  • 1. Data: 2010-06-09 08:51:27
    Temat: LED potrzeba malo swiatla.
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uszanowanie.

    Potrzebuje podswietlic sufit czyms w rodzaju tasmy led. Podswietlenie ma byc
    wylacznie dekoracyjne. Zakupilem sobie ostatnio tasme led 5m smd 300 led i
    niestety porazka. Swieci to jak latarnia morska, calkiem fajnie ale niestety
    zupelnie nie o to mi chodzi. Sa tez tasmy 150 led, ale po opisie trudno cos
    zgadnac. To co kupilem wykorzystam do oswietlenia pod szafkami w kuchni, ale
    wiecej eksperymentow nie potrzebuje. Macie jakies typy na takie oswietlenie?
    Weze led, cos co da duzo mniej swiatla? Teraz wszyscy przescigaja sie z
    mocami a mi chodzi zupelnie o cos innego.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-06-09 09:01:56
    Temat: Re: LED potrzeba malo swiatla.
    Od: "Srututu" <s...@o...pl>

    Zmniejsz napięcie i tyle.

  • 3. Data: 2010-06-09 09:03:17
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > Weze led, cos co da duzo mniej swiatla? Teraz wszyscy przescigaja sie z
    > mocami a mi chodzi zupelnie o cos innego.

    Zasilić taśmę LED mniejszym prądem lub zastosować modulację PWM z dużą
    częstością.

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2010-06-09 09:12:54
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Zasilić taśmę LED mniejszym prądem lub zastosować modulację PWM z dużą
    > częstością.

    A co z moca? Mam tez problem z ukryciem zasilacza, bo jedna tasma to ok. 30W
    mocy. Niby mozna pokombinowac cos ze sciemnianiem, ale po co mi ta moc
    grzana opornikiem?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-06-09 09:19:45
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-09 11:12, Maniek4 pisze:
> [...]
    > mocy. Niby mozna pokombinowac cos ze sciemnianiem, ale po co mi ta moc

    A czy nie możesz pociąć tej taśmy i dać mniej ledów.

    Ja na schody wykorzystałem 2 x 3 (najmniejsze odcinki) świeci w sam raz.

    Ariusz

  • 6. Data: 2010-06-09 09:29:52
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy nie możesz pociąć tej taśmy i dać mniej ledów.
    >
    > Ja na schody wykorzystałem 2 x 3 (najmniejsze odcinki) świeci w sam raz.

    Myslalem i o tym, ale tego sufitu w samej kuchni jest jakies 8mb a w jadalni
    ze 12, wiec tego ciecia troche by bylo. Mimo wszystko to mnie nie przeraza
    ale wydaje mi sie, ze nawet odcinki z trzema diodami dadza punktowo duzo
    swiatla, to diody z trzema strukturami. Zrobienie dluzszych odcinkow bez
    diod bedzie skutkowalo powstaniem cienia w miejscach bez diod. Jest to
    oczywiscie jakies wyjscie, ale moze ktos rozpoznaje te oznaczenia diodowe i
    wskaze te powiedzmy starodawne. Moze kupie ledowe lampki choinkowe, albo
    weza led o ile daje mniej swiatla?

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-06-09 09:39:39
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    > A co z moca? Mam tez problem z ukryciem zasilacza, bo jedna tasma to ok.
    > 30W mocy. Niby mozna pokombinowac cos ze sciemnianiem, ale po co mi ta moc
    > grzana opornikiem?

    Regulacja nie musi być pasywna. Pytanie tylko, czy Twój zasilacz ma 0-30W
    czy wymaga jakiegoś obciążenia minimalnego
    qaz

  • 8. Data: 2010-06-09 11:23:19
    Od: JUMBO <m...@p...usunto.onet.pl>

    W dniu 2010-06-09 10:51, Maniek4 pisze:
    [..]
    > niestety porazka. Swieci to jak latarnia morska, calkiem fajnie ale niestety
    [..]

    Czy mozesz mi napisac co to za tasma dokładnie ? i ile kosztowała ?
    Ja szukam czegos takiego, ale trafiałem tylko na słabo świecące.
    Potrzebuje podswietlic sufit ale nie dekoracyjnie :)

    Maciek
    m...@p...usunto.onet.pl

  • 9. Data: 2010-06-09 11:24:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 09 Jun 2010 13:23:19 +0200, JUMBO napisał(a):

    > Czy mozesz mi napisac co to za tasma dokładnie ? i ile kosztowała ?
    > Ja szukam czegos takiego, ale trafiałem tylko na słabo świecące.
    > Potrzebuje podswietlic sufit ale nie dekoracyjnie :)

    Też jestem zainteresowany

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2010-06-09 11:49:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    >
    > A co z moca? Mam tez problem z ukryciem zasilacza, bo jedna tasma to
    > ok. 30W mocy. Niby mozna pokombinowac cos ze sciemnianiem, ale po co

    kup lepszy zasilacz, znaczy elektroniczny a nie z rezystorem.