  • 1. Data: 2009-04-28 09:06:28
    Temat: opaska na trawniku
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Musze zrobic opaska oddzielajacą pasek przy plocie na ktorym beda rosly
    thuje od trawnika.
    Na tym pasku bedzie kora
    Czym najlepiej ten pasek zrobic?
    Zeby bylo tanio i ładnie?

    Mar

  • 2. Data: 2009-04-28 09:42:00
    Temat: Re: opaska na trawniku
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Musze zrobic opaska oddzielajacą pasek przy plocie na ktorym beda rosly
    > thuje od trawnika.
    > Na tym pasku bedzie kora
    > Czym najlepiej ten pasek zrobic?
    > Zeby bylo tanio i ładnie?

    Ja mam obrzeża trawnika zrobione z szarej kostki
    granitowej 8/10 (raczej nie mniejszej, bo Ci będzie
    trawa przez to przerastać).
    Jeśli chodzi o estetykę, to mi się podoba ;)

    Jest też dosyć użyteczne, bo:
    a) można kształtować praktycznie dowolne formy obrzeża
    (łuki, etc)
    b) można swobodnie operować kosiarką (mam kostkę około
    1-2 cm powyżej powierzchni gruntu na trawniku i nie
    ma żadnego problemu z koszeniem krawędzi trawnika jak
    np przy rollborderach)
    c) nie degraduje/niszczy się jak np drewniane rollbordery
    - zrobisz raz i masz spokój (do momentu zmiany koncepcji
    ogrodu ;)

    Minusy - koszt zakupu/transportu oraz dużo bardziej
    pracochłonne wykonanie

    Janusz Pawlinka