  • 1. Data: 2012-04-16 10:13:10
    Temat: Budujmy elektrownie wiatrowe!
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Rzekły dzieci prominentów zafascynowane ekologią oraz złodzieje mający w tym
    zysk.

    http://my21.pl/component/content/article/80-ekologia
    /3273-zielone-fiasko-w-usa.html

  • 2. Data: 2012-04-17 00:07:29
    Temat: Re: Budujmy elektrownie wiatrowe!
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "vitek" <v...@s...pl> wrote in message
    > Rzekły dzieci prominentów zafascynowane ekologią oraz złodzieje mający w
    > tym zysk.
    >
    > http://my21.pl/component/content/article/80-ekologia
    /3273-zielone-fiasko-w-usa.html

    To wiadomo od dawna. To całe oko w ogóle się nie opłaca. Samochody
    wytwarzają tylko 5% CO2 z naturalnej produkcji CO2 przez ekosystem, wulkany.
    Zawracanie głowy. Na miejscu rządu bym się wycofał z umowy z Kioto czy jak
    tam jej jest.

  • 3. Data: 2012-04-17 18:23:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-04-17 00:07, kiki wrote:
    > Na miejscu rządu bym się wycofał z umowy z
    > Kioto czy jak tam jej jest.

    Na miejscu rządu miał byś z tego złodziejskiego procederu niezły %
    Kiki, kogo jak kogo, ale Ciebie nie podejrzewałem o taką naiwność ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2012-04-17 19:51:27
    Od: <news>

    Użytkownik "vitek" napisał:
    > Rzekły dzieci prominentów zafascynowane ekologią oraz złodzieje mający
    > w tym zysk.
    > http://my21.pl/component/content/article/80-ekologia
    /3273-zielone-fiasko-w-usa.html

    No proszę i dlaczego się o tym głośno nie mówi?
    Już 20 lat temu w kolebce kapitalizmu te "ekoelektrownie" się nie opłacały a
    nam ciągle się wciska ten sam kit!
    Mam takiego znajomego co to na niczym się nie zna a opoiwda jakieś to nowiny
    żeby budować to elektrownię wiatrową, to solary i podobne pierdoły, gdy mu
    tłumaczę że to się nie opłaca to zawiózł mnie na farmę jedno wiatrakową i
    powiedział ze się opłaca bo się takie wiatraki buduje i one się kręcą, no to
    mu mówię że te wiatraki się kręcą bo napędza je dotacje a nie wiatr,
    dokładnie jak w tym artykule, ha ha ha!
    Ale żeby nie gadać to wziąłem mu policzyłem koszt budowy takiej małej
    domowej turbinki wiatrowej 100W, wyszło około 500zł (w praktyce może wyjść i
    dwa razy więcej), więc wyszło że taka elektrownia zwróci się za co najmniej
    8 lat,czyli po minimum 16 latach zarobimy tyle co wydaliśmy na turbinkę, to
    gdzie tu opłacalność?

    p.s. oczywiście grupowi uczciwi sprzedawcy (nie cwaniacy) będą zachwalać
    elektrownie wiatrowe w swojej ofercie handlowej i wyliczać wirtualne zyski
    jakie to odniesie kupujący i to wszystko bez wprowadzania klienta w błąd, po
    prostu uczciwość i ekonomia!

  • 5. Data: 2012-04-17 20:05:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 17 Kwi, 00:07, "kiki" <w...@p...pl> wrote:
    > To wiadomo od dawna. To całe oko w ogóle się nie opłaca. Samochody
    > wytwarzają tylko 5% CO2 z naturalnej produkcji CO2 przez ekosystem, wulkany.

    A byłeś na ulicy w Kijowie i w Warszawie?
    Ja się bardzo cieszę z ostrych norm narzucanych producentom
    blachosmrodów.

    L.

  • 6. Data: 2012-04-17 20:10:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2012 <news> <news> napisał/a:
> [...]
    > powiedział ze się opłaca bo się takie wiatraki buduje i one się kręcą, no to
    > mu mówię że te wiatraki się kręcą bo napędza je dotacje a nie wiatr,

    W EU chodzi o handel prawami do emisji CO2. Wykreowano sztuczny rynek
    handlu wirtualnym, wykreowanym przez polityków, narzędziem finansowym.

    Finansowanie takich i temu podobnych wałków pochłania coraz więcej i więcej
    z naszych podatków. http://swiatkotow.pl/ - na tę stronę UE wypłaciła
    podobno 600 tys. zł dotacji. Te pieniądze nie wzięły się znikąd - zabrano
    je ciężko pracującym, uczciwym ludziom.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2012-04-17 20:19:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakie to odniesie kupujący i to wszystko bez wprowadzania klienta w błąd,

    Co sie dziwic jak ludzie kupuja nowe diesne do pierdzenia po miescie, robiac
    rocznie 15 000km i chwalic sie niskim spalaniem.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2012-04-21 10:06:52
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-04-17 00:07, kiki pisze:

> [...]
    > wytwarzają tylko 5% CO2 z naturalnej produkcji CO2 przez ekosystem,
    > wulkany. Zawracanie głowy. Na miejscu rządu bym się wycofał z umowy z

    Kiki. Mieszasz dwie rzeczy - politykę i naukę.

    Jeśli chodzi o obieg węgla w przyrodzie, to ekosystem produkuje CO_2 z
    węgla, który wcześniej wychwycił z atmosfery i bilans jest zero.

    Człowiek produkuje CO_2 z węgla schowanego pod ziemią i dlatego jego
    zawartość w atmosferze rośnie.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Obieg_w%C4%99gla_w_przy
    rodzie

    A wulkany wytwarzają śladowe ilości węgla. Doucz się Kiki zanim
    zaczniesz zabierać głos bo się kompromitujesz powtarzając brednie z magla.

    M.

  • 9. Data: 2012-04-21 13:13:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2012 00:07, kiki pisze:

> [...]
    > wytwarzają tylko 5% CO2 z naturalnej produkcji CO2 przez ekosystem,
    > wulkany. Zawracanie głowy. Na miejscu rządu bym się wycofał z umowy z

    Tylko naturalna produkcja CO2 to obieg zamknięty - bilans jest zerowy.

    My wydobywamy paliwa kopalne i uwalniamy dodatkowy CO2.

    Kwestia wpływu na klimat jest dyskusyjna, bo są czynniki potężniejsze od
    ludzkich - polecam przeczytanie książki "Upadłe Anioły", opisującej
    Ziemię w niedalekiej przyszłości, w której fanatycznym "zielonym" udało
    się drastycznie zredukować produkcję CO2 przez człowieka... i nagle się
    okazało, że ten nasz efekt cieplarniany powstrzymywał skutki epoki
    lodowcowej i zrobiło się lekko nieprzyjemnie ;)

    Co do energii odnawialnej, to od dawna wiadomo, że jest ona kosztowna.

    Zwracam uwagę, że paliwa kopalne to praktycznie darmowa energia! I
    właśnie dlatego paliwa kopalne i energia z nich uzyskiwana są tak
    cholernie tanie dla konsumenta. Tak! Paliwa i energię nadal mamy BARDZO
    tanie! Nawet pomijając taki drobny detal, że większość ceny energii oraz
    paliw w Polsce (i Europie) to podatki, nadal jest ich cena jest
    nieproporcjonalnie niska do tego, co dają.

    W USA nie mają takich akcyz, więc u nich paliwa kopalne i energia z nich
    uzyskiwana są jeszcze tańsze i dlatego elektrownie wiatrowe u nich padają.

    Problem pojawi się w chwili, kiedy paliwa kopalne się wyczerpią... Bo
    prędzej czy później MUSZĄ się wyczerpać. A skoro już teraz kombinuje się
    nad wydobywaniem ich z tych całych łupków czy np. kanadyjskich piasków
    smołowych (czy jak to się po polsku nazywa) oznacza to, że będzie to
    raczej prędzej jak później.

    Wszelkie obciążenia podatkowe i dopłaty do "ekologicznej" energii (bo
    tak na prawdę nie jest ona taka ekologiczna - chodzi o to, żeby była
    _odnawialna_) mają na celu przygotowanie krótkowzrocznego elektoratu do
    tego momentu, kiedy trzeba będzie korzystać ze znacznie kosztowniejszych
    źródeł odnawialnych. Stopniowo i one zaczną tanieć (w miarę rozwoju
    technologii), ale w okresie przejściowym energia będzie bardzo droga.

  • 10. Data: 2012-04-25 14:27:34
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-04-21 13:13, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > okazało, że ten nasz efekt cieplarniany powstrzymywał skutki epoki
    > lodowcowej i zrobiło się lekko nieprzyjemnie ;)

    A ja polecam artykuły naukowe zamiast beletrystyki (konkretne artykuły w
    bibliografii do notek)

    http://doskonaleszare.blox.pl/2009/02/Czy-grozi-nam-
    nowa-epoka-lodowa.html

    http://doskonaleszare.blox.pl/2011/06/Mala-epoka-lod