  • 1. Data: 2009-04-07 14:36:33
    Temat: Gruntowanie tynków cem-wap
    Od: Mat <m...@g...com>

    Witam,

    łaskawca który robi mi tynki (ostatnia warstwa z piaskiem kwarcowym)
    mówi żeby najlepiej zagruntować "specjalnym gruntem do piasku
    kwarcowego" - podobno mająna składach wiedzieć o co chodzi - czy ktoś
    wie cóż dobrodziej może mieć na myśli ? - bo nazwy podać nie umiał :-)

    Pozdro
    Mat

  • 2. Data: 2009-04-08 07:30:40
    Temat: Re: Gruntowanie tynków cem-wap
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Mat said the following on 07.04.2009 16:36:
> [...]
    > kwarcowego" - podobno mająna składach wiedzieć o co chodzi - czy ktoś
    > wie cóż dobrodziej może mieć na myśli ? - bo nazwy podać nie umiał :-)

    Odpusc sobie gruntowanie, pomaluj to po prostu dobra farba nie
    wymagajaca gruntowania np kabe aquatex czy jak jej tam..
    S.

  • 3. Data: 2009-04-08 08:06:14
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    A używałeś kiedyś innego piasku niż kwarcowy?
    Jeśli masz tradycyjne tynki cem-wap to możesz zrobić jak ja.
    Ja po tynkach na ściany dałem tradycyjne wapno
    "z doła" i jest "cymes". Wapno z worka które używałem
    do tynków jest trochę gorsze do tego celu ale ostatecznie
    tez go można uzyć tylko długo moczyć.
    Ja wapnowałem 2 razy a później farba.
    Po tych 2 razach wapnem było bielutko.
    Maluje się dosyć rzadkim, jak malujesz to niewiele się
    zmienia ściana, ale za to jak wyschnie jest bielutko.
    Po 1-szym malowaniu wapnem wziąłem szeroką szpachelkę
    i przejechałem nią ściany - usunąłem wystające luźne kryształy piasku.
    Po 2- gim mal. wapnem jest i biało i równo i nic się ze
    ściany nie sypie.

    Pzdr
    J23

  • 4. Data: 2009-04-08 08:26:09
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 7 Kwi, 16:36, Mat <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > kwarcowego" - podobno mająna składach wiedzieć o co chodzi - czy ktoś
    > wie cóż dobrodziej może mieć na myśli ? - bo nazwy podać nie umiał :-)

    Witaj
    Ostatnia warstwa tynku cementowo-wapiennego w mieszkaniu (a nie np w
    piwnicy) to powinien być tynk wygładzający ok 0,6
    mm lub gładź wapienna 0,1 mm - żadna z opcji, łącznie z "ostatnią
    warstwa" nie wymaga gruntowania.

    pozdrawiam
    Sebastian
    ps. pomysły wykonawcy:
    - każdy piasek jest "kwarcem"
    - nasuwa się skojarzenie z gruntem kwarcowym ale to inna bajka -
    zwiększa on sczepność do podłoża - np. tynku cement-wapno do płyty OSB.