  • 31. Data: 2011-11-06 07:40:52
    Temat: Re: Charakterystyka pogodowa a przesuniecie ...
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:98815499-09a6-4d40-a011-774d3705e45e@s6g2000vbg
    .googlegroups.com...

    > Raczej plus minus 1stC. Wahania sa minimalne. Jak wylacze ogrzewanie i
    > pompki obiegowe przy -20stC to spada mi o 1-2stC. Jak wylacze samo
    > zrodlo ciepla, a zostawie pompke obiegowa (a mam bufor 1000l) to spada
    > o mniej niz 1stC. Wahania sa naprawde minimalne.

    Teraz doczytalem - masz jednak stabilizacje tenmperatury wody? Jesli tak, to
    to juz robi czesciowo za jakas forme sprzezenia zwrotnego. Ale nie utrzymasz
    w ten sposob (stala temperatura wody, np. 30 stopni) stalej temperartury w
    domu (np.21 stopni) przy zmiennej temparaturze na zewnatrz (gdy przez okres
    grzewczy temp. na zewenatrz spada od 10 do np. -10) i wtedy musisz biegac i
    regulowac. Nie ma sily, wiara w bezwladnosc nie pomoze.

    > Nie. Autor watku takowe ma bo zrobili mu podlogowke fachowcy bez
    > przeliczania tylko "panie bedzie dobrze, bedzie pan zadowolony, my tak
    > zawsze robimy" :)

    No to w zlym miejscu ten komentarz podlaczyles.

  • 32. Data: 2011-11-06 07:42:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Drugi sezon leci wlasnie.

    I masz stala temperature wody zasilajacej, stale przeplywy a niezaleznie jak
    spadnie temperatura na zewnatrz w domu temperatura sie nie zmieni?

  • 33. Data: 2011-11-06 10:08:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Lis, 08:40, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Teraz doczytalem - masz jednak stabilizacje tenmperatury wody? Jesli tak, to

    Od dwoch dni mam w koncu pogodowke :-) Wczesniej mialem sterownik
    stalotemperaturowy (ile ustawilem tyle szlo w podlogi) - regulowalem
    recznie ale raz na pare dni. Teraz z pogodowka wahan wogole nie ma ;)

> [...]
    > grzewczy temp. na zewenatrz spada od 10 do np. -10) i wtedy musisz biegac i
    > regulowac. Nie ma sily, wiara w bezwladnosc nie pomoze.

    A to oczywiscie, ja tylko pisze ze odpowiednio obliczona i wykonana
    podlogowka nie wymaga 3 lat regulacji na rotametrach tylko dziala
    praktycznie odrazu prawidlowo (w przypadku sterownika pokojowego, w
    przypadku pogodowki trzeba tylko dobrac krzywa) :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-11-06 11:39:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > I masz stala temperature wody zasilajacej, stale przeplywy a niezaleznie
    > jak spadnie temperatura na zewnatrz w domu temperatura sie nie zmieni?

    Nie no, temp. w domu oparta na tzw. krzywej, wylacznie na podstawie temp.
    zewnetrznej. Przy stalej zasilania to jakies bzdury by wyszly.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2011-11-06 12:04:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie no, temp. w domu oparta na tzw. krzywej, wylacznie na podstawie temp.
    > zewnetrznej. Przy stalej zasilania to jakies bzdury by wyszly.

    No wiec wlasnie, ja o to pytam w kontekscie argumentu: "jak temperatura
    spada to moc podlogowki rosnie" - rosnie, ale nie na tyle by skompensowac
    spadek temperatury (gdyby skompensowala, moc by znow spadla).

  • 36. Data: 2011-11-06 15:54:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No wiec wlasnie, ja o to pytam w kontekscie argumentu: "jak temperatura
    > spada to moc podlogowki rosnie" - rosnie, ale nie na tyle by skompensowac
    > spadek temperatury (gdyby skompensowala, moc by znow spadla).

    Jesli chodzi o mnie to caly czas pisalem o pogodowce. Nie ma cudow, ta
    samoregulacja dziala, ale w jakims tam zakresie. Teoretycznie temp.
    powietrza w pomieszczeniu nie przekroczy 26C i jak komus pasuje taki klimat,
    to moze nic nie regulowac.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2011-11-07 14:02:38
    Temat: Re: Charakterystyka pogodowa a przesunięcie ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Tak. Najpierw nachylenie, potem ew. przesuniecie!

    Chyba jest coraz lepiej ...

    Od piątku wieczora testowałem współczynnik na ustawieniu "30" i jestem
    chyba coraz bliżej optymalnych dla mnie ustawień. Jak na razie miałem
    w dzień około 19,6 a po nocy 20,1 ...
    Dziś rano jeszcze zmiejszyłem współczynnik do "28" a zarazem zrobiłem
    przesunięcie o "2" aby temperatura w domu nie spadła za mocno a
    zarazem aby trochę jeszcze "wyrównać" charakterystykę ...
    Jest dużo lepiej niż na współczynniku "35" , tam różnice temp pomiędzy
    dniem a nocą były większe (2-3 stopnie).

    Teraz zapewne potrzebne będą lekkie korekty a potem już ustawienie
    rotametrami , bo chce aby w łazience było najcieplej , a w pozostałych
    aby była niższa temperatura ...

  • 38. Data: 2011-11-07 15:05:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lis, 15:02, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >
    > Teraz zapewne potrzebne będą lekkie korekty a potem już ustawienie
    > rotametrami , bo chce aby w łazience było najcieplej , a w pozostałych

    Ja u siebie tez ostro testuje bo pogodowke mam od 2-3 dni dopiero i
    narazie stanalem na krzywej 31 plus podbicie o 3 stC i gorne
    ograniczenie temperatury wody = 38stC. Zobaczymy jak bedzie - narazie
    jest OK ale w wieksze mrozy obawiam sie ze moze byc za cieplo - wtedy
    najwyzej zmniejsze max ograniczenie temperatury wody w obiegu do
    35-36stC i powinno wystarczyc ;)
    pozdr.

    --
    Adam