  • 21. Data: 2011-12-31 13:44:58
    Temat: Re: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:ea26e0c7-de4e-43be-b876-a80a0131dd0a@p13g2000yq
    d.googlegroups.com...
    On 31 Gru, 13:33, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    >4 x mniejsza pojemnosc cieplna niz ceramiki (a to wlasciwie dla mnie
    >najwazniejszy argument), co jest rowniez zwiazane z duzo gorsza
    >izolacja akustyczna (duzo nizsza gestosc materialu).

    troche naciągane te argumenty :) Akumulacyjnosc cieplna własciwie nie ma
    żadnego znaczenia skoro dobre sa i ciezkie silki, i prawie zerowe
    kanadyjczyki. Izolacja akustyczna w scianie 2W jest skuteczna niezaleznie od
    materiału - i tyle....
    To są dyskusje włosie podzielonym na czworo. Natomiast rzeczywiste
    niebezpieczenstwo przewiewania scian to tylko dziurawa-ceramika.

    b.

  • 22. Data: 2011-12-31 14:39:00
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 05:17:26 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    Witam,

    > Jak juz nie peknie i wsadzi sie
    > kolek - to czesto ten kreci sie w srodku przy wkrecaniu sruby i trzeba
    > stosowac specjalne kolki metalowe ("choinki"). Dla mnie katastrofa -
    > zdecydowanie latwiej mocuje mi sie kolki w porothermie :)

    Kup dobre, proste wiertła (choć do BK to i długopisem się wywierci),
    dobieraj odpowiednio średnicę do kołka i odpylaj po wywierceniu. Możesz
    jeszcze sprawdzić mocowanie wiertła, bo tak jak piszesz to albo wiertło Ci
    bije na boki, albo nie trzymasz prostopadle wiertarki do ściany. Kołek ma
    wejść z lekkim oporem. Jak rozwiercisz otworek i kołek wpada to zmień po
    prostu kołek na rozmiar większy.

    W BK plusem jest to, że utrzymuje gwoździe więc na małe obrazki itp. nie
    trzeba wiercić za każdym razem dziury.

    scruffty

  • 23. Data: 2011-12-31 16:28:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Gru, 15:39, scruffty <s...@z...pl> wrote:

> [...]
    > wejść z lekkim oporem. Jak rozwiercisz otworek i kołek wpada to zmień po

    Ja to wszystko wiem - w zyciu wywiercilem kilka tysiecy otworow pod
    kolki - pod sama instalacje elektryczna nawiercilem ich setki,
    wiekszosc w porothermie. Nie mialem ZADNEGO problemu z ani jednym
    kolkiem, za to w BK co chwile :) Tylko w BK jest to poprostu duzo
    bardziej upierdliwe.

    > W BK plusem jest to, że utrzymuje gwoździe więc na małe obrazki itp. nie
    > trzeba wiercić za każdym razem dziury.

    Jak go nie otynkujesz to moze tak :-) Ale jak masz 2cm twardego tynku
    CW z twarda powierzchnia zewnetrzna z np. szpachli cementowej, to
    wbicie gwozdzia juz nie jest takie latwe.

    Budyn - dla mnie duza akumulacja ciepla to akurat najwazniejsza rzecz
    brana pod uwage (dlatego bardzo zaluje ze nie mam domu z silikatow - w
    2008 poprostu ich nigdzie nie moglem w okolicy kupic). Wiem, ze dla
    Ciebie nie (bo budujesz szkieletora) wiec sie nigdy nie zrozumiemy w
    tej kwestii :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2011-12-31 17:19:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-12-2011 o 14:17:26 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > 4 x mniejsza pojemnosc cieplna niz ceramiki (a to wlasciwie dla mnie
    > najwazniejszy argument), co jest rowniez zwiazane z duzo gorsza
    > izolacja akustyczna (duzo nizsza gestosc materialu).
    >
    > I jak dla mnie - o wiele trudniejsze mocowanie kolkow. Pewnie sie
    > zaraz odezwa glosy ze to dopiero w ceramice poryzowanej sa problemy
    > ale u mnie jakos jest dokladnie odwrotnie. Porotherm 25 ma inne
    > ulozenie scianek wewnetrznych od porothermu 30, czy 44 i moze dlatego
    > kazdy kolek ("wszechstronny") trzyma jak glaz. W betonie komorkowym
    > mialem wieczne problemy z mocowaniem kolkow.
    Ale Adam są różne rodzaje BK, jak masz ten lekki to tak faktycznie
    może być bo on jest słaby, ja kupowałem normalny ciężki i akumulację mam
    solidną
    i z kołkami nie mam problemów, a nawierciłem ich kupę w całym domu.
    Używałem najprostrze, najtańsze kołki.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-12-31 17:34:50
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >Budyn - dla mnie duza akumulacja ciepla to akurat najwazniejsza rzecz
    >brana pod uwage (dlatego bardzo zaluje ze nie mam domu z silikatow - w

    no ale wazna bo co? masz fobie zaniku napięcia, czy co? :-)

    Do zobaczenia/napisania w przyszłym roku :-)

    b.

  • 26. Data: 2011-12-31 19:48:31
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > (*powietrze, jak sadze, wyplywa spod plyt g-k na scianie, ktora jest z
    > pustakow ceramicznych i moze sa jakies nieszczelnosci miedzy nimi)

    To jest to o czym wałkujemu od lat. Ceramika poryzowana bez otybkowania z
    obu stron. Na dokładkę zabudowę z płyt też trzeba pod spodem uszczelniać,
    bo się robią przeciągi pod płytami, a skoro ściana jest nimi osłonięta więc
    jest zimniejsza. Więc i powietrze wylatuje zimniejsze.

  • 27. Data: 2011-12-31 19:51:45
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > źle bo na ogrzewanie nie zarobisz. Trzeba znaleść dziury i je zatkać.

    Mnie wyrównywali ścianę płytami. Kilka centymetrów żeby było symetrycznie do
    okien i płyty przykleili na placki. Ściana pod spodem zimna i przeciąg za
    płytami.
    Przy okazji bedę to remontował. Wywalę te płyty i jeszcze raz przykleję nowe
    tyle, że szczelnie.

  • 28. Data: 2011-12-31 19:55:31
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kto wie, czy to nie konwekcja w szczelinach.
    > Cieple powietrze unosi sie do gory, miedzy sciana a styropiane schladza
    > sie i wylatuje gdzies w okolicy dylatacji. To hipoteza.
    > Bardzo prawdopodobne jest, ze cos gdzies masz nieszczelne w warstwie
    > ocieplenia. Zwroc uwage, czy przy silniejszych wiatrach zjawisko sie
    > nasila.

    Tak jest na pewno. Wszędzie dookoła okien pęka i tam włazi powietrze.
    Zresztą wystarczy kawałek na cały dom żeby zniweczyć całe ocieplenie.

  • 29. Data: 2011-12-31 19:58:58
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > ja nie twierdze ze zrobic sie nie da - tylko ze przystępując do budowy nie
    > wiemy kto przyjdzie murować i ocieplać. Lepiej nie ryzykowac i budowac z
    > materialu który błędy wybacza.
    > Gdyby ta ceramika miala jakies zalety w stosunku do np betonu komórkowego
    > to rozumiem - ale chyba nie ma. Ma jakies które przegapiłem?

    Ja musiałem wybrać porotherm 30 ze względu na środkową ścianę nośną. A w
    zamyśle zrobili mi projekt z ytonga ze środkową ścianą nośną z silki tyle,
    że okazało się, że silca nie pasuje wymiarami do ytonga. Skurwiele
    architekci tego nawet nie wiedzieli i na budowie się okazało dopiero.

  • 30. Data: 2012-01-01 00:27:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 31 Gru 2011, 20:48, "kiki" <k...@k...ki> wrote:
> [...]
    > bo się robią przeciągi pod płytami, a skoro ściana jest nimi osłonięta więc
    > jest zimniejsza. Więc i powietrze wylatuje zimniejsze.

    Naprawde tak "sie robi"?
    Nigdy bym nie przypuszczal ze mozna taka maniane odstawic.
    U siebie zrobilem boazerie w jednym z pomieszczen ale nawet tam
    otynkowalem calosc jakby boazerii mialo nie byc. Czyli rowno, prosto i
    gladko. Dzieki temu jak sie komus odwidzi ta boazeria to wystarczy ja
    zdjac, zagipsowac cienko sciany i pomalowac. Nie wspominajac o
    reszczie powodow dla jakich sie tynki kladzie.