  • 1. Data: 2010-09-16 17:51:55
    Temat: Czy izolować ścianę wokół kominka?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam
    Kominek narożny, ściany wokół to ściany zewnętrzne,żużlobetonowe, ocieplone 10cm
    styropianem.
    Zastanawiam się,czy zaizolować ściany wewnątrz, czy zignorować.Skoro się rozgrzeją od
    kominka, to
    ciepło zostanie zmagazynowane w nich i zabezpieczone przed ucieczka styropianem
    zewnętrznym..
    Dobrze kombinuję, czy jednak istnieje ryzyko przegrzania ścian od wewnątrz?

  • 2. Data: 2010-09-16 20:18:45
    Temat: Re: Czy izolować ścianę wokół kominka?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-09-2010 o 19:51:55 Rentier <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zabezpieczone przed ucieczka styropianem zewnętrznym..
    > Dobrze kombinuję, czy jednak istnieje ryzyko przegrzania ścian od
    Istnieje, dlatego sie izoluje wełną od środka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-09-16 21:06:15
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Istnieje, dlatego sie izoluje wełną od środka.
    --
    >Pozdr
    >JanuszK

    Ja zaizolowałem jakimiś płytami krzemianowymi. Szybko, czysto i przyjemnie,
    tylko te płyty paskudnie drogie (nie sprawdzałem ceny wełny, ale pewnie
    tańsza).
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-09-17 07:29:23
    Temat: Re: Czy izolowaae ?ciane wokó? kominka?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-09-2010 o 23:06:15 Krzysiek <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]

    > przyjemnie,
    > tylko te płyty paskudnie drogie (nie sprawdzałem ceny wełny, ale pewnie

    Nie odpowiadaj w podpisie pod wiadomoscią, tylko ponad bo potem się źle
    cytuje.

    Płyty krzemianowe są dobre do zrobienia obudowy od płyt GK bo nie trzeba
    już jej izolować, ale na izolację od ściany się średnio nadają.
    płyta z wełny do mominków jest tańsza i lepsza.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-09-18 20:07:45
    Temat: Re: Czy izolowaa ?ciane wokó3 kominka?
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Płyty krzemianowe są dobre do zrobienia obudowy od płyt GK bo nie trzeba
    >już jej izolować, ale na izolację od ściany się średnio nadają.
    >płyta z wełny do mominków jest tańsza i lepsza.

    Czemu wełna lepsza i czemu płyty się średnio nadają (pomijając aspekt
    finansowy)?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-09-19 06:54:13
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 16 Wrz, 19:51, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
    zewnętrznym..
    > Dobrze kombinuję, czy jednak istnieje ryzyko przegrzania ścian od wewnątrz?

    idea ocieplenia lezy w szybkosci nagrzewania komory i konwekcja
    powietrza goracego poza ta komora. Jesli nie chesz ocieplac to nie
    musisz.
    Drugim aspektem jest to ze obudowe robi sie przewaznie z plyty g-k i
    ja trzeba chronic przed garacem. Jesli zrobisz z bloczkow gazobeonu to
    nie musisz ocieplac.
    Nie zapomnij o komorze dekompresyjnej pod sufitem - bardzo wazny
    element.

  • 7. Data: 2010-09-19 08:38:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-09-2010 o 22:07:45 Krzysiek <j...@g...pl> napisał(a):

    > Czemu we?na lepsza
    Bardziej odporna na temp i lepszy wsp izolacyjności.

    i czemu p?yty sie ?rednio nadaj?
    płyta krzemianowa jest grubsza, trzeba ja murować a spoina
    nie ma takich własności izolacyjnych jak płyta, reasumując
    jest gorszą izolacją od wełny, mniej odporną na temp, grubszą i droższa.

    (pomijaj?c aspekt
    > finansowy)?
    Opłaca się jak tylko z tych płyt będzie robiona obudowa bo zastępuje
    stelaż, płyty GK i wełnę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-09-20 18:47:35
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >płyta krzemianowa jest grubsza, trzeba ja murować a spoina
    >nie ma takich własności izolacyjnych jak płyta, reasumując
    >jest gorszą izolacją od wełny, mniej odporną na temp, grubszą i droższa.

    Do spoinowania można kupić specjalny klej (do klejenia płyt do ściany
    zresztą również), ale u mnie niewiele tego poszło, bo płyty były bardzo
    równo przycięte i idealnie do siebie dolegały. Ja miałem płyty gr. 3cm, tyle
    samo ma chyba wełna "kominkowa". Jeśli wiesz, to powiedz proszę jaki opór
    termiczny ma płyta w odniesieniu do wełny, bo zaciekawiłeś mnie tym tematem.

    Zdecydowałem się na płyty, bo nie pylą tak jak wełna, bardzo łatwo dają się
    obrabiać, a klejenie ich to szybka i przyjemna praca (w każdym razie dla
    mnie). Być może jestem uprzedzony, ale z wełną nie lubę pracować.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-09-20 19:38:28
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-09-2010 o 20:47:35 Krzysiek <j...@g...pl> napisał(a):

    > Do spoinowania mo?na kupiae specjalny klej (do klejenia p?yt do ?ciany
    > zreszt? równie?), ale u mnie niewiele tego posz?o, bo p?yty by?y bardzo
    > równo przyciete i idealnie do siebie dolega?y. Ja mia?em p?yty gr. 3cm,
    > tyle
    > samo ma chyba we?na "kominkowa".
    Wełna ma chyba 2cm, ale to nie o to chodzi, do zaizolowania ściany
    jak chciał autor wątku akurat wełna sie bardziej nadaje niż ta płyta.

    Je?li wiesz, to powiedz prosze jaki opór
    > termiczny ma p?yta w odniesieniu do we?ny, bo zaciekawi?e? mnie tym
    > tematem.
    Kiedyś to widziałem i pamiętam tyle że wełna była lepsza, ale nie pamiętam
    o ile.

    > Zdecydowa?em sie na p?yty, bo nie pyl? tak jak we?na, bardzo ?atwo daj?
    > sie
    > obrabiaae, a klejenie ich to szybka i przyjemna praca (w ka?dym razie dla
    > mnie). Byae mo?e jestem uprzedzony, ale z we?n? nie lube pracowaae.
    Ja też nie lubie ale zrobiłem ocieplenie obudowy z wełny bo da się dowolnie
    ukształtować w przeciwieństwie do tej płyty, poz tym koszty płyty były
    sporo większe od wełny.

    --
    Pozdr
    JanuszK