  • 31. Data: 2015-09-11 09:08:56
    Temat: Re: Ćwierć-inteligentny dom, PLC, ladder programming
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-10 12:51, Budyń wrote:
    > malina robi zewnetrzna komunikacje, generuje wykresy , nadeje je do netu i zrobi
    dowolną rzecz którą wymyslę - mysle ze plc nie da rady (mimo innych zalet)

    To niech sobie robi. Ale peryferia do niej może warto przyczepić na
    czymś bardziej standardowym. Na wypadek, gdyby system Ci się w
    przyszłości zmienił, rozbudował albo rozpełzł po domu.

    > Aaa, no i ja jestem amatorem - musze umiec to ogarnąć bez doktoratu :)

    Czasy, w których mikroprocesory programowało się w assemblerze (nawet
    nie wspomnę o programowaniu w kodzie maszynowym) to już bezpowrotnie
    odeszły w zapomnienie.

    Konfigurację arm-a, do którego link podesłałem wyklikujesz w ichnim
    narządku i dostajesz w zamian gotowy i działający szkielet aplikacji
    (łącznie z obsługą przerwań i innymi bajerami).

    Piotrek

  • 32. Data: 2015-09-11 09:40:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-11 09:06, Ghost wrote:

    > Chyba ci się jednak protokoły pomyliły.

    Nie pomyliły się.

    Tyle tylko, że ja nie piszę o marketingu ani o cudach prawdziwych, jakie
    się komuś wydarzyły.

    Po 1wire początkowo były podłączane pastylki Dallas (S/N, pamięci,
    iButton), czujniki temperatury i inne tego typ układy.

    I IMHO, dopiero jak się marketing zorientował, że da się to sprzedać
    jako super-duper magistralę do wszystkiego to tak to zaczęło być
    sprzedawane.

    > Przy każdym protokole ich szukają.

    Ale przy jednych więcej a przy innych mniej.

    > SOA#1

    I tej wersji się trzymaj ;-)

    > Wspomnij, najlepiej porównując z innymi protokołami, bo nie bardzo wiem
    > o co ci może chodzić

    Chodzi mi generalnie o to, że w profesjonalnych rozwiązaniach nie
    spotkasz (raczej) sprzętu z magistralą 1wire jako magistralą
    komunikacyjną między modułami.

    > Rozumiem, że ethernetem ciągniesz zasilanie do komputera?

    Ależeco? Upewniasz się czy już POE "wymyśliłem"?

    Piotrek

  • 33. Data: 2015-09-11 10:00:01
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    On 2015-09-11 09:06, Ghost wrote:

    >Nie pomyliły się.

    >I IMHO

    wlasnie

    >Ale przy jednych więcej a przy innych mniej.

    I tez IYHO przy poprawnie skonfigurowanym 1wire najwiecej?

    >I tej wersji się trzymaj ;-)

    To nie wersja to rzeczywistosc, przy czym Ty nie masz zadnej :-)

    >Chodzi mi generalnie o to, że w profesjonalnych rozwiązaniach nie spotkasz
    >(raczej) sprzętu z magistralą 1wire jako magistralą komunikacyjną między
    >modułami.

    (raczej) zow IYHO

    >Ależeco? Upewniasz się czy już POE "wymyśliłem"?

    Ale ze rzniesz glupa

  • 34. Data: 2015-09-11 14:16:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-11 10:00, Ghost wrote:

    > wlasnie

    Weź se przeczytaj u źródła i nie marudź :-)
    http://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.mv
    p/id/148

    Ja nie twierdzę, że nie da się zrobić szyny na 1wire, ale co do zasady
    wolę rozwiązania, które działają bez odczyniania czarów.

    Zrób komunikację na 1wire w topologii gwiazdy (gdzie w dodatku są
    ramiona nierównej długości i różna liczba slaveów w każdej gałęzi) to
    pogadamy. Generalnie rzeźbienie w g...

    > I tez IYHO przy poprawnie skonfigurowanym 1wire najwiecej?

    A po czym poznałeś, że akurat to miałem na myśli?

    > To nie wersja to rzeczywistosc, przy czym Ty nie masz zadnej :-)

    No i część Ci i chwała!

    > (raczej) zow IYHO

    Dajesz Misiek!

    >[...]

    Piotrek

  • 35. Data: 2015-09-11 15:34:32
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2015-09-11 10:00, Ghost wrote:

    >Weź se przeczytaj u źródła i nie marudź :-)
    >http://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.m
    vp/id/148

    Chłopie czytałem papiery maxima setki razy więc daj se siana. Wskaż cytat
    pokazujący, że to protokół dla kilku centymetrów.

    >Zrób komunikację na 1wire w topologii gwiazdy (gdzie w dodatku są ramiona
    >nierównej długości i różna liczba slaveów w każdej gałęzi) to pogadamy.
    >Generalnie rzeźbienie w g...

    Znaczy jednym driverem gwiazdę?

  • 36. Data: 2015-09-11 16:06:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-11 15:34, Ghost wrote:

    p/id/148

    > Chłopie czytałem papiery maxima setki razy więc daj se siana. Wskaż
    > cytat pokazujący, że to protokół dla kilku centymetrów.

    Weź se kliknij w link, który Ci podałem. Abstract, pierwsze trzy zdania.

    Wprawdzie nie ma tam mowy o centymetrach ale i ja nie uczepiłem się tych
    centymetrów tylko napisałem cytuję "sprzęt i protokół zostały wymyślone
    raczej do połączeń rzędu kilku-kilkunastu cm (w obrębie jednej płytki)".

    Tak więc weź nie wkładaj mi dziecka do brzucha ...

    Z mojej strony EOT - w końcu każdy rzeźbi jak lubi (albo jak umie) ...

    Piotrek

  • 37. Data: 2015-09-11 19:49:52
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    On 2015-09-11 15:34, Ghost wrote:

    >Z mojej strony EOT - w końcu każdy rzeźbi jak lubi (albo jak umie) ...

    Zgadzam się, jak ktoś nie umie podążać za specyfikacją to nie powinien się
    dziwić, ze musi duchów szukać.

  • 38. Data: 2015-09-11 23:37:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 09:06, Ghost pisze:
    > SOA#1
    To super. Robiłem swego czasu instalację "badawczą", w której było około
    40 czujników temperatury. Po prawie dwóch latach zaczęły padać czujniki.
    Niestety padały w taki dziwny sposób, że zdychała cała magistrala, czyli
    nie widać było choćby pół czujnika i trzeba było kawałkami ją rozpinać,
    żeby znaleźć winnego.

    Maciek

  • 39. Data: 2015-09-12 07:22:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]
    Niestety padały w taki dziwny sposób, że zdychała cała magistrala, czyli
    nie widać było choćby pół czujnika i trzeba było kawałkami ją rozpinać,

    To super, ale pl.misc.budowanie to nie pamiętnik klęsk maćka, choć w sumie
    mi nie przeszkadza twoje użalanie się nad sobą. Na razie.

  • 40. Data: 2015-09-12 08:29:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 12:23:59 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Dlaczego ja niechcący zrobiłem?

    a co robisz - machasz oświetleniem? Bo u mnie gdy mierze temperatury to system jest
    zajety przez chwile i chyba byloby opoznienie znaczne (sekunda-pare sekund) od
    dotkniecia wlacznika do akcji. A takie opoznienie byloby niedopusczalne.

    b.