  • 21. Data: 2009-04-08 20:35:37
    Temat: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "er-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Piszesz jak bys nie mial pojecia o produkcji przemyslowej.

    Ja tylko twierdzę, że cała ta gadka o standardowych bramach czy oknach to
    zwykłe pieprzenie w bambus. Żeby zrobić bramę producent musi przyciąć różne
    profile na wymiar, i nie wierzę żeby jego pracownicy przycinali według
    szablonu. Otwory nawiercić muszą zapewne według jakiegoś szablonu. Dla
    producenta słowo "standardowy" to fajna wymówka: bramę 250x220 (standardową a
    jakże) mam najtaniej na rynku, ale za każdą inną każę sobie płacić +50% bo
    jest niestandardowa. I oczywiście, że takiego producenta ominę szerokim
    łukiem, bo to znaczy że potrafi tłuc jeden produkt w jednym wymiarze, a reszta
    to już dla niego wyzwanie, za które sobie każe ekstra płacić.

    Po raz kolejny pytam co to znaczy niestandardowa? Podaj mi normę branżową,
    która standaryzuje rozmiary bram, to wtedy uwierzę że istnieje coś takiego jak
    standardowa brama garażowa.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 22. Data: 2009-04-08 21:31:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > profile na wymiar, i nie wierzę żeby jego pracownicy przycinali według
    > szablonu. Otwory nawiercić muszą zapewne według jakiegoś szablonu.

    A zgrzewac np., docinac, nitowac? Pudla do pakowania tego, deski i inne
    pierdoly mozna przygotowac pod konkretne wymiary raz na jakis czas, a
    pozniej tylko dobierac bez martwienia sie o docinanie kazdej deseczki z
    osobna. Miejsca magazynowe, mozliwosc spakowania czegos w kontenerze, w
    koncu transport kosztuje tyle samo, ale rozlozony na wiekszosc ilosc sztuk
    relatywnie tanieje. Nie rozumiem co w tym dziwnego? Zawsze produkcja masowa
    jest tansza od jednostkowej. Unifikacje poza tym stosuje sie chyba we
    wszystkich dziedzinach zycia ogolnego uzytku i nikt sie temu nie dziwi.
    Chcesz miec inaczej zaplac wiecej, lub znajdz takiego co zrobi taniej.

    > Dla producenta słowo "standardowy" to fajna wymówka: bramę 250x220
    > (standardową a
    > jakże) mam najtaniej na rynku, ale za każdą inną każę sobie płacić +50% bo

    Nie rob sobie jaj, tzw. standardowych maja wiecej wymiarow. :-)

> [...]
    > reszta
    > to już dla niego wyzwanie, za które sobie każe ekstra płacić.

    Ale Ty chcesz swiat zbawic, czy brame kupic?? Wazna w koncu jest cena i
    jakosc, nie polityka cenowa firmy zdaje mi sie. Zanim wymurujesz otwor to
    chyba mozna zorientowac sie ile jakie rozwiazanie bedzie kosztowalo, czasem
    to roznica 10cm i nie ma problemu. Jak zechcesz okragla brame to tez
    bedziesz chcial zeby zrobili Ci za cene metra kwadratowego, a moze jeszcze
    wypukla skoro nie ma standardow??

> [...]
    > branżową,
    > która standaryzuje rozmiary bram, to wtedy uwierzę że istnieje coś takiego

    A co ja wrozka jestem, adwokat czy co?? Pytaj producenta, jak Ci to jakos
    strasznie przeszkadza to sam sobie zrob i nie miej do nikogo pretensji. To
    sa standardowe produkty jakie oferuje producent, bo tak sobie to wymyslil,
    ma prawo i tyle. Ty masz prawo nie kopowac i wstawic co chcesz. Ja akurat w
    trakcie murowania wzialem sobie folder z wymiarami i pod takie zrobilem.
    Sprawdzilem jaki jest najwiekszy samochod dostawczy i do jakiej bramy sie
    zmiesci, co to za filozofia?? Naprawde robi Ci roznice 5 czy 10cm, czy tylko
    sie czepiasz?

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-04-08 21:31:38
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > branżową,
    > która standaryzuje rozmiary bram, to wtedy uwierzę że istnieje coś takiego

    Wydaje mi się, że twoja teoria w przypadku firm "stasiu i syn" sie sprawdza.
    Oni i tak za kazdym razem musza mierzyć tasmą wymiary profila, tak u takich
    producentów jak Hormann (na którego się obecnie nastawiam) wg mnie wygląda
    to zupełnie inaczej. profile tną automaty, wiercą automaty. A zrobienie
    bramy nietypowej wymaga wprowadzenia nowego programu do maszyn, stąd
    dopłata. Coby nie mówić to brama to nie okno. Tu typowe rozwiązania stanowią
    większość. A okna jakie wyjda dziury Panom od murów takie zamawiamy i
    robione są zwykle ręcznie.
    Ja tam nie mam pretensji, za "zwyżkę" ceny. Mogę zrobić taką dziurę jaka
    będzie pasować do bramy typowej (i pewnie krócej będę na takową czekał, albo
    kupię ja od ręki)

    BTW Czemu cholerne drzwi wejściowe Hormana mają takie ceny? (nie chce im się
    ich robić czy co?) Chciałem bramy i drzwi w _dokładnie_ tym samym kolorze
    ale widzę, że muszę pogodzić się z różnicami w barwie bo nie dam 14 tys za
    drzwi (chciałem w sumie 2S to jakieś 22 kzł).

    --
    Mariusz

  • 24. Data: 2009-04-08 21:41:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > Ni nie kumam, wszedzie pisza, że przy segmentowej otwór jest obojetny bo
    > brama przychodzi do niego od tyłu, od garazu (co jak jest okragły na
    > górze?).

    Nic, po prostu nie widzisz czesci bramy tam gdzie sciana jest okragla i po
    prostu zaslania prostokatna brame.

    > Więc wyobrażam sobie, że wszystko jest mocowane do ściany a nie do dziury
    > w ścianie. Skoro tak to conajwyżej mam szpare pomiędzy bramą a ścianą jak
    > jest szersza a rzeczona uszczelka jest po prostu na końcu tej szpary

    Uszczelka bedzie za sciana i nie bedziesz jej widzial i tyle. Na dobra
    sprawe otwor mozesz miec i 1m szerokosci, a bram 5m. Po 2m z lewej i z
    prawej brame bedziesz mial za sciana, o ile zamontujesz ja centrycznie.
    Wazna jest wysokosc nadproza. W wiekszosci przypadkow jezeli bedzie nizsze
    jak ok. 20cm to trzeba zastosowac inny zestaw do mocowania bramy w nadprozu
    wlasnie. Niestety drozszy. Szerokosc jest mniej istotna o ile zmiescisz sie
    miedzy scianami bocznymi z prowadnicami bramy, no i dlugosc garazu musi byd
    wieksza od wysokosci bramy.

    > (choć nie wiem czemu nie na krawędzi mimo szerzej bramy). To nie jest TAK?
    > Ja nie jest tak to powaznie muszę zweryfikować wielkośc otworu, ocieplenia

    Jezeli nie pourywasz lusterek, to mozesz robic jak chcesz.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-04-08 21:50:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > kolorze ale widzę, że muszę pogodzić się z różnicami w barwie bo nie dam
    > 14 tys za drzwi (chciałem w sumie 2S to jakieś 22 kzł).

    Bo ten caly Horman to zadne nie wiadomo co. Brama z cienkimi segmentami jest
    w miare normalnej cenie, ale jak zechcesz cieplejsza to niestety doplata, a
    cieplejsza to standard np. u Wisniowskiego. Wykonanie normalne, takie samo
    jak inne bramy, ani lepsze ani gorsze, za to drozsze. Przynajmniej rok temu
    jak sam kupowalem. Horman robi tez bramy ze sprezyna spiralna, peka dwa razy
    do roku u moich znajomych, ale dziala bardzo dobrze. Jak ktos planuje
    automatyke to i tak nie ma co zwracac uwagi na sprezyny i lekkosc
    otwierania.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-04-09 08:19:45
    Od: k...@g...com

    On 8 Kwi, 00:05, a...@g...com wrote:

    > Nigdy za malo, ponizej 2,5 kazdy cm trzeba liczyc :) Szczegolnie jak
    > bedzie tam wjezdzac codziennie Twoja zona :P

    No ?ona na szcz?cie ma mneijsze auto i nigdy wi?kszego nie dostanie ;-
    Z tego co patrzy?em na du?e auta to w 2,5 bez problemu wjedzie i
    Chrysler Voyager i Audi A6, a realnie pewnie max co tam kiedykolwiek
    b?dzie sta?o to Ford Mondeo.

    > Nie wiem, nie zastanawialem sie nad tym - ja mam dwa jednostanowiskowe
    > (duze - 4,5m x 7m ) garaze jeden nad drugim, w obu szerokosc swiatla
    > wjazdu w bramie to na gotowo po ociepleniu to 3,4m x 2,4m ?:)
    > pozdr.

    Jak to jeden nad drugim? Napisz co? wi?cej.

    Mariusz

  • 27. Data: 2009-04-09 10:21:48
    Od: a...@g...com

    On 9 Kwi, 10:19, k...@g...com wrote:
    [...]
    > No ona na szcz cie ma mneijsze auto i nigdy wi kszego nie dostanie ;-

    Moja ma malutkie VW Lupo i wjazd 3,4m szeroki, a garaz w srodku 4,5
    szer i 7m dlugi. Lepiej na zimne dmuchac !! (haha ;-)))))

    > Jak to jeden nad drugim? Napisz co wi cej.

    Buduje na nachyleniu - wyszedl mi jeden garaz normalnie od przodu, a
    drugi pod nim - w piwnicy, z wjazdem od tylu :)

    Garaz z przodu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1177

    Garaz z tylu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1296

    :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2009-04-09 10:29:31
    Od: a...@g...com

    > Garaz z przodu:
    >
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1177

    Znaczy z przodu to tutaj:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1300

    :>
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2009-04-09 18:54:45
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Znaczy z przodu to tutaj:
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1300

    Fajny taki domek na skarpie czy górce. Szkoda, ze u mnie plasko :(

    --
    Mariusz

  • 30. Data: 2009-04-09 20:10:46
    Od: a...@g...com

    On 9 Kwi, 20:54, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:
    0

    > Fajny taki domek na skarpie czy górce. Szkoda, ze u mnie plasko :(

    Jakbys mial gorke to bys znowu chcial plasko ;-) Niestety koszty
    budowy znacznie wyzsze (prace ziemne, piwnice, solidne odwodnienie i
    drenaz) - a i wyrownanie terenu pod ogrodek bedzie troche kosztowalo
    (nawiezienie jakies tysiac wywrotek ziemi + wyrownanie tego
    wszystkiego :-) Ale nie narzekam - po wlozeniu masy pracy mozna
    stworzyc przepiekny i urokliwy ogrodek z wlasnym sadem i lasem
    (kawalek lasu juz mam bo dzialka ma 0,5ha :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.