  • 11. Data: 2010-06-10 16:20:28
    Temat: Re: Cczy moze układać Porotherm pionowo?
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    news:1p6479qppkmjn$.1dr3jm86uq9w7.dlg@40tude.net...

    > Kpisz?
    > Pewnie był tam gdzie na 99,99999% polskich budów - czyli przyjezdzal raz
    > na
    > 3 miesiace zrobic wpis do dziennika.
    >
    > --
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Dlaczego mam kpic? Jesli nie wiesz to gosciu wpisany do dziennika budowy
    ponosi za takie numery pelna odpowiedzialnosc i moze przez to stracic
    uprawnienia jesli watkotworca zglosilby taki numer do izby. To ze jest inna
    praktyka to tez niestety wina inwestorow bo trzeba oszczedzac .....w glupi
    sposob, a jakie numery w takim razie oni odwalili gdy robili fundamenty
    chocby?

  • 12. Data: 2010-06-10 16:26:16
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Mój to chyba w ogóle wpisów nie robił. Na koniec na chybił trafił wypełnił
    > całość.
    > Kierbud to generalnie porażka.

    Nie zgodze sie z Toba - pozwole sobie zacytowac swojego kumpla ktory w innej
    zupelnie sprawie powiedzial " Placisz jak za gowno , to gowno dostajesz"
    DLaczego takich numerow nie ma na zachodzie w takiej ilosci jak sa w Polsce?
    Bo tam sie za nadzor placi uczciwie ale za to tez uczciwie wymaga a jak nie
    to za tylek sie bierze wtedy delikwenta ktory spieprzy nadzor i wykonawce
    tez.

    Kiki a ile chciales zaplacic kierbudowi za jego prace na budowie?

  • 13. Data: 2010-06-10 16:45:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hur3nc$hbe$1@news.onet.pl...
    > Nie zgodze sie z Toba - pozwole sobie zacytowac swojego kumpla ktory w
    > innej zupelnie sprawie powiedzial " Placisz jak za gowno , to gowno
    > dostajesz"

    Widocznie gówniano sie cenia kierbudzi bo jest takjak Scream napisał. A jak
    zapłacisz więcej to tylko uspokoisz swoje sumienie bo nadzór bedzie i tak
    byle jaki.

> [...]
    > a jak nie to za tylek sie bierze wtedy delikwenta ktory spieprzy nadzor i

    Tam tez jest podobna lipa jak w Polsce. Nie mitologizujmy tego zachodu

    > Kiki a ile chciales zaplacic kierbudowi za jego prace na budowie?

    Tyle ile kierbud chciał zapewne.

    Kris

  • 14. Data: 2010-06-10 17:02:09
    Od: M <M...@o...pl>

    Przemek pisze:
    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego mam kpic? Jesli nie wiesz to gosciu wpisany do dziennika budowy
    > ponosi za takie numery pelna odpowiedzialnosc i moze przez to stracic

    Jaką odpowiedzialność? Możesz podać przykład kierownika, który w
    budownictwie indywidualnym został pociągnięty do odpowiedzialności?

    M.

  • 15. Data: 2010-06-10 17:55:00
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jaką odpowiedzialność? Możesz podać przykład kierownika, który w
    > budownictwie indywidualnym został pociągnięty do odpowiedzialności?
    >
    > M.

    W calym kraju wplynelo 165 spraw do Okregowych sadow dyscyplinarnych w tym w
    64 sprawach sady dyscyplinarne ukaraly winnych - za "Inzynierem budownictwa"
    i na pewno tych spraw bedzie przybywac jak inwestorzy beda mieli wieksza
    swiadomosc ze moga sie skarzyc

    Masz watpliwosci jeszcze jakies ze mozna?

  • 16. Data: 2010-06-10 18:00:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 19:55:00 +0200, Przemek napisał(a):

> [...]
    > i na pewno tych spraw bedzie przybywac jak inwestorzy beda mieli wieksza

    Czyli jednak kpisz!
    Całe 165 spraw... A wiesz, że w Polsce MIESIĘCZNIE wydaje się ponad 20
    tysięcy pozwoleń na budowę? Zestaw ze sobą te dwie liczby, tj. 240 tysięcy
    nowych budów każdego roku ze 165 sprawami w sądach dyscyplinarnych...

    --
    best regards,
    scream

  • 17. Data: 2010-06-10 18:21:43
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Moge to pozestawiac tak ze
    1) jest swietnie jesli jest 165 spraw na 240 tysiecy nowych budow- mym
    zdaniem myli ci sie ze pozwolenie na budowe oznacza z automatu rozpoczecie
    budowy
    2) jest tragicznie bo to o 165 spraw za duzo
    3) jest bardzo mala swiadomosc inwestorow ze moga sie skarzyc do sadow
    izbowych stad tylko 165 spraw

    co wybierasz?

    Ale nie gadaj mi ze kpie skoro mnie nie znasz ok?

  • 18. Data: 2010-06-10 19:18:25
    Od: M <M...@o...pl>

    Przemek pisze:
> [...]
    > 2) jest tragicznie bo to o 165 spraw za duzo
    > 3) jest bardzo mala swiadomosc inwestorow ze moga sie skarzyc do sadow

    Bardzo mała świadomość inwestorów i totalna olewka kierbudów, na co
    kierbudzi pracowali przez pokolenia.

    M.

  • 19. Data: 2010-06-10 19:27:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 20:21:43 +0200, Przemek napisał(a):

    > co wybierasz?

    Bramka nr 3, dodałbym małą świadomość (lub zerową) inwestorów jeżeli chodzi
    o błędy wykonawcze. Podejrzewam że większość ludzi jednak wie, że mogą
    gdzieś się poskarżyć. Problemem natomiast jest to, że nie wiedzą, że coś
    jest spieprzone.

    > Ale nie gadaj mi ze kpie skoro mnie nie znasz ok?

    Gadam tylko na podstawie tego co piszesz. Nie Ciebie oceniam, tylko Twoje
    posty.

    --
    best regards,
    scream

  • 20. Data: 2010-06-10 19:47:45
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Ekipa położyła mi pustaki Porotherm pionowo
    > Na górę nadproże i tak powstała mini ścianka z otworem drzwiowym.
    > Czy dozwolone jet przez producenta takie układanie (pionowe) portothermy?
    >
    > RS

    Producent raczej nie ma nic do tego jak układasz pustaki inaczej niż radzi. A
    można postawić nie obciążoną ściankę na wysokość 1 pustaka ustawionego pionowo?
    Można. To czy z dwóch można? Odpowiedz nie jest już taka prosta. Trzeba znać
    wytrzymałość. Jak ją poznać jak nie ma danych? Trzeba ustawić na sobie nie dwa a
    trzy pustaki. Jak się dolny nie rozsypał to można. Współczynnik bezpieczeństwa w
    takim wypadku wynosi minimum 1,5. Producent jak robił pierwszego pustaka to też
    do końca nie znał jego wytrzymałości. Poznał ją jak go popsuł. I cały czas psuje
    po pustaku co jakiś czas. Trzeba przyznać ze tego typu pustak ma dużo mniejszą
    wytrzymałość jak jest ustawiony w innej płaszczyźnie niż zalecana przez
    producenta. Ale jakąś wytrzymałość musi mieć. Jeśli nie zostanie obciążony
    więcej niż wytrzyma to możesz go murować jak Ci się podoba. Fakt że trochę
    niefortunnie to wyszło. Mało elegancko. Ale żadnego błędu nie ma jeśli spełniony
    jest warunek wytrzymałości z odpowiednim współczynnikiem bezpieczeństwa.