  • Data: 2011-07-29 14:03:48
    Temat: Budowanie - prawo
    Od: "mohamed" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Sytuacja 1.
    Kupiłem działkę budowlaną na której stawiam dom. Istnieje na niej budynek
    gospodarczy, który jest "przylepiony" do granicy sąsiada. Czy to oznacza:

    1) że sąsiad może budować teraz budynki które są przyległe do granicy mojej
    działki (bez mojej zgody)?
    2) czy JA mogę stawiać więcej budynków w granicy lub powiększyć istniejący
    budynek gospodarczy bez żadnych dodatkowych zgód (sąsiada)?

    Sytuacja 2.
    Chcę kupić działkę budowlaną (wąska - ok. 13m szer.). Sąsiad ma wybudowany
    dom który jest przyległy do granicy tej działki. Czy to automatycznie
    oznacza, że ja mogę budować nowy dom i przykleić się do domu sąsiada, czyli
    wybudować się w granicy z działką sąsiada?

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.