  • 11. Data: 2015-07-16 10:24:21
    Temat: Re: Ciśnienie w instalacji CO
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-16 o 08:27, Bartosz Radwan pisze:
    > Tak: http://www.vxlan.pl/piec.jpg
    To raczej wyklucza dostanie się powietrza przy uzupełnianiu wody.
    W takim razie poddaję się.
    Jacek

  • 12. Data: 2015-07-16 11:08:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bartosz Radwan" napisał w wiadomości grup

    > Duży temat... ale zdaje się przy doprowadzeniach rur do kaloryferów mam
    > zawory (imbus), zakręcając je mógłbym odciąć wszystkie kaloryfery od
    > instalacji i przeprowadzić podobny test na niej samej... Tyle, że odnoszę
    > wrażenie, że znacznie większa jest szansa na np. źle połączone rury w
    > instalacji (jakiś plastik), niż na dziurawy kaloryfer.

    Zrób tak jak piszesz - bo spora jest szansa że nie trzyma któryś
    odpowietrznik.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2015-07-16 14:04:05
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 16.07.2015 08:39, Ghost wrote:

    > Ciśnienie wyraznie zmienia się jeśli: 1. Zmienia się temperatura wody
    > w rurach (ale istotnie, nie np. o 4 stopnie), ale naczynie
    > wyrównawcze niweluje te zmiany w określonym zakresie
    W tej chwili mam piec odłączony od obiegu w mieszkaniu, wobec czego
    działanie tegoż naczynia było by widoczne co najwyżej na piecu. Tam
    Ciśnienie waha się minimalnie, może o grubość wskazówki.

    > 2. Jest ubytek: a. powietrza przez odpowietrzniki (jeśli automatyczne
    > to nie wiesz kiedy zadziałają)
    Moje nie są automatyczne, ale ktoś sugerował, że przez nie może być
    wyciek wody - nie obserwuję tego jednak na oko... jednak nie wiem, jak
    dużego wycieku mam się spodziewać - jeśli jest porównywalny z bieżącym
    parowaniem przez malutki otwór w odpowietrzniku, to nie zobaczę nic.

    Pytanie - ile mililitrów wody mogło mi ubyć przy spadku z 0.3MPa do
    0.23MPa? Jak to oszacować, nie znając pojemności instalacji?

    > b. wody - przez nieszczelność - czyli wyciek
    Możliwe.

    > - przez zawór bezpieczeństwa - jeśli np. naczynie wyrównawcze jest
    > uszkodzone, albo ma za mało powietrza
    Niemożliwe - OIDP zawór bezpieczeństwa mam w okolicach naczynia
    przeponowego i to jest w obrębie pieca, który jest aktualnie odcięty.

  • 14. Data: 2015-07-16 14:05:48
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 16.07.2015 11:08, Ergie wrote:
    > Użytkownik "Bartosz Radwan" napisał w wiadomości grup

    > Zrób tak jak piszesz - bo spora jest szansa że nie trzyma któryś
    > odpowietrznik.

    Słuszne spostrzeżenie - dzięki.

    Bartek

  • 15. Data: 2015-07-16 17:35:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Bartosz Radwan" napisał w wiadomości grup

> [...]
    Niemożliwe - OIDP zawór bezpieczeństwa mam w okolicach naczynia
    przeponowego i to jest w obrębie pieca, który jest aktualnie odcięty.

    Co jest odciete? Kociol od reszty instalacji?

  • 16. Data: 2015-07-16 17:41:10
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 16.07.2015 17:35, Ghost wrote:
    > Co jest odciete? Kociol od reszty instalacji?

    Tak. Zaworami pod piecem, nr. 3 i 4 na poniższym zdjęciu.
    http://www.vxlan.pl/piec.jpg

    Bartek

  • 17. Data: 2015-07-16 17:47:52
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Bartosz Radwan" napisał w wiadomości grup

    >Tak. Zaworami pod piecem, nr. 3 i 4 na poniższym zdjęciu.
    >http://www.vxlan.pl/piec.jpg

    I w czasie odcięcia spada ciśnienie? A manometr jest na instalacji
    wewnętrznej kotła czy może przed zaworami i mierzy to co w reszcie
    instalacji?

  • 18. Data: 2015-07-16 21:15:52
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 16.07.2015 17:47, Ghost wrote:
    > I w czasie odcięcia spada ciśnienie? A manometr jest na instalacji
    > wewnętrznej kotła czy może przed zaworami i mierzy to co w reszcie
    > instalacji?

    Obecnie mam 2 manometry:

    1. wbudowany w piec - wskazuje 2bar od początku testu czyli odokoło
    tygodnia, są wahania ?0.1bar

    2. zamontowany zamiast odpowietrznika taki fachowy "zegar" - ten mierzy
    ciśnienie w instalacji, na początku testu (1 tydzień temu) 0.3MPa,
    obecnie 0.23MPa i sukcesywnie spada, ale chyba coraz wolniej.

    Bartek

  • 19. Data: 2015-07-16 21:42:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 16 lipca 2015 21:15:53 UTC+2 użytkownik Bartosz Radwan napisał:

> [...]
    > ciśnienie w instalacji, na początku testu (1 tydzień temu) 0.3MPa,
    > obecnie 0.23MPa i sukcesywnie spada, ale chyba coraz wolniej.

    czyli masz dziurwe na tym obwodzie gdzie spada

    b.

  • 20. Data: 2015-07-16 23:28:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Bartosz Radwan" napisał w wiadomości grup

    >2. zamontowany zamiast odpowietrznika taki fachowy "zegar" - ten mierzy
    >ciśnienie w instalacji, na początku testu (1 tydzień temu) 0.3MPa, obecnie
    >0.23MPa i sukcesywnie spada, ale chyba coraz wolniej.

    Jeśli bez pompowania wody ciśnienie spada przez dłuższy czas to nawet gdyby
    były automatyczne odpowietrzniki, nie byłaby to ich wina. Masz wyciek. No
    chyba, ze była napuszczona ciepła woda i ostygła.