  • 41. Data: 2015-09-12 09:54:43
    Temat: Re: Ćwierć-inteligentny dom, PLC, ladder programming
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:d3b632e3-bce8-45e8-b795-bc2760975f31@go
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 10 września 2015 12:23:59 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >a co robisz - machasz oświetleniem? Bo u mnie gdy mierze temperatury to
    >system jest zajety przez chwile i chyba byloby opoznienie znaczne
    >(sekunda-pare sekund) od dotkniecia wlacznika do akcji. A takie opoznienie
    >byloby niedopusczalne.

    macham, i nie mam takich gigantycznych opoznien, nie wiem z czego u ciebie
    wynikaja

  • 42. Data: 2015-09-12 10:02:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-12 o 07:22, Ghost pisze:
    > To super, ale pl.misc.budowanie to nie pamiętnik klęsk maćka, choć w sumie
    > mi nie przeszkadza twoje użalanie się nad sobą. Na razie.
    ROTFL

    Maciek

  • 43. Data: 2015-09-12 10:37:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 12 września 2015 09:54:50 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > macham, i nie mam takich gigantycznych opoznien, nie wiem z czego u ciebie
    > wynikaja

    z pomiarów temperatury - one troche trwają. Gdybym wtedy chciał machnąć to bym czekał
    na wynik. (chyba bo moze sa metody na obejscie problemu, mam tylko pomiary, niczego
    innego 1wire nie mam)

    b.

  • 44. Data: 2015-09-12 11:35:17
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-12 o 10:37, Budyń pisze:
    > z pomiarów temperatury - one troche trwają. Gdybym wtedy chciał
    > machnąć to bym czekał na wynik. (chyba bo moze sa metody na obejscie
    > problemu, mam tylko pomiary, niczego innego 1wire nie mam)
    A czujniki masz zasilane z magistrali, czy zewnętrznie? Jak z
    magistrali, to musisz przywyknąć do opóźnień, bo na czas konwersji każdy
    czujnik "ssie" energię z magistrali skutecznie ją blokując. A może
    powinieneś zmienić podejście do samego odczytu, jeśli np. co jakiś czas
    dokonujesz odczytu wszystkich czujników po kolei, może lepsze będzie
    kolejkowanie tego, z możliwością wykonania po drodze innych operacji o
    wyższym priorytecie? Pomiar temperatury w domu to przecież proces wolno
    zmienny, więc jeśli odczytasz ją nawet co parę minut, to świat się nie
    zawali ;-)

    Maciek

  • 45. Data: 2015-09-12 11:52:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 12 września 2015 11:35:29 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > A czujniki masz zasilane z magistrali, czy zewnętrznie?

    zewnetrznie, z magistrali bywało niestabilnie

    > wyższym priorytecie? Pomiar temperatury w domu to przecież proces wolno
    > zmienny, więc jeśli odczytasz ją nawet co parę minut, to świat się nie
    > zawali ;-)

    jasne :-) Tyle ze jesli ktos machnie akurat w czasie pomiaru to bedzie mial
    opoznienie. A czas pomiaru jednego czujnika widze ze wynosi u mnie ok. 1,2sek (pewnie
    cos tam dochodzi bo powinien sie zmiescic w 0,75s)
    Wiec nie wiem czy dobrze kombinuję -jesli machniecie trafi na poczatek pomiaru to
    musze go skonczyc i wyslac kolejny pakiet do przekaznika czyli znow 1sek (chyba, bo
    czemu inne). Zrobi sie opoznienie 2sekundy - dla zalczania swiatel
    niedopuszczalne.

    b.

  • 46. Data: 2015-09-12 12:33:11
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >powinien sie zmiescic w 0,75s

    a to z jakiegoś pdfa wartość?

    >pakiet do przekaznika czyli znow 1sek

    żarty

    Mam ułamek sekundy od pstryk do błysk, a jest znacznie bardziej złożone niż
    wysyłka "pakietu" do przekaźnika

    1. Pstryk jest rejestrowany przez moduł 1wire (zapamiętywana zmiana stanu,
    choćby chwilowa), moduł przechodzi w stan alarmujący
    2. Pecet z windowsem omiata całą sieć non-stop w poszukiwaniu alarmujących
    modułów
    3. Znajduje alarmujący
    4. Przelicza co ma zrobić w związku z tym Pstrykiem
    5. Wysyła do modułu(-ów) obsługującego przekaźniki polecenia zmiany stanu
    wyjścia

    W niesprzyjających warunkach może podejść pod sekundę, ale całość.

  • 47. Data: 2015-09-12 12:52:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 12 września 2015 12:33:21 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > a to z jakiegoś pdfa wartość?

    cos takiego widzialem pare razy bez wglebiania sie w szczegoly.
    http://ep.com.pl/files/4597.pdf

> [...]
    > wyjścia
    >
    > W niesprzyjających warunkach może podejść pod sekundę, ale całość.

    no o tym mówie - zbieg okolicznosci to twoje ok. 1sek. A przedtem robie pomiar
    temperatury. Tez trwa.

    b.

  • 48. Data: 2015-09-12 19:47:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >cos takiego widzialem pare razy bez wglebiania sie w szczegoly.

    Raz jest 750 ms a raz 750 us i raz chodzi o transmisje a raz o konwersje,
    totalne dziadostwo

    >no o tym mówie - zbieg okolicznosci to twoje ok. 1sek. A przedtem robie
    >pomiar temperatury. Tez trwa.

    A gózik, ty piszesz, ze 0,75 sekundy trwa jeden pomiar to jakas totalna
    bzdura. U mnie moze sie uzbierac ok sekundy za calosc operacji, przy czym
    mam pięć linii obsługoiwanych sekwencyjnie, a nie jedna.

  • 49. Data: 2015-09-12 19:54:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >cos takiego widzialem pare razy bez wglebiania sie w szczegoly.

    Sprawdzilem w maximie, pomiar to 500ms, ale system jest zawieszony w tym
    czasie tylko wtedy, jesli czujniki temperatury nie maja wlasnego zasilania.

  • 50. Data: 2015-09-13 22:15:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-12 o 11:52, Budyń pisze:
    > jasne :-) Tyle ze jesli ktos machnie akurat w czasie pomiaru to
    > bedzie mial opoznienie. A czas pomiaru jednego czujnika widze ze wynosi u mnie
    > ok. 1,2sek (pewnie cos tam dochodzi bo powinien sie zmiescic w 0,75s)
    Coś przesadzasz z tym czasem. Może zacznij od zmniejszenia
    rozdzielczości pomiaru, co powinno znacznie skrócić czas przetwarzania?

> [...]
    > czyli znow 1sek (chyba, bo czemu inne). Zrobi sie opoznienie 2sekundy -
    Jeśli trafisz na początek pomiaru i rzeczywiście będzie on trwał 1.2s,
    to niewątpliwie będzie to zauważalne opóźnienie, ale jeśli pomiar będzie
    trwał 100ms (a taki czas, według przytoczonego przez Ciebie źródła
    powinien odpowiadać rozdzielczości 9-bit), wszystko powinno być ok.

    Maciek