  • 31. Data: 2014-08-27 09:11:29
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 150kg + 150kg = 300kg
    > Jak byś nie liczył to ilość energii jaką musisz dostarczyć do ogrzania
    > jednego zasobnika o pojemności 300l jak do ogrzania dwóch zasobników po
    > 150l jest taka sama.

    Oczywiście, ale mając do dyspozycji moc X szybciej osiągnę temperaturę T
    grzejąc najpierw jeden a później drugi. Przypominam dyskutujemy o domku
    letniskowym bez "siły".

    [ciach nie zrozumienie tematu]

    Jak zwykle najpierw napisałeś bzdury o wymaganych 50 litrach na osobę. A
    teraz brniesz dalej pisząc o zasilaniu 3 fazowym gdy pytający wyraźnie
    napisał że jest jedna faza.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2014-08-27 09:17:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Uwaga! Bzdury!
    > Większych bredni to jeszcze nie czytałem.

    No to słucham:. Mam np. dostępnych 10A. Jakim to magicznym sposobem 300l
    zagrzeję w tym samym czasie co 150?

    Po raz kolejny wychodzi z Ciebie kompletny teoretyk co się naoglądał
    katalogów gdzie są bojlery o mocy "pierdylion" watów i grzejące dowolną
    ilość ciepłej wody w kilka minut. Tym czasem w życiu jest inaczej. Są pewne
    _ograniczenia_.

    > 2l/m to masz przy umywalce do mycia zębów.
    > O ile przy takim przepływie możesz się podmyć przy pomocy prysznica o tyle
    > w wannie zanim ją napełnisz wodą to ta woda zdąży wystygnąć.

    O kto Ci każe napełniać wannę 2l na minutę??? Weź się w końcu za naukę
    czytania ze zrozumieniem i odpowiadaj na temat a nie znowu dyskutujesz z
    tezami których nikt nie postawił.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2014-08-27 22:27:40
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Maciek wrote:
    > Będę zapewne pracował nad własnym ujęciem wody, więc problem
    > ciśnienia
    > powinien zniknąć.

    > Nie chodzi mi o jednoczesny pobór z trzech punktów, tylko raczej
    > okazjonalne użycie umywalki/zlewu w trakcie korzystania przez kogoś
    > prysznica.

    no i właśnie okazjonalnie będziesz miał huśtawkę temperaturową pod
    prysznicem, masz słabe ciśnienie i cienkie rury - to tyle
    bateria termostatyczna będzie działać

    jeffrey

  • 34. Data: 2014-08-27 22:36:00
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > temperaturę T grzejąc najpierw jeden a później drugi. Przypominam
    > dyskutujemy o domku letniskowym bez "siły".

    zapomnieliście że woda w boilerze nie nagrzewa się równomiernie i na
    górze jest szybciej ciepła niż na dole ?
    w praktyce będzie mała różnica ( lub żadna) 1x300 czy 2x150

    jeffrey

  • 35. Data: 2014-08-28 08:25:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2014 22:36, Jeffrey pisze:

    > zapomnieliście że woda w boilerze nie nagrzewa się równomiernie i na
    > górze jest szybciej ciepła niż na dole ?

    Umm... Czy wiesz, jak bojler jest skonstruowany?

    Pobór wody jest z góry, napływ z dołu, grzałka jest NA DOLE, ale ciepła
    woda jest lżejsza od zimnej i idzie do góry, więc konwekcja powoduje
    ciągłe mieszanie się tej wody - póki grzałka grzeje.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 36. Data: 2014-08-28 09:33:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-26 19:19, k...@g...com pisze:

    > Skąd żeś wziął te idiotyczne temperatury i konieczność podgrzewania? Czy jest na
    rynku jeden model spełniający te warunki? W tych co widziałem termostatem można
    ustawić dowolne temperatury w zakresie 15-95 stopni i żaden nie ma wbudowanego cyklu
    dezynfekcji. Coś makaron na uszy nawijasz.

    Też bardzo mnie ciekawi, ska wymóg minimum 55 st C. Toż to bardzo gorąca
    woda! Grożąca poważnym poparzeniem. Na co mi taka w kranie?

    --
    MN

  • 37. Data: 2014-08-28 09:59:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2014 09:33, Marcin N pisze:

    > Też bardzo mnie ciekawi, ska wymóg minimum 55 st C. Toż to bardzo gorąca
    > woda! Grożąca poważnym poparzeniem. Na co mi taka w kranie?

    55C? Poparzeniem? Poważnym?

    No OK, jeśli po pół minuty się nie zorientujesz to może. Poważnym jak
    przez kilka minut się nie zorientujesz.

    No chyba że jesteś starowinką lub małym dzieckiem ;)

  • 38. Data: 2014-08-28 10:02:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-08-28 09:33, Marcin N pisze:

    > Też bardzo mnie ciekawi, ska wymóg minimum 55 st C. Toż to bardzo gorąca
    > woda! Grożąca poważnym poparzeniem. Na co mi taka w kranie?

    A to tylko sama ciepla odkrecasz do mycia? :-)

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2014-08-28 11:12:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 09:33:49 +0200, Marcin N

    > Też bardzo mnie ciekawi, ska wymóg minimum 55 st C.

    Z powodu Legionelli głównie.

    > Toż to bardzo gorąca woda! Grożąca poważnym poparzeniem.

    Przesadzasz. ;P

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2014-08-28 11:23:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 11:12:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Z powodu Legionelli głównie.

    Tak z ciekawości ponowie pytanie Kogutka- a skąd w bojlerze legionela?