  • Data: 2009-06-17 07:18:41
    Temat: Co można zmieniać w projekcie w trakcie budowy
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie!

    Mam kupiony projekt. Zawoże go dziś do pani architekt, żeby zaadaptowała
    architekturę
    Resztę adaptacji i modyfikacji z konstrukcją włacznie robi ojciec i jego
    znajomi. No i niby wszystko fajnie, powinni być i chyba są zaangazowani, ale
    ... ja generalnie jestem człowiek nieufny i chce sprawdzić ich opnie w
    źródłach alternatywnych

    Póki co niepokoją mnie 3-4 sprawy.
    - panowie sa nastawieni na szybkie przekazanie projektu do otrzymania
    pozwolenia na budowę wiec mówią żeby nanieść tylko przesuniecie ścian
    szczytowych, wejscia mediów, wrysowac na mapce budynek, a reszta jak zmiany
    we wnętrzu, przesuniecia kaminów, zmiany w schodach, zmiany w instalcjach
    zrobić po pozowleniu na budowę wpisami w dzinnik odpowiednich inspektorów
    nadzoru, i modyfikacjami rysunków
    Można tak ? Sa sznase że mi potem taki budynek odbiorą

    - Kombinują z fundamentem żeby lać w gruncie (suchym, piaszczystym) i to co
    nad grunt murować z bloczków. Ja już w zasadzie się z tą koncepcją
    pogodziłem, oni co prawda mysla nad innymi opcjami. Wszyscy w okolicy taką
    koncepcję przyjeli. Bardzo zły pomysł czy tylko zły

    Jak wysoko wyniesc izolacje poziomową nad grunt dla ścian 2W z gazobetonu a
    ile dla pustaka keramzytowego (z czego raczje byście jechali w tym momencie)

    Czwarta sprawa jest mniej pilna, jeżeli można by to zmieniać w trkacie
    budowy. W projekcie mam na poddaszu słupy żelbetowe i wieniec na ścianach
    kolankowych (51cm wysokie) i szczytowej. Konstruktor tutaj też coś mówi o
    usuwaniu tego wieńca i słupów. Materiał scian to albo gazobeton albo pustak
    keramzytowy.
    Z jednej strony facet na budowach i w biurze projektowym spędził więcej niż
    ja jestem na tym świecie (i nie ma demencji starczje, jest dalej aktywny
    zawodowo), a z drugiej strony czy takie uproszczenia nie zemszcza się
    później ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak