  • 31. Data: 2009-04-10 09:41:12
    Temat: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > pierdoly mozna przygotowac pod konkretne wymiary raz na jakis czas, a
    > pozniej tylko dobierac bez martwienia sie o docinanie kazdej deseczki z
    > osobna. Miejsca magazynowe, mozliwosc spakowania czegos w kontenerze, w
    > koncu transport kosztuje tyle samo, ale rozlozony na wiekszosc ilosc sztuk
    > relatywnie tanieje. Nie rozumiem co w tym dziwnego? Zawsze produkcja masowa
    > jest tansza od jednostkowej. Unifikacje poza tym stosuje sie chyba we
    > wszystkich dziedzinach zycia ogolnego uzytku i nikt sie temu nie dziwi.
    > Chcesz miec inaczej zaplac wiecej, lub znajdz takiego co zrobi taniej.

    O rany. Nie przypuszczałem, że komuś może się chcieć napisać tyle
    niepotrzebnych słów na tak oczywisty temat :-O
    Ja miałem dotąd raczej na myśli krajowych-lokalnych dłubaczy bram, ale skoro
    rozmawiamy o przemyśle to się zrewanżuję ;-) Zwiedzałem rok temu fabrykę
    Wincora w Paderborn (bankomaty i inne urządzenia samoobsługowe dla jasności).
    Wśród tych kilkuset urządzeń, które widziałem tam wtedy "rogrzebane" na
    róznych etapach produkcji, nie było - śmiem twierdzić - dwóch identycznych. TE
    SAME MODELE różniące się kolorem, wersją klawiatury, obudowy, ekranu,
    wyposażenia dodatkowego etc. Możliwych kombinacji z pewnością są tysiące. I
    wszystkie te wersje i sub-wersje ten producent realizuje dla klienta bez
    gadania, że coś jest niestandardowe. Wszystko jest standardowe, jeśli
    producent w ogóle daje taką opcję. Wszystko figuruje w cenniku, ale za zmianę
    koloru maskownicy z szarego na pomarańczowy Wincor nie zażyczy sobie dopłaty
    5000 EUR ("bo Panie nie mamy pomarańczowego na składzie i trza specjalnie
    jechać do Praktikera po 2 puszki"). Przecież w tak poważnym przemyśle
    wszzytkie operacje realizują automaty sterowane z centralnego komputera.
    Zamówienie na konkretne urządzenie w konkretnej konfiguracji, po wklepaniu
    przez inżyniera wszystkich opcji, trafia na automatyczną linię produkcyjną i
    nikt tego do pewnego momentu nie tyka ręką. Widziałem te wykrawarki laserowe,
    no cudo, potem całe chassis automaty zaginają jak kartki papieru, na moich
    oczach automat robił kilka różnych wykrojów po kolei, no problem. I żaden
    rzemieślnik nie musi się tam drapać po berecie "o kurna, Franz, a to nam się
    trafiło, niestandardowy bankomat trza poskładać".

    > Ale Ty chcesz swiat zbawic, czy brame kupic?? Wazna w koncu jest cena i
    > jakosc, nie polityka cenowa firmy zdaje mi sie. Zanim wymurujesz otwor to
    > chyba mozna zorientowac sie ile jakie rozwiazanie bedzie kosztowalo, czasem
    > to roznica 10cm i nie ma problemu. Jak zechcesz okragla brame to tez
    > bedziesz chcial zeby zrobili Ci za cene metra kwadratowego, a moze jeszcze
    > wypukla skoro nie ma standardow??

    Świata nie chcę zbawiać, a bramę już mam. W trakcie rozmów przed zamówieniem
    (Hormann, Normstahl, Novoferm) ANI RAZU nie padło z ich strony słowo
    NIESTANDARDOWE. Stąd jestem mocno zdziwiony dlaczego teraz taka moda. Przecież
    dla garażu 2 stanowiskowego można dać bramę 4.5 m ale można też 5 i więcej.
    Wiadomo, że im szersza tym droższa, ale skąd niby te gwałtowne skoki ceny? Że
    np. 5.2 m jest dużo droższe niż 5.5 m. tego samego propducenta. Toż to czysta
    schiza :-/
    Niestandardowa brama to by była taka, gdybym sobie chciał ją zamówić wykonaną
    z chińskiej porcelany. Reszta to wszystko standard, a różnią się tylko
    wymiarem. Jak blat w kuchni i jak szafka na buty. Przypominam ten przykład
    dużego przemysłu w wykonaniu Wincor-Nixdorf. Argumenty, że jak coś trzeba
    inaczej przyciąć lub zapakować to trzeba doliczyć od razu do ceny 30% świadczą
    o tym, że mowa tu o zwykłej manufakturze a nie o normalnej produkcji. Lub
    raczej o pewnej nieuczciwości producenta lub dystrybutora, wmawiającego
    klientowi, że jego zamówienie jest na tyle wyjątkowe, że musi być ekstra
    policzone.

    > A co ja wrozka jestem, adwokat czy co?? Pytaj producenta, jak Ci to jakos
    > strasznie przeszkadza to sam sobie zrob i nie miej do nikogo pretensji. To
    > sa standardowe produkty jakie oferuje producent, bo tak sobie to wymyslil,
    > ma prawo i tyle. Ty masz prawo nie kopowac i wstawic co chcesz. Ja akurat w
    > trakcie murowania wzialem sobie folder z wymiarami i pod takie zrobilem.
    > Sprawdzilem jaki jest najwiekszy samochod dostawczy i do jakiej bramy sie
    > zmiesci, co to za filozofia?? Naprawde robi Ci roznice 5 czy 10cm, czy tylko
    > sie czepiasz?

    Czepisz się i rzucasz raczej ty. Nie musisz dostawać od razu szału dlatego, że
    wyrażam swoje zdanie. Wiem, jesteś tu najmądrzejszy istny gury bo sobie
    wziąłeś folder zanim wymurowałeś otwór. Brawo. Nikt wcześniej przed tobą na to
    nie wpadł.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 32. Data: 2009-04-10 17:45:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyrażam swoje zdanie. Wiem, jesteś tu najmądrzejszy istny gury bo sobie
    > wziąłeś folder zanim wymurowałeś otwór. Brawo. Nikt wcześniej przed tobą

    No wiesz?? Teraz to kompletnie nie wiem o co Ci chodzi. Jakas zas...ana
    brama, a tu takie wycieczki osobiste. Chyba miales zly dzien. Przemilcze to,
    bo tamat nie jest tego wart, a ja nie mam ochoty na taki ton.
    Do tematu. Jak murowalem te dziure garazowa, to o ile pamietam posluzylem
    sie wymiarami Hormana, o dziwo sa zgodne z Wisniowskim. Spojz na temat
    standardowych wymiarow w odwrotny sposob. Te normalne, to te z doplata, jak
    chcesz tansza to kup sobie te ze standardu, ktorej koszt produkcji jest
    nizszy. Byc moze producenci nie korzystaja z w pelni programowalnych tasm
    produkcyjnych, zreszta projektanci rowniez posluguja sie tymi wymiarami i
    nie widze problemu, zeby tego nie dostosowac. A moze te Twoje bankomaty poza
    drobnymi szczegolami w ogolnych sprawach konstrukcyjnych niczym sie nie
    roznily? Dla mnie one wszystkie wygladaja tak samo, moze dla tego, ze z nich
    nie korzystam.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-04-10 19:48:39
    Od: a...@g...com

    Witam,

    No panowie - mam juz dwie bramy (340 x 240) zamontowane - poszlo
    sprawnie i szybko, kolor przepiekny - orzech, pasuje idealnie do
    okien :) Bramy chodza super (mimo ze jeszcze nie sa wogole nasmarowane
    - poczekamy z tym do konca brudnych robot). Niestety jeszcze nie wiem
    ile zaplace :D Jutro zrobie fotki i wkleje.. Zrobimy quiz - kto bedzie
    blizszy prawidlowej odpowiedzi (ile zaplace) ten dostanie puszke piany
    do montazu okien gratis - do odbioru u mnie na budowie ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2009-04-10 20:11:04
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > blizszy prawidlowej odpowiedzi (ile zaplace) ten dostanie puszke piany
    > do montazu okien gratis - do odbioru u mnie na budowie ;-))

    Jak wersja full wypas to obstawiam 12 kzl, jak wersja econo (machana
    lapkami) to ok 8 kzl.

    PS.
    Strzelalem z cenami.

    --
    Mariusz

  • 35. Data: 2009-04-10 20:55:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > blizszy prawidlowej odpowiedzi (ile zaplace) ten dostanie puszke piany
    > do montazu okien gratis - do odbioru u mnie na budowie ;-))

    Jak bez tasmy rozpreznej to ma to w d.., nie bede bral udzialu w takim qizie
    z lewa nagroda. :-))

    Ja wczoraj stalem sie szcesliwym posiadaczem drzwi wejsciowych z doswietlami
    bocznymi szerokosci po 60cm kazde. Cena luksusu to 5300zl z montazem na
    piane przez producenta tychze drewnianych drzwi. Fotek nie chce mi sie
    wstawiac z czystego lenistwa.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-04-10 21:12:15
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > blizszy prawidlowej odpowiedzi (ile zaplace) ten dostanie puszke piany
    > do montazu okien gratis - do odbioru u mnie na budowie ;-))

    Jesli wolno to sprobuje zgadnac. Tu w Usa pare lat temu wymienialem brame o
    szerokosci 15 czy 16 stop czyli okolo 5 metrow (na dwa samochody). Rozmiar
    standardowy, nie na zamowienie. Zaplacilem okolo 750 dolarow. Sami z synem we
    dwoch to w ciagu dnia zamontowalismy. Brama jest segmentowa podnoszona do gory
    i rownowazona walkiem ze sprezyna.
    Nie wiem czy o tym moge napisac; te plastykowe segmenty sa ocieplone od
    wewnatrz! poltoracalowa izolacja termiczna wykonana ze sprasowanego czegos w
    rodzaju mineralnego wlokna.
    Czyli na polskie Twoja brama winna kosztowac miedzy 2500 a 3000 zl. Jak bede
    najblizszy ceny to wole pianke ale na browarku, koniecznie okocim.
    Pzdr.
    Tornad

  • 37. Data: 2009-04-10 21:24:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > Czyli na polskie Twoja brama winna kosztowac miedzy 2500 a 3000 zl. Jak
    > bede
    > najblizszy ceny to wole pianke ale na browarku, koniecznie okocim.

    No to ja nie wiem jak Wy tam zyjecie. Zarobki macie wieksze i do tego
    wszystko tansze, co jest z tymi naszymi cenami?? 2500 to ja zaplacilem za
    250x250 i bylo to wzglednie tanio patrzac na oferty innych firm. Biorac pod
    uwage dysproporcje zarobkowe, to nie wiem jak my sobie w ogole radzimy majac
    wszystko za duzo wiecej, zarabiajac duzo mniej. Ci Amerykanie to chyba
    jakies straszne pierdoly sa. Mieszkac w kartonach i placic za nie kredyty do
    konca zycia.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-04-10 21:56:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >

    > wszystko za duzo wiecej, zarabiajac duzo mniej. Ci Amerykanie to chyba
    > jakies straszne pierdoly sa. Mieszkac w kartonach i placic za nie kredyty
    Ostatnio przeciez przestali spłacać;)))

    Kris

  • 39. Data: 2009-04-10 22:27:46
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > jakies straszne pierdoly sa. Mieszkac w kartonach i placic za nie kredyty do

    Niech napisze ile płaci za dentystę jeśli nie ma w ubezpieczeniu ( a
    często nie ma :( )
    pzdr.
    rafał

  • 40. Data: 2009-04-11 01:07:44
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > jakies straszne pierdoly sa. Mieszkac w kartonach i placic za nie kredyty do

    Bidnie tu ostatnio, nie zapraszam i nie polecam. Dzis dokonalismy zakupow
    swiatecznych, cztery reklamowki zaplacilismy 170 dolarow. Chleb 4.50, sloik
    sledzi 9, kawalek makowca 13, kielbasa srednio po $9 za funt, zgrzewka 6
    butelek polskiej wody muszynianka 12 dolarow. Do kazdego zakupu, transakcji
    doliczaja 8.2 procent. No i cygaretki, ktore musze palic, paczka 8-9 dolarow,
    jeden papieros okolo pol dolara.
    Rozliczylem podatki mam do zaplaty 3.5 tysiaca. Kredyt swoja droga, banki
    tak kombinuja abys za dom wart 200 tysiecy w ciagu 30 lat zaplacil dokladnie
    dwa razy wiecej. No i podatki; ja za rudere place okolo 5 tysiecy ale srednio
    za te kartony ludzie placa po 10 a troche lepiej wykonczone 15 tysiecy na
    rok. Tak, ze jedna reka sie zarabia a druga wydaje. Dostalem zlecenie
    zainstalowania takiego rozwijanego zacienienia kolo domu, jakas margaretka sie
    to nazywa czy jakos tak, rura zamocowana do sciany z nawinieta tkanina,
    rozwijana pilotem. Gosciu zaplacil za to chyba 2 patyki, za montaz wzialem 300
    i bardzo sie zdziwil, gdy przyszlo mu placic za ten luksus o 500 dolarow
    corocznego podatku wiecej (sasiad mu pozazdroscil i zapewne go podkablowal).
    Moj sasiad siedzi cicho bo mamy na niego haka i nie zauwazyl, tych nowych
    drzwi garazowych. Palcem nie kiwniesz bez zezwolenia, maja satelitarne
    zdjecia, ktore co roku na siebie nakladaja i na czerwona wychodzaa im zmiany.
    Przyjezdza smutny pan i pisze raport, bo sobie ktos daszek nad gankiem o dwie
    stopy poszerzyl. Zezwolenia daja a to po to, by za wszelkie rozbudowy czy
    luksusy zdzierac podatki - taka nowoczesna polityka.
    I tego sie obawiam, ze wczesniej czy pozniej ta metoda dojdzie rowniez do nas
    tj. do Polski, jako ze wszystko z tego hamerykanskiego raju rzadzacy Polska
    zrzynaja i sie na niej wzoruja. Szkoda gadac.
    Pzdr