  • 21. Data: 2010-06-10 20:07:35
    Temat: Re: Cczy moze układać Porotherm pionowo?
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    news:139y6vvn0ih7l.6e0xvuie0sto$.dlg@40tude.net...

    > Bramka nr 3, dodałbym małą świadomość (lub zerową) inwestorów jeżeli
    > chodzi
    > o błędy wykonawcze. Podejrzewam że większość ludzi jednak wie, że mogą
    > gdzieś się poskarżyć. Problemem natomiast jest to, że nie wiedzą, że coś
    > jest spieprzone.

    > Gadam tylko na podstawie tego co piszesz. Nie Ciebie oceniam, tylko Twoje
    > posty.
    >
    > --
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Widzisz problem polega na tym ze mowisz mi ze kpie bo uwazasz ze 165 spraw
    to mala liczba - ja moge uwazac ze to duza a ktos inny ze srednia...
    A chyba nie zauwazyles ze ja odpowiadalem na post M, ktory prosil o podanie
    przykladu choc jednego kierownika wiec mu go podalem z cytowaniem zrodla
    info a Ty Scream mi wywalasz zarzut ze kpie, bo podalem M fakt nie tylko
    jednego budowlanca ukaranego ( na pewno w tych 165 sa nie tylko kierbudzi
    ale i pewno projektanci orraz inspektorzy nadzoru)

  • 22. Data: 2010-06-10 22:44:52
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości

    > Kiki a ile chciales zaplacic kierbudowi za jego prace na budowie?

    Co za roznica? Jak sie zobowiazal to cena nie ma znaczenia. Probujesz
    przeniesc odpowiedzialnosc na inwestora za ewidentne partactwo wynajetego
    czlowieka? W ten sposob mozna sobie pisac o zakupie plytek do lazienki,
    kupiles tanie to gresu polerowanego z tego nie zrobisz, ale nie jawna olewke
    obowiazkow do ktorych delikwent sie zobowiazal. To jakas paranoja.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-06-11 06:30:25
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kupiles tanie to gresu polerowanego z tego nie zrobisz, ale nie jawna
    > olewke obowiazkow do ktorych delikwent sie zobowiazal. To jakas paranoja.

    Lubie takie gadanie...
    Skad wiesz jaka byla umowa miedzy Kikim a kierbudem i wiesz dokladnie do
    czego sie kierbud zobowiazal wobec Kikiego?
    Jak sie Kiki umowil ze placi za wypelnienie dziennika to czego chcial
    wiecej? Zeby mu kierbud codziennie przyjezdzal?
    Widzisz wlasnie wiekszosc inwestorow podchodzi do tego ze chca placic za
    wypelnienie dziennika a nie nadzor na budowie (pomijam kwestie prawne ze
    kierbud i tak ponosi odpowiedzialnosc za to co sie dzieje na budowie) czyli
    chce placic jak za syrenke a otrzymac mercedesa.

  • 24. Data: 2010-06-11 08:53:12
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-10 18:45, Kris pisze:

    > Tam tez jest podobna lipa jak w Polsce. Nie mitologizujmy tego zachodu

    Nie wiem czy Francja to zachód :-) ale nadzór nad projektem przez
    architekta + coś w rodzaju naszego "kier. buda" nawet dla domku
    jednorodzinnego kosztuje kosztuje mnóstwo euro.
    Nawet 15% kosztów budowy.

  • 25. Data: 2010-06-11 09:11:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > architekta + coś w rodzaju naszego "kier. buda" nawet dla domku
    > jednorodzinnego kosztuje kosztuje mnóstwo euro.

    Nie chodziło o kwestie kosztów.
    Nieważne czy kosztuje 1500zł czy 15% kosztów budowy ważne by ten nadzór
    faktycznie był.
    Skoero w Polsce większość kierbudow woła za nadzór na d budynkiem
    jednorodzinnym 1500-3000zł to widocznie ta cena ich zadowala. A jak wykonuja
    swoje obowiazki to każdy z nas prawie widzi. I myslisz że ten sam czowiek
    gdy mu zamiast 2000zł dasz 25000zł to będzie robił to co do niego nalezy?
    W Polsce nadzór to fikcja a jak rozmawiam ze znajomymi pracujacymi na
    budowach na zachodzie tam bywa podobnie. Ba nawet gorzej bo inwestorzy
    czasami mniej wymagający i wieksze fuszerki jak u nas przechodzą.
    Dlatego uwazam ze w naszych realiach inwestor jest zmuszony sam pilnowac
    budowy.
    Kiki miał dwie czy nawet trzy osoby jednoczesnie zatrudnione do
    nadzorowania. Osoby z odpowiednimi uprawnieniami. Kiedys wstawiał zdjęcia
    ław swojego budynku. Można obejrzeć jak były wykonane. I kierbud to odebrał
    i tylko jego upór doprowadził do tego że zostało to poprawione.

    Krzysiek

  • 26. Data: 2010-06-11 09:17:44
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:husl64$2e1

    > Lubie takie gadanie...
    > Skad wiesz jaka byla umowa miedzy Kikim a kierbudem i wiesz dokladnie do
    > czego sie kierbud zobowiazal wobec Kikiego?

    Ja tez lubie takie gadanie, bo ja nie wiem, ale Ty wiesz, ze Kiki akurat
    chcial zeby kierbut byl ze zrzeszenia ociemnialych?

    > Jak sie Kiki umowil ze placi za wypelnienie dziennika to czego chcial
    > wiecej? Zeby mu kierbud codziennie przyjezdzal?

    Przeciez o tym pisze...
    Nie ma znaczenia, po co jest kierownikiem to chyba sam wie najlepiej. Taki
    kierbud od wpisow to zwyczajny wal a nie kierbud.

> [...]
    > kierbud i tak ponosi odpowiedzialnosc za to co sie dzieje na budowie)
    > czyli chce placic jak za syrenke a otrzymac mercedesa.

    Skoro sa idioci ktorzy sie na to godza i za to biora odpowiedzialnosc to juz
    raczej ich problem a nie inwestora.
    To cos jak przeglad techniczny samochodu. Niby mozna z diagnosta sie umowic
    zeby nie widzial braku hamulcow, niedzialajacych swiatel i pordzewialej
    konstrukcji, ale czy znajdzie sie idiota zeby dopuscil cos takiego do ruchu
    to watpie.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-06-11 09:37:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kris pisze:

> [...]
    > wykonuja swoje obowiazki to każdy z nas prawie widzi. I myslisz że ten
    > sam czowiek gdy mu zamiast 2000zł dasz 25000zł to będzie robił to co do

    Ja dałem 1000zł i jestem zadowolony. Z tym że tak: faktyczny nadzór nad
    budową robiłem ja, jako inwestor (wtedy pracowałem głównie zdalnie, więc
    mogłem), a kierbud robił za osobę od wpisów _i_ okazyjnej kontroli
    _krytycznych_ etapów _oraz_ konsultacji. Czyli nie siedział przez całą
    budowę i pilnował, tylko wpadał od czasu do czasu jak miała być wykonana
    jakaś "przełomowa" operacja. Czasem przed, by zwrócić uwagę na
    "haczyki", czasem po by wyłapać ewentualną fuszerkę.

    Takie podejście jest dość tanie ale da dobre wyniki o ile kierbud
    kompetentny i uczciwy a i inwestor ma jako-takie pojęcie o tym, co się robi.

    Oczywiście jak ktoś nie ma zielonego pojęcia, to będzie potrzebował
    fachowego nadzoru przez cały czas - z tym że u nas przyjęło się raczej
    "budowanie systemem gospodarskim" przez krewnych_i_znajomych, wśród
    których z reguły ludzie mieli jakieś pojęcie o budowie.

    I stąd wyewoluowali tacy kierownicy budowy - zgodnie z potrzebą.

    Tylko że teraz zrobił się boom na domki i lameriada co dawniej tylko w
    miastach w blokach mieszkała zapragnęła się pobudować "na wsi", a w
    większości byli to ludzie, którzy ledwie mieli pojęcie jak wkręcić
    żarówkę, o bardziej technicznych ;) czynnościach jak podłączenie
    gniazdka czy zamontowanie drzwi to już nawet nie wspomnę...

    I niestety dla takich ludzi potrzebny byłby fachowiec "na pełen etat", i
    to porządny fachowiec, ale ludzie skąpią jak mogą - na miejscu zabudowy
    (tereny zalewowe...) - żeby potem się popisać np. marmurami w łazience
    (jakaś zalana niedawno się skarżyła, że remont łazienki to co najmniej
    10 tysięcy będzie ją kosztować... ) czy bajeranckim ogrodzeniem.

    O zawodowych deweloperach to już nawet nie ma co pisać - tną koszta jak
    mogą, żeby zysk zmaksymalizować.

  • 28. Data: 2010-06-11 15:13:02
    Od: M <M...@o...pl>

    Przemek pisze:

> [...]
    > kierbud i tak ponosi odpowiedzialnosc za to co sie dzieje na budowie) czyli
    > chce placic jak za syrenke a otrzymac mercedesa.

    A jest jakiś obowiązek bycia kierbudem? Nie podoba się klient to wybiera
    się innego.

    M.

  • 29. Data: 2010-06-11 21:19:49
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Mój to chyba w ogóle wpisów nie robił. Na koniec na chybił trafił wypełnił
    > całość.
    > Kierbud to generalnie porażka.
    u mnie był dwa razy na budowie
    nie wiem do czego ci kierownicy potrzebni :)

  • 30. Data: 2010-06-11 21:21:55
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Tam tez jest podobna lipa jak w Polsce. Nie mitologizujmy tego zachodu

    bzdury
    przyklad kierownika w firmie

    pojawial sie 2 razy w tygodniu i kasowal miesiecznie
    3k
    a jak sie pojawial to i tak nic nie wnosil

    przez 2 lata troche uzbieral, az zostal pogoniony
    i ostatnio po kilku miesiacach przyszedl, po rate :)

    rozwalil mnie, szybciej wyszedl niz wszedl