  • 31. Data: 2021-03-21 00:18:02
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.03.2021 o 22:03, Uzytkownik pisze:
    > Poza tym wyprowadzanie spalin przez ścianę to ostateczność. Najlepszym
    > rozwiązaniem natomiast jest wsadzenie wkładu spalinowego w szacht
    > kominowy lub wentylacyjny i to wkładu pojedynczego, a nie podwójnego jak
    > pisze coli. Wkłady podwójne poza znacznie wyższym kosztem mają kilka
    > innych wad. Poza wadą, ze często jest po prostu trudny , a czasami wręcz
    > niemożliwy do wsadzenia w szacht kominowy to często przyczynia się do
    > zalewania wnętrza kotła wodą pochodzącą z opadów, która dostaje się do
    > rury powietrznej.
    wolno jej będzie puścić jedną rurkę w starym spalinowym bez innych
    zabiegów? Mnie nie pozwolili.

    ToMasz

  • 32. Data: 2021-03-21 00:24:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.03.2021 o 22:41, Majka pisze:
    > Super, to co piszesz daje mi odniesienie, jakiś pogląd.
    > U Ciebie jest:
    > 270 mkw, cztery osoby dorosłe w tym dwie korzystają z wanny. Masz kocioł 1F 24kW.
    > U mnie jest:
    > 120 mkw, dwoje dorosłych, dwoje dzieci, tylko prysznic. chcę tez kocioł 1F,
    kalkulatory wskazują 12 do 18 kW, najczęściej jednaj 15 kW.
    tylko skąd Ty weźmiesz kocioł 15kw w normalnych pieniądzach.
    https://www.termet.com.pl/produkt/ecocondens-silver/
    66
    najmniejszy silver ma 20kW

    ToMasz

  • 33. Data: 2021-03-21 00:25:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 00:18, ToMasz pisze:
    > wolno jej będzie puścić jedną rurkę w starym spalinowym bez innych
    > zabiegów? Mnie nie pozwolili.
    >
    > ToMasz

    Przecież napisałem wcześniej, ze po uprzednim, dokładnym oczyszczeniu
    kanału.

    Czyści się dość łatwo przy użyciu takiego przyrządu:
    https://allegro.pl/oferta/lanca-do-czyszczenia-komin
    a-lancuchem-turbospin-12-7977942003?reco_id=fde569c9
    -89d2-11eb-aa99-40a6b731e1c0&sid=041047f9c36843e364e
    cb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

    Zapina się wkrętarkę czy wiertarkę i  jazda.

  • 34. Data: 2021-03-21 00:41:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 00:24, ToMasz pisze:
    > tylko skąd Ty weźmiesz kocioł 15kw w normalnych pieniądzach.
> [...]

    Przecież kotły  nie kończą się na Termetach Silverach.

    Dla przykładu kotły ACV/Thermagen mają moce 18kW, fabrycznie ograniczoną
    do ok. 13kW dla CO. W wersji 2-f mają 13kW dla CO i 24kW dla CWU.

    Są kotły Buderus i Junkers 14kW, Bosch 15kW.

    Co do normalnych pieniędzy - co z tego, że Termet 1000 zł tańszy, ale
    najbardziej awaryjny spośród ww.

  • 35. Data: 2021-03-21 07:55:48
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-03-20 o 22:02, Majka pisze:

    > Właśnie to co piszesz kieruje mnie ku kotłom jednofunkcyjnym.

    pozwólcie, że się wtrącę. 2 lata temu wymieniliśmy u rodziców w PL
    kocioł 1-funkcyjny na 2 funkcyjny. nie podaje producenta (istnieje
    również na polskim rynku) opłaty spadły drastycznie. to zbiornik na
    ciepłą wodę pracując praktycznie ciągle generował dodatkowe koszty.
    obecnie jedyna niedogodność (?) to że na ciepła wodę w łazienkach (2) po
    dłuższym niekorzystaniu z c.w.u. trzeba poczekać do ok 5-15 sekund. przy
    korzystaniu z 2 łazienek jednocześnie (kabiny prysznicowe) czy z kranów
    w kuchniach praktycznie nie odczuwa się wielkiego spadku temperatury.
    moim zdaniem wybór nowoczesnego kotła 2-fukcyjnego (modulującego) jest
    bardziej korzystny finansowo.
    kotły na paliwo "stałe" sobie odpuść chyba, że uwielbiasz sprzątać ;-)

    wybór należy do ciebie i "specjalisty od wszystkiego" czyli zenka ;-)))

    --
    Runt

  • 36. Data: 2021-03-21 07:55:52
    Od: Runt <r...@s...prv>

    > Bez przesady że słodzeniem. Żonę już mam.
    żyjesz na własną ręke... ;-)))

    > Nie jestem specjalnie szarmancki
    jesteś po prostu chamski ;-)))

    > ale jak coś wiem i druga strona warta jest podpowiedzi to dlaczego miałbym nie
    przedstawić swojego zdania.
    pod warunkiem, że wszyscy z twoim zdaniem się zgadzają... ;-)))

    >Oczywiście nie dotyczy to chujów takich jak pizdziak vel runt dziura w dupie,
    zenusiu, skąd u ciebie taka ciągota do męskich członków i "dziura w
    dupie"? czyzby tęsknota za czasami kiedy zarabiałeś "przodem" obciagając
    psu hanssa i "tyłem" kiedy posuwał cię jakiś "zasłużony nazista"? ;-)))

    > kundel collie czy debil użyszkodonik specjalista od wodnego chleba i jeszcze kilku
    innych palantów.
    zenusiu, narcyzm to też choroba ;-)))

    /bełkot - ciach/

    --
    Runt

  • 37. Data: 2021-03-21 07:55:56
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-03-20 o 22:29, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
> [...]

    /.../
    > Spierdalaj debilu systemowy.

    brawo zenusiu, brawo! dowal mu! dokop!
    osmielił się mieć inne zdanie niż ty! a to drań! ;-))))

    --
    Runt

  • 38. Data: 2021-03-21 08:47:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 19 marca 2021 o 23:17:37 UTC+1 Majka napisał(a):

    > 1. Przyłączam gaz, kupuję kocioł. Wybór między jedno a dwufunkcyjnym.
    > Wybrałam jednofunkcyjny + zasobnik.

    Pewnie masz przy aktualnym śmieciuchu zasobnik więc go wykorzystaj. Gazowy kup więc
    jednofukcyjny.

    > - dom jest bardzo ciepły, naprawdę niewielka ilością opłau w sezonie utrzymujemy
    wysoką temperaturę we wnętrzu, 22~24 stopnie.

    gazem wyjdzie Tobie kosztowo podobnie jak śmieciuchem
    Dwa lata prawie temu wywaliłem śmieciuch i wstawiłem gaz. Gazem tak ze 20%taniej jak
    węglem mi wychodzi

    > 2. Jakiej wielkości zasobnik wybrać, jakiej pojemności minimalnie przy 4 osobach w
    domu (dwoje dorosłych, nastolatek i kilkulatek)?

    Wykorzystaj ten co teraz masz. Padnie to wtedy wymienisz. Działał przy śmieciuchu
    będzie działał przy gazie.
    Zasobnikowi bez różnicy czym jest grzany

    > 3.a. Czy dobrym rozwiązaniem jest zasobnik wewnątrz obudowy pieca jednofunkcyjnego?
    Czy osobno powiesić zasobnik nad/obok pieca gazowego?

    Wg mnie złym.

    > 3.b. Czy ma to sens:
    > kupić tylko nowy kocioł i połączyć go z obecnie pracującym zasobnikiem c.w.u który
    teraz jeszcze pracuje z kotłem na paliwo stałe (zasobnik to bojler elektryczny
    Beretta ze spiralą prowadzącą wodę z kotła - jest grzałka elektryczna wewnątrz, więc
    byłoby alternatywne grzanie prądem, pojemność to 80 litrów, zawieszony 'na leżąco')
    > Ma to sens?

    Dokładnie tak zrobiłem tylko ze grzałki w zasobniku nie miałem. wywaliłem śmieciucha,
    podłączyłem w jego miejsce gazowy reszta instalacji bez zmian. Zasobnik mam bodajże
    250 litrów poziomy.

    > 3.c. instalacja ciepłej wody jest dość rozległa, trzy pomieszczenia z poborem. W
    jednej z łazienek bardzo długo czeka się na ciepłą wodę teraz. Czy to też jest
    przesłanka, by wybrać kocił jednofunkcyjny z zasobnikiem, a nie dwufukcyjny?
    Nie. Rurom, łazience i kranom żadnej róznicy nie robi czym woda jest grzana
    > Kucie, kładzenie rur dla powrotu i robienie cyrkulacji odpada!
    Więc Sama Sobie odpowiedziałaś

    > 4. Jaka moc dla domu jak opisałam w punkcie 1?
    > Wiem, że są kalkulatory, ale ja jestem laikiem, do tego babą,
    > a chciałam poprosić osoby mające doświadczenie w dobieraniu/obliczaniu mocy kotła?

    Najmniejszej jaki dostaniesz
    Pewnie 20kW
    Termet eccocondens gold 20kW w okolicach 3,5 tys pewnie znajdziesz

    > 5. Odprowadzenie spalin - czy zostanie wykorzystany komin, którym odprowadzane są
    obecnie spaliny z kotła na paliwo stałe? Tak się praktykuje?
    > Komin kończy się na 9 metrach (od podłoża)

    Ten komin wykorzystaj do wentylacji a do odprowadzania spalin z kotła gazowego
    najlepsza rura przez scianej(ak masz taka możliwość) Ja kupiłem jakieś "plastykowe"
    koszt poniżej 100zł/ metr. Działają

    > 6. Moje myślenie o kuchni - czy dobrze kombinuję:
    > nie chce prowadzić rur z gazem po domu. W kuchni zamiast obecnej płyty na
    propan-butan chcę założyć płytę indukcyjną.
    > Czy to ok, czy tez złe rozwiązanie? Robi się tak?

    Dobre rozwiązanie
    Kulka lat temu wywaliliśmy gaz z kuchni i zamontowaliśmy indukcję.
    Nawet przez mysl nie przychodzi powrót do kuchenki gazowej
    Grochówce w garnku nie robi różnicy czym jest grzana a syfu od gotowania gazem mniej.
    No i czyste garnki i patelnie w bonusie.

    > 7. Czy przy wymianie pieca praktykuje się czyszczenie (płukanie) instalacji
    grzewczej?
    > Nalegać na to, wymagać od instalatorów?

    To raczej oczywiste że powinni przepłukać. Czynność banalna, dadza rade.

    > Czy Termet, np. serie silver/gold to dobry wybór?

    Bardzo dobry wybór wg mnie
    Mam działa, jakby co to serwisantów w okolicy kilkunastu

    > B. Z jakimi kosztami muszę się liczyć? Gaz jest "w ulicy", i to po przeciwnej
    stronie, ulica gruntowa, w domu piec miałowy do usunięcia, grzejniki mogą zostać te
    co są, zawory na termostatyczne mogę wymienić sama później.
    > Starczy mi 20 tysięcy?
    U mnie wyszło tak
    Projekt-1000zł
    kominiarz 250zł
    facet z pieczątkami "kierownik budowy" 200zł
    To papierologia
    Wywalenie śmieciucha i zamontowanie na jego miejsce kotła gazowego, plus montaż
    odprowadzenia spalin lokalny fachowiec skasował mnie na bodajże 1000zł
    Skrzynkę z gazem mam w granicy działki więc musiałem wykopać rów od skrzynki do
    kotłowni i zakopać w tym rowie rure.
    Podłączenie tej rury z jednej strony do skrzynki z gazem, z drugiej do kotła gazowego
    to chyba tez kilka stów zapłaciłem
    Kocioł 3,5 tys, inne pierdoły tez kosztowały ale wszystko w okolicach 10tys się
    zamknęło chyba.
    No i dotacje z " czystego powietrza" plus dotacje z gminy jeszcze wyrwałem na to więc
    faktyczny koszt dość symboliczny był

  • 39. Data: 2021-03-21 08:51:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 20 marca 2021 o 01:22:37 UTC+1 4...@g...com napisał(a):

    > Z gazem na dwoje babka wróżyła. Kiedyś była moda na olej opałowy. I się skończyła.
    Jeśli chcesz zrezygnować z kuchenki gazowej na rzecz elektrycznej to gaz był by tylko
    do ogrzewania i mycia. Rozważ zakup kotła na pellet.

    Za doradzanie w dzisiejszych czasach paleniem sprasowanymi śmieciami powinien byc
    stosowny paragraf

    > Zaoszczędzi Ci taką instalacja kilka tysięcy złotych rocznie.
    Daj wyliczenia na te "kilka tysięcy" oszczędności

  • 40. Data: 2021-03-21 09:09:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 20 marca 2021 o 22:03:01 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Dlaczego obecny zasobnik się nie nadaje wytłumaczyłem wcześniej.

    To samo tłumaczyłeś mi ze dwa lata temu.
    Na szczęście lokalny fachowiec w przeciwieństwie do ciebie to był praktyk a nie
    teoretyk i miał inne zdanie.
    Więc zasobnika nie zmieniałem
    I uwierz mi ze działa tak samo dobrze z kotem gazowym jak wcześniej ze śmieciuchem
    Pewnie mu bez różnicy czym podgrzewana jest woda w wezowniccach.

    > O ile nikt się nie przypierdzielił do partyzantki coliego, który miał
    > wcześniej gaz i niezgodnie z prawem zainstalował sobie kocioł 24kW bez
    > dodatkowych projektów, bo sąsiad nie jest wścibski i nie doniósł gdzie
    > trzeba, o tyle w przypadku nowej instalacji musi być wykonany projekt
    > instalacji gazowej wraz z określeniem mocy i typu kotła, który jest
    > zgłaszany do urzędu oraz do PINB.

    Paper wszystko przyjmie.
    "Zgłaszane" jest cos w ten deseń: "kocioł kondensacyjny o mocy maks 21kW"
    Co powiesisz faktycznie nikt nie sprawdza
    No i jak sam napisałeś wyżej kotły 21kw i tak sa za duże do dzisiejszych domów

    > Tak więc daruj sobie tego typu, szkodliwe porady i uważaj, aby któryś z
    > twoich sąsiadów "uprzejmie nie doniósł", bo możesz mieć problemy. Poza
    > nałożeniem kary przez PINB nawet rzędu 30 tys, zł to instalacja kotła do
    > natychmiastowej rozbiórki i montaż z nowym projektem, zgodnym z
    > obowiązującym prawem.

    Twoja wiara w pieczatki, uprawnienia, projekty itp jest przerażająca aż
    Na

    > Poza tym wyprowadzanie spalin przez ścianę to ostateczność.
    To najlepsze, bo najprostsze rozwiązanie.
    Wad żadnych nie znam
> [...]
    > niemożliwy do wsadzenia w szacht kominowy to często przyczynia się do
    > zalewania wnętrza kotła wodą pochodzącą z opadów, która dostaje się do

    Po co robić coś trudniej/drozej jak można prościej/taniej(wyprowadzenie spalin przez
    sciane)