zaba.
    > http://interklasa.pl/sciaga/praca.php?idp=916

    No i masz ładnie napisane "etapy rozwoju zarodkowego człowieka"

    Gdyby było po Twojemu to by było "etapy życia człowieka". :-)

    > http://sciaga.onet.pl/_i/Biologiasciaga/rozwoj_embri
    onalny.jpg
    > To ze cos sie nazywa sie blastulą to nie znaczy ze to nie jest blastula
    > kacza czy czlowiecza.

    Owszem jest ludzka bo z niej powstanie człowiek.

    > czy boniecki popieral nergala w celu nawrocenia go? Ja takiego zachowania
    > nie zauważyłem.

    Ja też co nie znaczy że go nie było - nawrócenia łotra też nikt nie zauważył
    :-)
    Do tego właśnie zmierzam :-)
    Oceniasz kogoś (Bonieckiego) na podstawie Twojej wiedzy o jego zachowaniu -
    z definicji ta wiedza nie jest pełna ani co do zachowania ani co do
    intencji.
    Moim zdaniem to błąd, ale sam go często popełniam :-)

    > Ksiadz katolicki nie moze o osobie mówiącej o bibli "zryjcie to gowno'
    > powiedziec to "miły i madry chłopiec".

    A moim zdaniem może. Napisałem to w pierwszym zdaniu - jedno nie wyklucza
    drugiego. Owszem jest duża szansa na to że taka ocena jest błędna ale nie
    niemożliwa.

    > zieeew, nie ma zaniechania - zaniechanie to proces swiadomy.

    Oczywiście że świadomy - świadomie współżyję i jestem w wieku prokreacyjnym
    więc mam _wiedzę_ że mogę być w ciąży. Świadomie się w tym upewniam lub tego
    upewnienia zaniechuję.

    > Nie wydziwiaj, zaczynasz tu jak pare osob wczesniej - zażądac od kk
    > idotycznego/nieracjonalnego dzialania by tym udowodnic jego idiotyzm.

    Ależ ja się nie odnoszę do KK. Problem na ile można ograniczyć wolność
    jednego człowieka aby ratować drugiego nie jest problemem KK tylko ogólnym
    problemem z którym filozofia i etyka spotykają się od zawsze.

    No i takie działanie moim zdaniem wcale nie jest idiotyczne - ot kolejny
    etap walki o _każde_ życie. Użyłeś słowa "irracjonalne" - ale to tylko
    pokazuje że to co dla jednego jest irracjonalne dla kogoś innego może być
    nakazem sumienia. O tym piszę każdy gdzie indziej ma swoją granicę.

    > O ile pamietem kazano nam organizowac pogrzeby obumarłych zarodków, czy
    > cos w ten desen.

    Nie jestem pewien ale zakładam że chodzi Ci o poronienie. Nie wiem jak KK
    ale psychologia dowodzi że lepiej dla kobiety jest te martwe szczątki
    dziecka choćby symbolicznie pochować bo w ten sposób trauma trwa krócej.

    > a prosze bardzo, demokratycznie to sobie przegłosujcie. Tylko nie mówcie
    > potem ze to pomysly kk i sa dowodem na jego idiotyzm.

    Ale dlaczego znowu mieszasz tu KK. KK nie ma monopolu dla obrony życia
    poczętego w Polsce.

> [...]
    > zagospodarowac dalsze obszary jesli przyjmiesz zasade "nie kradnij" -
    > zamiast bronic dobytku masz czas na rozwój. I tak dalej.

    Z tym się zgadzam jest prawo powszechne jak nie kradnij i nie zabijaj które
    niezależnie od siebie było przestrzegane we wszystkich kulturach pierwotnych
    (te które go nie przestrzegały wyginęły). Dziś to nazywamy prawem
    naturalnym. Ale ono nie precyzuje kwestii np. wspomnianego "odszkodowania".

    Natomiast co do cywilizacji to i Chińczycy całkiem niezłą stworzyli, ale
    historii ich wierzeń i filozofii praktycznie nie znam więc nie wiem, czy ich
    etyka była tożsama z naszą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 213. Data: 2015-08-18 13:56:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 12:52:06 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > Dopuszczam że tam gdzie nauka nie daje odpowiedzi można posłużyć się
    > demokracją - bo skoro nauka milczy to nie wiadomo kto się myli czy ja czy

    W pełni zgoda - w przypadku gdy nauka nie daje pewnosci.

    > Nie chodzi o potępienie - to przykład że ta sama decyzja (czyje życie
    > ratować) zupełnie inaczej brzmi w zależności od kontekstu (są dzieci lub ich
    > brak).

    "Inaczej brzmi" - mówisz o ocenie. Ocena to czasem potępienie. I dalej nie wiem czy
    problem jest teoretyczny :)

> [...]
    >
    > No i masz ładnie napisane "etapy rozwoju zarodkowego człowieka"

    > Gdyby było po Twojemu to by było "etapy życia człowieka". :-)

    Jesli ty w zdaniu "etapy rozwoju zarodkowego człowieka" doszukujesz sie jakiejkolwiek
    mozliwosci ze nie mowimy o czlowieku to wlasciwie nie mamy o czym rozmawiac bo to
    jest oszukiwanie siebie lub przeciwnika. Tu nie ma zadnych watpliwosci, biologia wie
    co mówi.

    > Ja też co nie znaczy że go nie było - nawrócenia łotra też nikt nie zauważył
    > :-)
    > Do tego właśnie zmierzam :-)

    to jest wlasnie wytwarzanie absurdalnych hipotez w celu uniemozliwienia oceny.

    > A moim zdaniem może. Napisałem to w pierwszym zdaniu - jedno nie wyklucza
    > drugiego. Owszem jest duża szansa na to że taka ocena jest błędna ale nie
    > niemożliwa.

    moze jako pan boniecki. Ale nie jako ksiadz boniecki.

> [...]
    > jednego człowieka aby ratować drugiego nie jest problemem KK tylko ogólnym
    > problemem z którym filozofia i etyka spotykają się od zawsze.

    Zgoda. Tyle ze próbujesz sprowadzic rzecz do absurdu - kolejny raz jak z lustracją -
    zrobmy takie zalozenia zeby sie nie dalo ich spelnic.
    Jesli JEST czlowiek to go bronimy ograniczajac wolnosc innej osoby. A nie odwrotnie -
    ograniczamy wolnosc by stwierdzic CZY jest - by statystycznie sie przekonac ze go nie
    ma. Taka nadmierna ingerencja w wolnosc nie ma nic wspolnego z ochroną zycia, a tylko
    bedzie budzila opór dla ochrony zycia (a tak naprawde do naruszania wolnosci -ale kto
    to sobie uswiadomi) - i takie zabiegi bedą mialy wrecz odwrotny skutek. Rozsadni
    ludzie na takie rozwiazania by nie wpadli :)

    > Ale dlaczego znowu mieszasz tu KK. KK nie ma monopolu dla obrony życia
    > poczętego w Polsce.

    Nie ma. http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/89873,ateisci
    -pro-life.html
    Ale widze ze tak postawiony problem bedzie sluzyl m.in. do kopania w KK.

    b.

  • 214. Data: 2015-08-18 15:08:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > brak).

    > "Inaczej brzmi" - mówisz o ocenie. Ocena to czasem potępienie. I dalej nie

    Problem teoretyczny (co zaznaczyłem na początku bo w praktyce sytuacja życie
    matki kontra życie dziecka według lekarzy nie występuje).
    Ale dobrze pokazuje że ta sama decyzja (czyje życie) nie jest tą samą
    decyzją bo wpływa na innych (posiadane dzieci).

> [...]
    > czym rozmawiac bo to jest oszukiwanie siebie lub przeciwnika. Tu nie ma
    > zadnych watpliwosci, biologia wie co mówi.

    Ja się niczego nie doszukuję. To Ty mnie chcesz przekonać do tego że
    biologia twierdzi że dwie połączone komórki to już "człowiek" a nie dopiero
    będzie "człowiek".

    Ja też tak uważam, ale to jeszcze nie dowód, a jak dotąd Ty też nie
    przedstawiłeś żadnego dowodu takiej interpretacji więc ciągle to tylko moja
    i Twoja interpretacja - społeczeństwo ma inną.

    > to jest wlasnie wytwarzanie absurdalnych hipotez w celu uniemozliwienia
    > oceny.

    Nie to jest nie zakładanie złych intencji - ot minimum zaufania i nie
    szukanie spisków tam gdzie ich nie ma.

    Nie wiem dlaczego X o Y powiedział Z ale nie mam powodu od razu zakładać że
    jego ocena jest błędna. Może mieć jakąś wiedzę której ja nie mam.

    Oczywiście może się mylić, mógł być wprowadzony w błąd itd. Ale nie mam
    powodu tego zakładać.

    > moze jako pan boniecki. Ale nie jako ksiadz boniecki.

    A ja uważam że może jako ks. Boniecki - tak samo jak Jezus mógł powiedzieć
    "będziesz ze mną w raju". Warunkiem jest to że ks. Boniecki posiada jakąś
    wiedzę o tym człowieku której my nie posiadamy tak jak Jezus wiedział o
    nawróceniu łotra. Dla postronnych to ciągle był łotr a Jezus już widział
    nawróconego. Nie twierdzę że podobnie jest w tym przypadku ale _może_ być.
    Nie wiemy co ks. Boniecki wie o Nergalu więc nie możemy obiektywnie
    stwierdzić czy miał prawo nazwać go miłym.

    > Zgoda. Tyle ze próbujesz sprowadzic rzecz do absurdu - kolejny raz jak z
    > lustracją - zrobmy takie zalozenia zeby sie nie dalo ich spelnic.

    Nie nie robię żadnych założeń. Ty mnie próbujesz przekonać że Twoja granica
    pomiędzy dobrem a złem jest jedyna słuszna a ja Ci pokazuję że są inne
    możliwości moralnej oceny tej samej sytuacji.

> [...]
    > odwrotnie - ograniczamy wolnosc by stwierdzic CZY jest - by statystycznie

    Czyli co dopuszczasz używanie pigułek "after" (wczesnoporonnych)? Przecież
    wtedy gdy kobieta je łyka nie wie czy _jest_ w ciąży. łyka je na wszelki
    wypadek więc celowo nikogo nie zabija. A jednak KK te pigułki potępia w
    trosce o _potencjalne_ życie.

> [...]
    > naruszania wolnosci -ale kto to sobie uswiadomi) - i takie zabiegi bedą
    > mialy wrecz odwrotny skutek. Rozsadni ludzie na takie rozwiazania by nie

    O widzisz :-) piszesz "nadmierna ingerencja w wolność" to jest Twoje zdanie,
    ale dla kogoś innego zakaz aborcji w przypadku gwałtu jest "nadmierną
    ingerencją". A dla innego to nie będzie nadmierna tylko usprawiedliwiona
    ratowaniem potencjalnego życia. To czy cos jest "nadmierną ingerencją" jest
    _subiektywne_.

    > Nie ma. http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/89873,ateisci
    -pro-life.html
    > Ale widze ze tak postawiony problem bedzie sluzyl m.in. do kopania w KK.

    Ale ja nie zajmuję się kopaniem KK więc nie ma powodu być mi takie rzeczy
    sugerował. Co więcej wielokrotnie KK przed niesłusznymi zarzutami
    wynikającymi z krzywdzących uogólnień broniłem.

    Jak piałem w moim interesie jest by mój sąsiad był katolikiem (ewentualnie
    wyznawcą innej religii opartej na miłości bliźniego).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 215. Data: 2015-08-18 16:25:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 15:08:22 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Ale dobrze pokazuje że ta sama decyzja (czyje życie) nie jest tą samą
    > decyzją bo wpływa na innych (posiadane dzieci).

    no to po dlugich dyskusjach doszlismy do oczywistych i nic nie wnoszacych wnioskow
    :-)

    > Ja się niczego nie doszukuję. To Ty mnie chcesz przekonać do tego że
    > biologia twierdzi że dwie połączone komórki to już "człowiek" a nie dopiero
    > będzie "człowiek".

    Dobra. Wymiękam - równie dobrze mozemy tu rozmawiac ze dziecko to nie człowiek, a
    dopiero bedzie to człowiek, ze to tylko jeden z poczatkowych etapow i nie na darmo
    nazywamy toto dzieckiem i tym podobne idiotyzmy.

    Ale dobrze widziec ze moga byc rownie nielogiczne postawy - i jeszcze dumne z
    otwartego swiatopoglądu. 2+2=3.

    > Ja też tak uważam, ale to jeszcze nie dowód, a jak dotąd Ty też nie
    > przedstawiłeś żadnego dowodu takiej interpretacji więc ciągle to tylko moja
    > i Twoja interpretacja - społeczeństwo ma inną.

    Jaka moja? Podrecznik otwórz, najlepiej weterynarii, ten rozdział o ssakach.

> [...]
    > wtedy gdy kobieta je łyka nie wie czy _jest_ w ciąży. łyka je na wszelki
    > wypadek więc celowo nikogo nie zabija. A jednak KK te pigułki potępia w

    qurfa ergie - bawi cie wypisywanie takich idiotyzmow? Ostatni raz, mnie takie gierki
    slowno logiczne z wymyslaniem coraz bardziej abstrakcyjnych argumentow nie bawią.
    Tabletki "after" sa stosowane >w celu< zabicia czlowieka i czasem, jesli
    imprezowiczom udalo sie takiego wyprodukowac, dzialają - wiec nie wiem skad bierze ci
    sie pomysł ze "celowo nikogo nie zabija".
    I nie wiedza czy dziecko jest czy go nie ma decyduje, a fakt jego istnienia oraz
    zamiar i fakt go zabicia.
    Nie chronimy >potencjalnego< zycia tylko >zaistniale<. Spora roznica.

> [...]
    > ratowaniem potencjalnego życia. To czy cos jest "nadmierną ingerencją" jest

    Subiektywna moze byc tylko decyzja "czy dozwolone jest morderstwo". Cała reszta to
    wynikajace z tego skutki. "Dopuszczam morderstwo gdy:" i tu sobie dopisujesz warunki
    - to wyjdzie ci aborcja taka czy inna czy cokolwiek.

    > Ale ja nie zajmuję się kopaniem KK więc nie ma powodu być mi takie rzeczy
    > sugerował. Co więcej wielokrotnie KK przed niesłusznymi zarzutami
    > wynikającymi z krzywdzących uogólnień broniłem.

    wiem ze to nie ty bedziesz kopal - ale takie bylyby konsekwencje rozwiniecia twoich
    pomyslow.

    b.

  • 216. Data: 2015-08-18 18:28:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jaka moja? Podrecznik otwórz, najlepiej weterynarii, ten rozdział o
    > ssakach.

    Naprawdę chcesz się bawić w językoznawcę i zgadywać co autor miał na myśli
    pisząc zarodek a myśląc "człowiek"?
    Cieszę się że dla Ciebie to oczywiste, dla mnie też, ale nie miej do mnie
    pretensji że Cię uświadamiam, że nie wszyscy myślą tak jak my.

> [...]
    > imprezowiczom udalo sie takiego wyprodukowac, dzialają - wiec nie wiem
    > skad > bierze ci sie pomysł ze "celowo nikogo nie zabija".

    Bo nie ma wiedzy o tym że ten ktoś tam jest. Jak można zabić celowo kogoś o
    kim się nie wie??? W 99% te tabletki nikogo nie zabiją bo nikogo nie będzie,
    a jeśli zabiją to kobieta o tym się nie dowie. Dokładnie tak samo jak z
    piciem gdy się nie wie czy się jest w ciąży - tez można kogoś zabić jeśli
    jest i nie zabić jeśli go nie ma.

    > I nie wiedza czy dziecko jest czy go nie ma decyduje, a fakt jego
    > istnienia oraz zamiar i fakt go zabicia.

    Manipulujesz bo zakładasz że kobieta łykając tabletkę "after" wie o byciu w
    ciąży - nie ona nie wie. Ona ją łyka na wszelki wypadek. W 99% nikogo nie
    zabije, tak samo jak kobieta pijąca - bo nie będzie w ciąży.

    Różny jest tylko "zamiar". W pierwszy przypadku kobieta chce się pozbyć
    życia (jeśli ono jest), a w drugim ma gdzieś czy je zabije (jeśli ono jest).
    Ot jak strzelanie na oślep na gęsto zaludnionej plaży - owszem może
    bezpośredniej chęci zabicia nie ma ale przypominam że karze podlega nie
    tylko samo zabicie ale już samo narażenie cudzego życia.

    > Nie chronimy >potencjalnego< zycia tylko >zaistniale<. Spora roznica.

    Tak samo jak przy piciu w ciąży o której się nie wie (bo się nie
    prawdziło) - to życie tam jest tylko kobieta o nim nie wie - to nie jest
    potencjalne życie.

> [...]
    > sobie
    > dopisujesz warunki - to wyjdzie ci aborcja taka czy inna czy cokolwiek.

    Dopuszczam morderstwo gdy kobieta w ciąży pije bo nie chciało jej się
    sprawdzić czy jest w ciąży. Może być? Czy będziesz mi tłumaczył że jak
    kobieta ma gdzieś sprawdzenie czy pijąc kogoś zabije czy nie to nie jest
    morderstwo a tylko lenistwo i nieszczęśliwy wypadek?

    To może i pijanych kierowców usprawiedliwić bo ich winą jest tylko że pili -
    nie chcieli nikogo zabić?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 217. Data: 2015-08-18 20:07:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 18:28:54 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > Cieszę się że dla Ciebie to oczywiste, dla mnie też, ale nie miej do mnie
    > pretensji że Cię uświadamiam, że nie wszyscy myślą tak jak my.

    co nie oznacza ze jesli powszechna jest wiara ze 2+2=3 to nalezy im pozwolic budowac
    mosty.

    > Bo nie ma wiedzy o tym że ten ktoś tam jest. Jak można zabić celowo kogoś o
    > kim się nie wie???

    Ty tak serio? Zapytaj w waszym klubie. A w jakim celu panienka ta tabletke bierze?
    Zeby zabić. Nie zawsze jej sie to uda. Nigdy nie wie czy jej sie to udało -i to ze
    nie wie wystarczy zeby nie mowic o celowym zabojstwie? Rozczarowujesz mnie, zawsze
    intelektualnie trzymales poziom.

    > a jeśli zabiją to kobieta o tym się nie dowie. Dokładnie tak samo jak z
    > piciem gdy się nie wie czy się jest w ciąży - tez można kogoś zabić jeśli
    > jest i nie zabić jeśli go nie ma.

    a miedzy rozrywkowym piciem wina a wzieciem tabletki "after" jest różnica - cel.
    No i oczywiscie techniczna strona: po winie male sa szanse na zabicie, po tabletce
    wysokie.
    Co ciekawe gdy chodzilo o obrone nergala/bonieckiego to intencja wydawala ci sie
    strasznie wazna - teraz juz nie bo nie pasuje do rozumowania?

    > Manipulujesz bo zakładasz że kobieta łykając tabletkę "after" wie o byciu w
    > ciąży - nie ona nie wie.

    gdzies zobaczyl to zalozenie? Jasne ze nie wie - ona tylko >chce< go zabic, jesliby
    sie pojawil.

> [...]
    > życia (jeśli ono jest), a w drugim ma gdzieś czy je zabije (jeśli ono jest).

    ooo, wszystko wiesz -to po co takie pierdoly jak powyzej piszesz to nie wiem, pewnie
    dla ubrawienia dyskusji :)

> [...]
    > kobieta ma gdzieś sprawdzenie czy pijąc kogoś zabije czy nie to nie jest
    > morderstwo a tylko lenistwo i nieszczęśliwy wypadek?

    jest spora roznica miedzy morderstwem, nieszczesliwym wypadkiem i zejsciem
    naturalnym. Zdaje sie ze na potrzeby dyskusji raczysz to pomijac.
    Kobieta pijąca nie pije w celu zabicia (slaby to srodek antykoncepcyjny - i dobrze bo
    by sie baby coniektore zapily), i nawet gdyby czasem nastapil zgon to bylby blizszy
    nieszczesliwemu wypadkowi niz morderstwu.

    b.

  • 218. Data: 2015-08-19 10:59:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > co nie oznacza ze jesli powszechna jest wiara ze 2+2=3 to nalezy im
    > pozwolic budowac mosty.

    Dobra mnie się nie chce - swoje zdanie nazywasz "wiedzą" a cudze "wiarą"
    można i tak ale to nie jest argument w dyskusji.

    > Ty tak serio? Zapytaj w waszym klubie. A w jakim celu panienka ta tabletke
    > bierze? Zeby zabić.

    Ale tylko _potencjalnie_. Tego czy faktycznie kogoś zabija nigdy się nie
    dowie. Nie można jej z tego powodu sądzić za zabójstwo bo ani my ani ona nie
    wiemy czy do niego doszło.

    > Nie zawsze jej sie to uda. Nigdy nie wie czy jej sie to
    > udało -i to ze nie wie wystarczy zeby nie mowic o celowym zabojstwie?

    Nie bo zabójstwo jest tylko wtedy gdy się kogoś _faktycznie_ zabije.

    > Rozczarowujesz mnie, zawsze intelektualnie trzymales poziom.

    Przykro mi, ale dla Twojej przyjemności nie będę naginał faktów.

    > a miedzy rozrywkowym piciem wina a wzieciem tabletki "after" jest
    > różnica - cel.

    Nie mówimy o rozrywkowym piciu ale o nie sprawdzeniu czy się jest w ciąży.
    Samo picie zwykle nie jest złem, złem jest wcześniejsze nie sprawdzenie czy
    w ten sposób się komuś szkodzi.

    > No i oczywiscie techniczna strona: po winie male sa szanse na zabicie, po
    > tabletce wysokie.

    Kwestia ilości.

    > Co ciekawe gdy chodzilo o obrone nergala/bonieckiego to intencja wydawala
    > ci sie strasznie wazna - teraz juz nie bo nie pasuje do rozumowania?

    Ależ nadal jest ważna dlatego pytam o intencję "nie sprawdzania czy się jest
    w ciąży". Nie o intencję picia. A jaka jest intencja niesprawdzania? Mam
    gdzieś że zaszkodzę dziecku (jeśli jest).

    > gdzies zobaczyl to zalozenie? Jasne ze nie wie - ona tylko >chce< go
    > zabic, jesliby sie pojawil.

    Napisałeś "fakt jego istnienia" - skoro nie wie to nie ma faktu jego
    istnienia pozostaje jedynie zamiar. Z tym się zgadzam co niżej napisałem.

    > ooo, wszystko wiesz -to po co takie pierdoly jak powyzej piszesz to nie
    > wiem, pewnie dla ubrawienia dyskusji :)

    No to Ci przypomnę na co odpowiadałem:

    > Jesli JEST czlowiek to go bronimy ograniczajac wolnosc innej osoby.

    Gdy kobieta łyka tabletkę to nie wie czy _jest_ człowiek więc zgodnie z
    Twoim powyższym zdaniem nie ma powodu by jej tego zabraniać, bo najpierw
    musielibyśmy fakt bycia człowieka stwierdzić by móc jej zabronić łykania
    tabletki.

    Ot po prostu wytknąłem Ci błędny argument - to nie fakt istnienia życia jest
    decydujący ale intencja łykania tabletek - do czego po chwili doszliśmy :-)

    > jest spora roznica miedzy morderstwem, nieszczesliwym wypadkiem i zejsciem
    > naturalnym. Zdaje sie ze na potrzeby dyskusji raczysz to pomijac.

    Oczywiście że jest:
    Jak dziecku w samochodzie nie zapniesz pasów bo Ci się nie chce i w wyniku
    drobnej stłuczki to dziecko zginie - to będzie nieszczęśliwy wypadek ale
    moralnie Ty będziesz winny jego śmierci - bo Twoje lenistwo ją sprowadziło.
    Gdyby nie Twoje zaniechanie to dziecko by żyło. Masz I to że nie taka była
    Twoja intencja niewiele zmienia - _świadomie_ z lenistwa nie zapiąłeś
    pasów - już w tym momencie naraziłeś jego życie.

> [...]
    > zgon
    > to bylby blizszy nieszczesliwemu wypadkowi niz morderstwu.

    Niech Ci będzie nazwijmy to "nieszczęśliwym wypadkiem" to pytanie dlaczego
    nie chronić dzieci przed nieszczęśliwymi wypadkami? Skoro chronimy je
    nakazując wozić w fotelikach i zapinać pasy. Dlaczego nie chronimy ich przed
    alkoholem?

    Co sprawia że Twoim zdaniem dziecko w brzuchu zasługuje na ochronę przed
    tabletka a nie zasługuje na ochronę prze innymi zagrożeniami?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 219. Data: 2015-08-19 12:11:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 10:59:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dobra mnie się nie chce - swoje zdanie nazywasz "wiedzą" a cudze "wiarą"
    > można i tak ale to nie jest argument w dyskusji.

    mam wrazenie ze powaznie skrecilismy w dyskusji w niepotrzebne dygresje.
    Ty wiesz jak dziala biologia, ja wiem - a zaluzmy ze spoleczenstwo nie.
    Mam wrazenie ze dyskusje powinnismy kierowac w strone: czy powinnismy informowac
    spoleczenstwo o aktualnej wiedzy naukowej aby na tej podstawie podejmowalo decyzje, a
    pozniej ewentualnie jak to zrobic. No i kwestia demokracji - jak decyzje wymusic na
    parlamentarzystach - co zdaje sie niełatwe.

    > Kwestia ilości.

    Gdyby byby wykryly ze upijajac sie mozna sie pozbyc dziecka to by tak robily - ale to
    tak nie dziala.

    > Napisałeś "fakt jego istnienia" - skoro nie wie to nie ma faktu jego
    > istnienia pozostaje jedynie zamiar.

    skoro nie wiem to nie ma faktu? Takie kantowskie troche :) Fakt to fakt, mozesz o nim
    wiedziec lub nie - wiedza nie wplywa na istnienie faktu.

> [...]
    > nakazując wozić w fotelikach i zapinać pasy. Dlaczego nie chronimy ich przed

    ależ chronić! Ale w oparciu o naukową wiedze a nie jakies kosmiczne założenia i
    kosmiczne metody typu "obowiązkowych _codziennych_ badań na bycie w ciąży" jak to
    raczyles zaproponowac.

    b.

  • 220. Data: 2015-08-19 15:03:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > mam wrazenie ze powaznie skrecilismy w dyskusji w niepotrzebne dygresje.
    > Ty wiesz jak dziala biologia, ja wiem - a zaluzmy ze spoleczenstwo nie.

    Ok

    > Mam wrazenie ze dyskusje powinnismy kierowac w strone: czy powinnismy
    > informowac spoleczenstwo o aktualnej wiedzy naukowej aby na tej
    > podstawie podejmowalo decyzje, a pozniej ewentualnie jak to zrobic.

    Jeśli tak jest to oczywiście informujmy, uświadamiajmy itd.

    Sęk w tym że różnimy się w ocenie stanu faktycznego Ty uważasz że biologia
    twierdzi że dwie połączone komórki to już człowiek, ja uważam że biologia
    wcale tak nie twierdzi choć ja tak twierdzę.

    O ile popieram szerzenie wiedzy biologicznej o tyle nie popieram szerzenia
    moich przekonań - bo niby w imię czego? Nie uważam mojego zdania za
    ważniejsze od zdania ixsińskiego.

    > No i kwestia demokracji - jak decyzje wymusic na parlamentarzystach - co
    > zdaje sie niełatwe.

    IMO to najłatwiejsze - tyle że społeczeństwo musi czegoś chcieć a sęk w tym
    że społeczeństwu to za przeproszeniem "wisi".

    http://gosc.pl/doc/2623423.Duda-

    Widzisz tu gdzieś jednoznaczne potępienie czy zapowiedź całkowitego zakazu?
    Nie! Bo smutna prawda jest taka że nawet jego elektorat w sporej części nie
    jest przeciw.

    > Gdyby byby wykryly ze upijajac sie mozna sie pozbyc dziecka to by tak
    > robily - ale to tak nie dziala.

    Nie działa zawsze - tak samo jak jazda bez pasów - nie zawsze doprowadzi do
    śmierci bo nie zawsze będzie wypadek, ale jednak jako społeczeństwo zgadzamy
    się na karanie za jazdę bez pasów.

    > skoro nie wiem to nie ma faktu? Takie kantowskie troche :) Fakt to fakt,
    > mozesz o nim wiedziec lub nie - wiedza nie wplywa na istnienie faktu.

    Skoro o czymś nie wie to nie może tego wziąć pod uwagę w procesie świadomego
    podejmowania decyzji więc wtedy co najwyżej moglibyśmy mówić o przypadkowym
    zabiciu -> strzelanie na ślepo. Sam fakt takiego strzelania jest zły - ale
    nie jest to to samo co celowa egzekucja. Decydująca pozostaje intencja -
    chciał zabić a nie trafił jest gorsze niż nie chciał zabić i celował w
    tarczę a trafił przypadkiem postronnego obserwatora.

    > ależ chronić! Ale w oparciu o naukową wiedze a nie jakies kosmiczne
    > założenia i kosmiczne metody typu "obowiązkowych _codziennych_ badań na
    > bycie
    > w ciąży" jak to raczyles zaproponowac.

    Cieszę się że dostrzegasz absurdalność. Tak ja też się zgadzam ze taka
    ingerencja w wolność matki byłaby zbyt wygórowana choć potencjalnie
    uratowałaby kilka istnień ludzkich rocznie.

    A teraz wyobraź sobie że dla kogoś innego zbyt wygórowaną ingerencją w
    wolność kobiety jest zakaz aborcji gdy dziecko jest wynikiem gwałtu.

    Dostrzegasz już że to czy coś jest zbyt wygórowane to ocena _subiektywna_?

    Pozdrawiam
    Ergie