  • 21. Data: 2011-11-05 09:45:59
    Temat: Re: Charakterystyka pogodowa a przesuniecie ...
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:6577b643-0443-4090-9ec2-85efa09c2fb8@v8g2000vbe
    .googlegroups.com...

    > Nie mam zadnych regulatorow procz rotametrow ktorymi praktycznie nic
    > nie regulowalem. Instalacja obliczona *bardzo* dokladnie i wykonana co
    > do metra dlugosci i centymetra rozstawu.

    To nie jest kwestia bardzo dokladnosci obliczen. Bez sprzezenia zwrotnego
    nie poleci, i tyle.

    Ale zeby wszystko bylo jasne - nie masz w domu _zadnych_ termostatow?

    > Jak ktos robi co 20 cm w calym domu to potem ma takie problemy!

    Jakie problemy?

  • 22. Data: 2011-11-05 15:48:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Lis, 10:45, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > To nie jest kwestia bardzo dokladnosci obliczen. Bez sprzezenia zwrotnego
    > nie poleci, i tyle.

    Jest. O ile oczywiscie rozmawiamy o rownomiernosci grzania. U mnie
    wystarczy regulowac temperature zasilania i nic wiecej - wszedzie jest
    tak jak chcialem.

    > Ale zeby wszystko bylo jasne - nie masz w domu _zadnych_ termostatow?

    Zadnych. Zeby bylo zabawniej - wczoraj dopiero zamontowalem sterownik
    pogodowy, przez dwa sezony oblecialem na stalotemperaturowym
    regulatorze ktorym sobie ustawialem temperature recznie (!) i wahania
    byly minimalne mimo ze schodzilem do "kotlowni" raz na pare dni. Ot
    akumulacja.

    > Jakie problemy?

    Z regulacja podlogowki oczywiscie, o nich rozmawiamy.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-11-05 15:55:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > To nie jest kwestia bardzo dokladnosci obliczen. Bez sprzezenia zwrotnego
    > nie poleci, i tyle.
    >
    > Ale zeby wszystko bylo jasne - nie masz w domu _zadnych_ termostatow?

    Ghost, On ma racje.
    Drugi sezon grzeje wylacznie na krzywej grzewczej bez wplywu temp.
    wewnetrznej i jak dla mnie to najlepsze rozwiazanie.
    Pamietasz jak kiedys rozmawialismy o tym, jak polaczyc sterownik kotla z
    kominkiem i podlogowka w tym samym pomieszczeniu?
    To jest wlasnie to rozwiazanie. CO oparte wylacznie na krzywej. Moc
    podlogowki faktycznie spadnie w pomieszczeniu z kominkiem, natomiast reszta
    domu grzana jest normalnie. To samo dotyczy slonca i okien. W pomieszczeniu
    w ciagu dnia temp. wzrosnie o gora 1 - 1,5 stopnia do konca slonecznego
    dnia. Natomiast wiatr na zewnatrz to inna bajka. Ciagnie wentylacja
    grawitacyjna jak nic. Spadek o 1 stopien nie jest niczym dziwnym.
    Przy okazji, Adam zauwazyl, ze zyski od slonca zima nie sa wielkie i tu
    poklon. :-)

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2011-11-05 15:58:11
    Temat: Re: Charakterystyka pogodowa a przesunięcie ...
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > ??? Kryzowanie jest bardzo istotnym elementem calej regulacji.

    Na pewno, ale nie mam o tym pojecia.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2011-11-05 18:45:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Lis, 16:55, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Przy okazji, Adam zauwazyl, ze zyski od slonca zima nie sa wielkie i tu
    > poklon. :-)

    Nie twierdze ze zyskow nie ma bo OZC wylicza je na bodaj 4 tys kWh ale
    to sie rozklada na caly sezon. Pozatym w momencie kiedy swieci slonce
    - moc podlogi automatycznie maleje. Ale to sie tyczy tylko domow
    akumulacyjnych - dlatego ja jestem ich zwolennikiem. Szkieletor
    Budynia bedzie pewnie bardzo latwo przegrzac i wplyw wiatru/slonca
    moze byc b. duzy na uklad :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2011-11-05 23:23:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Jest. O ile oczywiscie rozmawiamy o rownomiernosci grzania. U mnie
    > wystarczy regulowac temperature zasilania i nic wiecej - wszedzie jest
    > tak jak chcialem.

    A "chcialem" plus minus 5 stopni?

> [...]
    > regulatorze ktorym sobie ustawialem temperature recznie (!) i wahania
    > byly minimalne mimo ze schodzilem do "kotlowni" raz na pare dni. Ot

    Po prostu wahania temperatury Ci nie przeszkadzaly i tyle.

    > Z regulacja podlogowki oczywiscie, o nich rozmawiamy.

    Ale sugerujesz, ze ja takowe mam?

  • 27. Data: 2011-11-05 23:24:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Przy okazji, Adam zauwazyl, ze zyski od slonca zima nie sa wielkie i tu
    > poklon. :-)

    Ja mam duze okna i w sloneczne dni jest zdecydownaie cieplej, u mnie na
    pewno nie da sie zaniedbac tego czynnika.

  • 28. Data: 2011-11-05 23:26:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > dziwnym.
    > Przy okazji, Adam zauwazyl, ze zyski od slonca zima nie sa wielkie i tu

    Ale mieszkasz juz?

  • 29. Data: 2011-11-05 23:42:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ale mieszkasz juz?

    Drugi sezon leci wlasnie.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2011-11-05 23:43:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Lis, 00:23, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > A "chcialem" plus minus 5 stopni?

    Raczej plus minus 1stC. Wahania sa minimalne. Jak wylacze ogrzewanie i
    pompki obiegowe przy -20stC to spada mi o 1-2stC. Jak wylacze samo
    zrodlo ciepla, a zostawie pompke obiegowa (a mam bufor 1000l) to spada
    o mniej niz 1stC. Wahania sa naprawde minimalne.

    > Ale sugerujesz, ze ja takowe mam?

    Nie. Autor watku takowe ma bo zrobili mu podlogowke fachowcy bez
    przeliczania tylko "panie bedzie dobrze, bedzie pan zadowolony, my tak
    zawsze robimy" :)
    pozdr.