  • 1. Data: 2009-04-28 09:58:45
    Temat: Ciecie matalu i drewna - czym
    Od: "Hendbu" <B...@w...pl>

    Musze na dzialce pociac troche metalu i drewna.
    Czy do tego sluzy tzw. diaksa?
    Rozumiem, ze mozna takie cos kupic w kazym sklepie ogrodniczym. Na co
    zwrocic uwage przy zakupie, jaka marka jest najlepsza.
    Macie jakies uwagi?

  • 2. Data: 2009-04-28 10:47:35
    Temat: Re: Ciecie matalu i drewna - czym
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 28 Kwi, 11:58, "Hendbu" <B...@w...pl> wrote:
    > Musze na dzialce pociac troche metalu i drewna.
    > Czy do tego sluzy tzw. diaksa?

    Diaksa, diax, szlifierka kątowa - owszem, to _może_ służyć do cięcia
    prętów i kształtowników stalowych. Do drewna niby też, ale tu jednak
    sugerowałbym zakup normalnej piły DO DREWNA (ręczna, tarczowa,
    łańcuchowa - zależy co i ile masz do pocięcia), ponieważ cięcie
    szlifierką (wyposażoną w specjalną, służącą do tego celu tarczę)
    drewna jest delikatnie mówiąc niebezpieczne i mało wydajne przy tym.

    > Rozumiem, ze mozna takie cos kupic w kazym sklepie ogrodniczym.

    W ogrodniczym to raczej sekator się kupuje, takie urządzenia w
    narzędziowym kupuj.

    > Na co
    > zwrocic uwage przy zakupie, jaka marka jest najlepsza.

    Najlepsza marka będzie kosztowała ciężkie pieniądze, jesteś pewien, że
    jest ci potrzeba szlifierka w wydaniu "profi" za >1000zł? Do
    jednorazowej akcji kup po prostu, co tam będzie najtańszego w
    promocji, jeśli ma posłużyć dłużej, szukaj na "średniej" półce,
    wystarczy.

    J.

  • 3. Data: 2009-04-28 11:25:05
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Domniemywam, że to Twoje pierwsze doświadczenia z cięciem. Kup zatem (ale
    nie w ogrodniczym, ani w aptece tylko w narzędziowym a najlepiej w
    Castoramie czy innym Laruła) najtańszą szlifierkę kątową i najtańszą piłe
    tarczową ręczną. Za tarczę do cięcia drewna szlifierką kątową zapłaciłbyś
    niewiele mniej, niż za całą piłę ale ja nie gwarantuję, że po zabawie z taką
    tarczą bedziesz miał czym klepać w klawiaturę.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-04-28 17:34:54
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Domniemywam, że to Twoje pierwsze doświadczenia z cięciem. Kup zatem (ale
    > nie w ogrodniczym, ani w aptece tylko w narzędziowym a najlepiej w
    > Castoramie czy innym Laruła) najtańszą szlifierkę kątową

    Unikając tych o najmniejszej mocy. 800W będzie OK, słabsze są do kitu.
    Noi taką do tarcz 125mm.
    --

  • 5. Data: 2009-04-28 18:58:30
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Osobiście mam bazarową szlifierkę Ferm 125 mm. Nie do zajechania. Mimo dużej
    ilości prac, jakie zrobiła w ciągu 4 lat nadal sprawna, a niektóre Bosche
    kolegów z tego samego czasu już dawno wyzłomowane\. Do cięcia mam piłę CTM z
    (chyba) Castoramy. Za 99 zł pocięła całą górę palet i niedawno dostała nową
    tarczę za 18 zł, bo stara pogubiła widie na gwozdziach.
    Jacek