  • 11. Data: 2009-03-18 08:33:12
    Temat: Re: Czerwiec 2009 r.: instalacja telekomunikacyjna w nowym mieszkaniu obowiązkowa
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A ja mam tylko dwa koncentryki do pokoju gdzie stoi telewizor. Podpięta jest
    > tam Cyfra i antena siatkowa.
    > Do innych pomieszczeń nie ciagnełem kabli tv świaddomie. Sypialnia jest od
    > spania wiec TV tam nie chce. Dziecku w pokoju TV również do szcześcia
    > niepotrzebny.
    > Ale to mój świadomy wybór. Znam osobe która po dwa koncetryki i dwa utp
    > ciągneła tak jak Ty. Mieszka już dwa lata i wszystkie te kable sterczą ze
    > ściany niewykorzystane- i tak już pewnie zostaną;)).

    akurat z tym sie nie zgodzę
    co do sypialni,
    - szklo kontaktowe przed snem ?
    - monitoring posesji ? zaszczeka pies właczasz sobie 4 i widzisz ze ktoś
    kręci sie przed bramą.

    co do pokoju dziecka,
    pewnych rzeczy nie przeskoczysz, prawdopodobnie twoje dzieci są na tyle
    małe ze nie przychodzą do domu z płaczem ze wszystkie koleżanki mają TV
    w pokoju.. wiem wiem.. kwoesta wychowania, ale 99% społeczeństwa mówiła
    ze dzieci nie potrzebują komórek GSM, dziś prawda jest taka ze komórki
    mają już przedszkolaki, a w podstawówce to 80% dzieci juz ma telefon.

    co do kabli
    to lepej niech sobie gniazdko stoi puste niz zeby kuć w razie potrzeby
    nakład finanasowy minimalny a korzyści ogromne.

    michal

  • 12. Data: 2009-03-18 09:02:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > akurat z tym sie nie zgodzę
    > co do sypialni,
    > - szklo kontaktowe przed snem ?

    Do oglądania tv mam osobny pokój, w sypialni sypiam

    > - monitoring posesji ? zaszczeka pies właczasz sobie 4 i widzisz ze ktoś
    > kręci sie przed bramą.

    Są tacy co nawet światło w domu chcą za pomoca laptopa gasić. Ja jestem
    tradycjonalistą i jeśli pies zaszczeka albo cos niepokojącego się dzieje to
    podchodzę do okna/ domofonu- i tyle. Zajmie mi to dokładnie tyle samo czasu
    co właczenie telewizora, przełączenie go na odbiór z kamery(której nie
    mam;))) ) i podziwianie intruza w TV

> [...]
    > dzieci nie potrzebują komórek GSM, dziś prawda jest taka ze komórki mają
    > już przedszkolaki, a w podstawówce to 80% dzieci juz ma telefon.

    Córka przywykła do takiego rozwiązania jakie mam, jak za lat
    kilka/*kilkanaście bedzie tworzyć swoje lokum to zrobi tak jak jej bedzie
    wygodnie. Przynajmniej mam taka nadzieje.

    > co do kabli
    > to lepej niech sobie gniazdko stoi puste niz zeby kuć w razie potrzeby
    > nakład finanasowy minimalny a korzyści ogromne.

    Tu się nie zgodze. Nakład finansowy nawet jak minimalny to niepotrzebny dla
    mnie. A jak kiedyś zmienię nawyki to kable można bezproblemowo poprowadzic w
    listwach. A może wtedy jakieś inne rozwiązania będą i kable okażą się
    przeżytkiem.
    Taki jest punkt widzenia mój ale każdy przecież robi jak mu wygodnie i jak
    lubi.
    Zresztą ja nie traktuje swojego domu jako budowle na całe życie.
    Jak zdrowie i finase pozwolą to zamierzam budować kolejny. To raptem rok
    wzmożonego wysiłku przy doborze ekip, ich nadzorowaniu itp. A człowiek
    mądrzejszy o pewne doświadczenia to kolejny dom wybuduje lepiej. A że czas
    budowy wspominam jako całkiem sympatyczny okres w moiim życiu to jak tylko
    będzie to możliwe to podejmuje wyzwanie.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-03-18 09:10:35
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ze wszystkim co było powyżej sie zgadzam, każdy buduje na maire swoich
    potrzeb, nie kazdy przecież musi np. mieć komikek w domu ;)

> [...]
    > budowy wspominam jako całkiem sympatyczny okres w moiim życiu to jak tylko
    > będzie to możliwe to podejmuje wyzwanie.

    to sie zdziwiłem, to takie mało polskie ;)
    ja raczej nie planuje budowy kolejnego nowego domu,
    zresztą jak chyba większość,

    wybudowalem dom na miarę moich potrzeb, i jedynie co moge budować to
    dom/y dla moich dzieci.

    michal

  • 14. Data: 2009-03-18 09:15:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    Usrobo pisze:

    > wybudowalem dom na miarę moich potrzeb, i jedynie co moge budować to
    > dom/y dla moich dzieci.

    A może im to zostaw, niech i one budują domy na miarę swoich potrzeb a
    nie potrzeb Taty?

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-03-18 09:17:59
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    spp pisze:

    > A może im to zostaw, niech i one budują domy na miarę swoich potrzeb a
    > nie potrzeb Taty?

    tak pewnie zrobie, ale w miare sowich sił i możliwości finansowych
    chętnie pomogę. System niemiecki raczej mnie nie interesuje ( 18 lat
    masz to wypier....) ale chyba dlatego ze mam na razie 3 miesięczną
    córeczkę ;)
    za 18 lat moze sie to zmienić ;)

    michal

  • 16. Data: 2009-03-18 09:20:29
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ze wszystkim co było powyżej sie zgadzam, każdy buduje na maire swoich
    > potrzeb, nie kazdy przecież musi np. mieć komikek w domu ;)

    Ale trudno teraz znależć projekt bez kominka:))))

    > to sie zdziwiłem, to takie mało polskie ;)

    A na "starość" odwrócona hipoteka i za pieniądze banku zwiedzam Europe.
    Takie niewinne mam marzenia;))

    > wybudowalem dom na miarę moich potrzeb, i jedynie co moge budować to dom/y
    > dla moich dzieci.

    My wybudowaliśmy sami dla sebie to i dzeci pewnie sobie poradzą;))))
    Moi rodzice też kupili duży dom z myślą że będzie dla mnie albo mojej
    siostry. Niestety życie wyznacza inne drogi. Ja wybudowałem swój dom siostra
    równiez a rodzice mieszkaja sami na ponad 200metrach a wykorzystuja
    faktycznie tylko z 50metrów.
    Żyjemy sobie wszyscy zgodnie odwiedzamy się nawzajem ale każdy mieszka u
    siebie.
    Takie życie.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-03-18 09:23:05
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > masz to wypier....) ale chyba dlatego ze mam na razie 3 miesięczną
    > córeczkę ;)
    > za 18 lat moze sie to zmienić ;)
    Przyjdzie zięć i powie: Teściu w....dalaj do domu spokojnej starości;))))

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-03-18 09:26:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    kris pisze:

    > Przyjdzie zięć i powie: Teściu w....dalaj do domu spokojnej starości;))))

    Częściej - "no to my sp...' :)

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-03-18 14:37:21
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Mar 2009 08:47:22 +0100, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > ja mam do każdego pokoju 2xUTP oraz 1 koncentryk
    > do salonu 2xutp + 2x koncentryk
    > i żadna enka mnie nie zaskoczy ;)

    Myślę, że co najwyżej (albo przynajmniej, zależy jak na to patrzeć) przez
    kilka lat ;)

    RobertP.