    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budujmy elektrownie wiatrowe!
    Date: Tue, 17 Apr 2012 19:51:27 +0200

    Użytkownik "vitek" napisał:
    > Rzekły dzieci prominentów zafascynowane ekologią oraz złodzieje mający
    > w tym zysk.
    > http://my21.pl/component/content/article/80-ekologia
    /3273-zielone-fiasko-w-usa.html

    No proszę i dlaczego się o tym głośno nie mówi?
    Już 20 lat temu w kolebce kapitalizmu te "ekoelektrownie" się nie opłacały a
    nam ciągle się wciska ten sam kit!
    Mam takiego znajomego co to na niczym się nie zna a opoiwda jakieś to nowiny
    żeby budować to elektrownię wiatrową, to solary i podobne pierdoły, gdy mu
    tłumaczę że to się nie opłaca to zawiózł mnie na farmę jedno wiatrakową i
    powiedział ze się opłaca bo się takie wiatraki buduje i one się kręcą, no to
    mu mówię że te wiatraki się kręcą bo napędza je dotacje a nie wiatr,
    dokładnie jak w tym artykule, ha ha ha!
    Ale żeby nie gadać to wziąłem mu policzyłem koszt budowy takiej małej
    domowej turbinki wiatrowej 100W, wyszło około 500zł (w praktyce może wyjść i
    dwa razy więcej), więc wyszło że taka elektrownia zwróci się za co najmniej
    8 lat,czyli po minimum 16 latach zarobimy tyle co wydaliśmy na turbinkę, to
    gdzie tu opłacalność?

    p.s. oczywiście grupowi uczciwi sprzedawcy (nie cwaniacy) będą zachwalać
    elektrownie wiatrowe w swojej ofercie handlowej i wyliczać wirtualne zyski
    jakie to odniesie kupujący i to wszystko bez wprowadzania klienta w błąd, po
    prostu uczciwość i ekonomia!