  • 11. Data: 2011-11-04 15:44:41
    Temat: Re: Charakterystyka pogodowa a przesunięcie ...
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 15:10, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > W moim przypadku jak wy czy em u siebie wszystko to temp. spadla w domu
    > moze o 1stopien

    U mnie o tyle spada w ciagu 24h przy duzych mrozach :-)

    > I teraz sie zastanawiam czy wogole regulacja podlogowki jest mozliwa w
    > roznych pokojach, rozna temp
    > moze jak ni sze temp przyjd .

    Pewnie, ze tak. Ja mam w sypialni 18, w pozostalych 20-21. Nie da sie
    tylko sterowac "w nocy chlodniej, w dzien zimniej" bo bezwladnosc na
    to nie pozwoli. Ale stale utrzymywac w jednym pomieszczeniu nizsza
    temperature - jak najbardziej. Poprostu przykrec na rotametrach obwody
    z tego pokoju.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-11-04 15:47:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 15:32, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Nie wiem jak z kryzowaniem grzejnikow, ale one wlasciwie sa poza tymi
    > problemami o ile rzecz jasna maja glowice.
    > Z podlogowka czas sie dluzy ze wzgledu na bezwladnosc, ale nie jest tak zle.
    > W tydzien tego nie zrobi, ale malymi kroczkami ogarnie w miesiac, chyba.

    Podlogowka ma tez te zalete ze sie sama reguluje. Przyjdzie nizsza
    temperatura to podloga o tej samej temperaturze ma automatycznie
    wieksza moc :) Takze nigdy nie bedzie tak ze nagle zrobi sie w jakims
    pomieszczeniu np 16-17stC, tylko wahania beda stosunkowo niewielkie.
    Najlepiej miec policzona i wykonana podlogowke wedlug zapotrzebowania
    na cieplo - wtedy puszczamy wszystko na full i wszedzie jest jednakowo
    cieplo - regulujemy tylko temperature w obiegu :-) Ja tak mam i to
    rzeczywiscie sie sprawdza - tak jak chcialem tak mam - w sypialni
    chlodniej, w pokojach cieplej, w lazience najcieplej. Na rotametrach
    tylko leciutko przykrecilem wszystko procz lazienki zeby bylo tam
    jeszcze cieplej.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-11-04 15:55:22
    Temat: Re: Charakterystyka pogodowa a przesuniecie ...
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > Podlogowka ma tez te zalete ze sie sama reguluje. Przyjdzie nizsza
    > temperatura to podloga o tej samej temperaturze ma automatycznie
    > wieksza moc :)

    Tego nie potrzebujemy, bo dba o to pogodowka.

> [...]
    > rzeczywiscie sie sprawdza - tak jak chcialem tak mam - w sypialni
    > chlodniej, w pokojach cieplej, w lazience najcieplej.

    A jak bedziesz chcial cieplej w sypialni to i tak musisz calosc regulowac.

    > Na rotametrach
    > tylko leciutko przykrecilem wszystko procz lazienki zeby bylo tam
    > jeszcze cieplej.

    No toz mowa o korektach.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2011-11-04 22:11:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wieksza moc :) Takze nigdy nie bedzie tak ze nagle zrobi sie w jakims
    > pomieszczeniu np 16-17stC, tylko wahania beda stosunkowo niewielkie.

    Sprzecznosc.

    > Najlepiej miec policzona i wykonana podlogowke wedlug zapotrzebowania
    > na cieplo - wtedy puszczamy wszystko na full i wszedzie jest jednakowo
    > cieplo - regulujemy tylko temperature w obiegu :-)

    Nawet jak wieje mocno z jednej strony domu? Albo z innej swieci mocnej
    slonce?

    > Ja tak mam i to

    Ty masz po prostu fantazje.

  • 15. Data: 2011-11-04 22:12:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie wiem jak z kryzowaniem grzejnikow, ale one wlasciwie sa poza tymi
    > problemami o ile rzecz jasna maja glowice.

    ??? Kryzowanie jest bardzo istotnym elementem calej regulacji.

  • 16. Data: 2011-11-05 01:37:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 23:11, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Nawet jak wieje mocno z jednej strony domu? Albo z innej swieci mocnej
    > slonce?

    Tak. Jak swieci mocniej slonce to wzrasta temperatura w pomieszczeniu
    i automatycznie maleje moc podlogowki (nizsza roznica temperatur =
    mniejsza moc). Jak wieje to jest dokladnie odwrotnie. Tyle ze do tego
    trzeba miec mocno akumulacyjny dom i podlogowke przeliczona na
    rzeczywiscie niskie temperatury, a nie wszedzie co 20-30cm :) Jezeli u
    mnie po 24h od wylaczenia ogrzewania temp. spada o max 1-2stC przy
    najwiekszych mrozach to wiaterek czy slonce nie moze w wiekszy sposob
    wplynac na temperature w jednym pomieszczeniu tylko. Abstrachujac juz
    od tego ze trzeba jeszcze miec grubo izolacji - na scianach mam 20cm
    styro wiec slonca wpadnie tylko tyle co przez okno. A jaka tez w zime
    ma moc takie slonce? Zadna. O tym Ci Maniek juz opowie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-11-05 04:20:35
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Jak to wszystko pozbierac - pogodowke, glowice (ewentualnie elekroniczne),
    > termostat, kryzy itp. - to jest roboty na dlugie zimowe wieczory, nie wiem
    > czy jednej zimy starczy.

    Nie nie wystarczy. Trzeba ze 3 sezony żeby sie nauczyć regulacji :-)

  • 18. Data: 2011-11-05 07:52:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Tak. Jak swieci mocniej slonce to wzrasta temperatura w pomieszczeniu
    > i automatycznie maleje moc podlogowki (nizsza roznica temperatur =
    > mniejsza moc). Jak wieje to jest dokladnie odwrotnie.

    I wszystko odbywa sie tak precyzyjnie, ze nadal wszedzie jest jednakowo
    cieplo - niezaleznie czy slonce swieci na podloge czy na sciany. Wystarczy
    stala tenperatura zasilania w calym domu. I nie masz zadnej formy
    termostatow w pomieszczeniach.

    Bajki opowiadasz dla malych dzieci.

  • 19. Data: 2011-11-05 07:53:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Nie nie wystarczy. Trzeba ze 3 sezony żeby sie nauczyć regulacji :-)

    Nie znasz sie, wystarczy odrobina wolnej woli. A ze jej nie masz nawet trzy
    sezony bedzie Ci malo.

  • 20. Data: 2011-11-05 08:54:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Lis, 08:52, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> [...]
    > cieplo - niezaleznie czy slonce swieci na podloge czy na sciany. Wystarczy
    > stala tenperatura zasilania w calym domu. I nie masz zadnej formy

    Nie mam zadnych regulatorow procz rotametrow ktorymi praktycznie nic
    nie regulowalem. Instalacja obliczona *bardzo* dokladnie i wykonana co
    do metra dlugosci i centymetra rozstawu.

    > Bajki opowiadasz dla malych dzieci.

    Jak ktos robi co 20 cm w calym domu to potem ma takie problemy!
    pozdr.

    --
    Adam