  • 1. Data: 2023-04-10 13:20:23
    Temat: Ciekawostka, trochę przeterminowana chociaż swieza
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://subiektywnieofinansach.pl/o-ile-tak-naprawde
    -potanialy-mieszkania-dane-nbp/
    Według danych na dodatek nie wyssanych z palca jakiegoś dziennikarza albo naganiacza
    od kwietnia 2021 do kwietnia 2022 ceny mieszkań
    pomimo że trochę wzrosły w cenach nominalnych to po uwzględnieniu inflacji spadły.
    Również inwestowanie w nieruchomość okazało sie marnym pomysłem o ile była kupiona
    bez kredytu. Z kredytem dno kompletne. Dziesięcioletnie obligacje skarbowe były
    lepsza inwestycja. Opracowania kwiecień 22-23 jeszcze nie ma a jeśli jest to stawiam
    pieniądze przeciwko szyszkom z parku że przed wyborami światła nie ujrzy. Powód
    bardzo prosty. Informacje o taniejących mieszkaniach i związanych z tym stawkach
    czynszu przy najmie jest korzystna dla niewielkiej grupy ludzi. Większość bo trochę
    ponad 80% strasznie by się wkurwila jak by się dowiedziała że ich nieruchomości są
    dużo mniej warte niż im się wydawało. Oczywiście jakieś wyjątki że ktoś nie dość że
    na nieruchomościach wyjdzie na swoje a inny dobrze zarobi nic nie zmienia bo ich
    będzie za mało. Do tego na próbujących zarobić na najmie jak by się wojna skończyła
    przyjdą straszne czasy. I to bez względu czy Ukraina wygra czy przegra. Jak wygra
    Ukraińcy wrócą odbudowywać swój kraj. Jak przegra to będą starali znaleźć sobie
    miejsce na świecie w którym lepiej za pracę płacą niż w Polsce. Teraz coś ze świata
    realnego. Znajomy który ma do wynajęcia ładne mieszkanie w kamienicy po tym jak mu
    się udało pozbyć lokatora który prawie rok nie płacił zaproponował mi żeby wynajął
    mieszkanie od niego. Mieszkanie porównywałem z tym co teraz mieszkam. Czynsz
    zaproponował w wysokości kosztów jakie ponosi, bez żadnej górki. Twierdzi że chce
    przetrzymać mieszkanie bez ponoszenia kosztów utrzymania. Mieszkanie umeblowane,
    wyposażone w podstawowe sprzęty. Najemca nie zdążył zajechać tego co było. To tak
    jest już w Łodzi.

  • 2. Data: 2023-04-10 13:57:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    naganiacza od kwietnia 2021 do kwietnia 2022 ceny mieszkań
    > pomimo że trochę wzrosły w cenach nominalnych to po uwzględnieniu inflacji spadły.

    No popacz a znajomek kupił miesiąc temu kawalerkę w kamienicy za 100tys
    w miarę wyremontowaną (ciemna kuchnia, +/-40m2), dołożył mebelki z OLX
    za free/grosze i wynajął za 1 tys miesięcznie. Rocznie będzie miał 12
    tys czego żaden banku mu nie da z odsetek i po 8 latach podwoi kwotę
    wartości tych 100tys, czyli będzie miał mieszkanie warte 100tys i 100tys
    na zakup następnego. Także jakieś brednie piszesz :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-04-10 23:04:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 kwietnia 2023 o 13:58:46 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > wartości tych 100tys, czyli będzie miał mieszkanie warte 100tys i 100tys
    > na zakup następnego. Także jakieś brednie piszesz :)

    Czy ja nie pisałem że okazję się trafiają? 2500 za metr to chyba dobra cena dla tego
    co kupował. Bo ten co sprzedawał zawiedziony. Potwierdziłes przykładem że ceny
    nieruchomości spadają. A potwierdzenie przyklepales swoją rzetelnością. Ja i pewno
    inni nie mają powodu żeby ci nie wierzyć. Pójdźmy dalej. Dzisiaj wszędzie są
    informacje że na rynku wtórnym mieszkania są tańsze ale nie kosztują 1/3 tego co na
    pierwotnym a tylko z 10% taniej. A może twój znajomy jest oszustem? Wykorzystał
    czyjąś nieświadomość i go okradł? Ale załóżmy że nie jest oszustem. W to że akurat ty
    potwierdzisz żywym przykładem moje przewidywania że nieruchomości będą taniały mnie i
    pewno innym nie mogło by się przyśnić. Jeśli pewne mieszkania staniały do 1/3 a może
    i do 1/5 wartości, jeśli to np Kraków, to ukryć się tego nie da i gdybyś to robił
    wyszedł byś na idiotę. Kupił za 100 z 12 kosztowało go wyposażenie i drobny remoncie
    i po dziesięciu latach powinno mu się zwrócić ewentualnie można policzyć że będzie
    miał z zainwestowanego kapitału złotówkę od stu złotych miesięcznie. To więcej niż
    obligacje. W realu trochę mniej bo podatek będzie musiał zapłacić. Przez 10 lat musi
    się cos popsuć i przy formie najmu jaki stosuje jego obciąża naprawa jeśli popsucie
    nie było celowe itd. Jeśli twój znajomy nie jest bandyta i nie wymusił podpisania
    umowy sprzedaży mieszkania za 1/4 ceny to by znaczyło że jest trend zniżkowy cen
    mieszkań wynikający z nadpodazy i cen na jakich zatrzyma się metr kwadratowy
    przewidzieć sie nie da. Dziesiecioletni okres zwrotu jest na tyle długi że wszystko
    może się stać. Wyjazd Ukraińców, bo wojna kiedyś się skończy, jest pewny. Spowoduje
    to w przeciągu miesiąca pojawienie się ogromnej ilości mieszkań do wynajęcia. Przy
    dużej ilości pustych w które ktoś zainwestował żeby zarabiać nikt nie będzie chciał
    płacić opłat stałych z wlasnej kieszeni. Czyli w pierwszej fazie czynsze stanieją.
    Możliwe że dojdą do takiego poziomu że najemca będzie mieszkał i dokładał się do
    opłat stałych. Nie jest to niemożliwe chociażby dlatego że po 1990 był taki okres że
    ludzie mieszkali za tzw opiekę nad domem. Mniej optymistyczna wersja opowieści o
    twoim znajomym jest taka że Ukraińcy wyjeżdżają i zostaje dużo pustych mieszkań do
    wynajęcia. Napisałeś że to niezbyt atrakcyjne mieszkanie, ciemne z tanimi byle jakimi
    mebelkami itp. to ten co teraz jest najemca poszuka jeśli nie tańszego to
    ładniejszego albo w lepszej lokalizacji. W alternatywnym scenariuszu twój znajomy po
    dziesięciu latach będzie miał niesprzedawalne mieszkanie i będzie według dzisiejszej
    siły nabywczej ~150 tysięcy w plecy.

  • 4. Data: 2023-04-11 00:22:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    naganiacza od kwietnia 2021 do kwietnia 2022 ceny mieszkań

    > Czy ja nie pisałem że okazję się trafiają? 2500 za metr to chyba dobra cena dla

    Bo ćwoku nie podałem, że to miasteczko na zadupiu. W Poznaniu kupisz
    taką kawalerkę za <300tys ale wynajmiesz za 2tys minimum i zwrot może
    dłuższy ale nadal opłacalny. Weź ty kurwa debilu i sobie subskrypcję
    zrób z oToDoM czy innego portalu i śledź ceny to się dowiesz :] Ceny
    najmu idą równo z inflacją a sprzedaży lawinowej ani zwiększonej nie
    zaobserwowano :]

    Ludzie nauczyli się zawierać umowy tak, żeby egzekwować kasę i móc
    wyjebać tego co nie płaci. Jak zwykle, masz informacje z dupy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-04-11 02:11:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 11 kwietnia 2023 o 00:23:59 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    >
    > Ludzie nauczyli się zawierać umowy tak, żeby egzekwować kasę i móc
    > wyjebać tego co nie płaci. Jak zwykle, masz informacje z dupy.
    Napisz czego jeszcze nie podałeś. W jeden odpowiedzi będziesz miał moje stanowisko.

  • 6. Data: 2023-04-11 15:06:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    -potanialy-mieszkania-dane-nbp/
    naganiacza od kwietnia 2021 do kwietnia 2022 ceny mieszkań

    > Napisz czego jeszcze nie podałeś. W jeden odpowiedzi będziesz miał moje stanowisko.

    Nachuj, skoro zawsze dorabiasz ideologię z dupy?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-04-11 15:21:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nachuj, skoro zawsze dorabiasz ideologię z dupy?

    Taki przykład "na szybko".

    Mam znajomą, jedynaczka. Rodzice mieszkali w swoim M4. Po ślubie
    mieszkała chwilę z nimi ale siostra jej ojca nie miała dzieci i zmarł
    mąż tej siostry, to się wyniosła do ciotki. Tam urodziła 4 dzieci i
    ciotka zmarła. W międzyczasie zmarła też sąsiadka, która nie miała
    dzieci i oddała jej mieszkanie za free. Znajoma sprzedała mieszkanie po
    ciotce i spłaciła długi, wyremontowała mieszkanie po sąsiadce. Po
    śmierci rodziców, wyremontowała następne mieszkanie i wynajęła, żeby
    mieć kasiorę. W międzyczasie dwójka jej dzieci poszła wynajmować
    mieszkania. Mieszka teraz z dwójką dzieci, które za chwilę dorosną.

    Jaki bilans? Trzy rodziny poszły do piachu, została jedna i dwoje dzieci
    wynajmuje, czyli brakują 2 mieszkania i będą brakowały niebawem następne
    dwa, łącznie 4 mieszkań brakuje.

    Teraz to rozmnóż na każde z dzieci.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-04-12 03:11:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 11 kwietnia 2023 o 15:22:24 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    >
    > Jaki bilans? Trzy rodziny poszły do piachu, została jedna i dwoje dzieci
    > wynajmuje, czyli brakują 2 mieszkania i będą brakowały niebawem następne

    Prawda mniej więcej taka jak z mieszkaniem w kamienicy na dalekiej prowincji kupionym
    za sto tysięcy żeby po drobnym remoncie na tej dalekiej prowincji wynająć je za
    tysiąc na miesiąc. Prawda jest taka że już są ponad dwa miliony pustych nieruchomości
    mieszkalnych i dziennie przybywa ok 800 domów i mieszkań. Za kilka lat dziennie
    będzie przybywało ponad 1500 pustostanów. Jedz na konkurs blagierow. Kiedyś ruski
    wylosował że będzie mówił pierwszy. Wyszedł na scenę i zaczyna. U nas w kołchozie
    jeden dżentelmen. Nikt po nim występować nie chciał. A teraz możesz poszukac błędów
    które specjalnie dla ciebie zrobiłem.