  • 11. Data: 2010-06-19 14:26:18
    Temat: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    news:hvie6h$avg$1@news.onet.pl...

    > nie masz gazu, to wybierz ekogroszek, bo ani olej opałowy, ani gaz z butli
    > nie należy raczej do ekonomicznych rozwiązań :-).

    Z gazem z butli robi sie troche inaczej. Stawia sie swoj zbiornik i tankuje
    caly latem, kiedy gaz jest tani, nie wiele ponad 1zl. Niestety zbiornik musi
    byc stosunkowo duzy by zapewnic paliwo na cly okres grzewczy a tym samym
    drozszy. Dojdzie jeszcze koszt instalacji, slowem pare tysiecy sie zbierze.
    Ale jak patrze na ceny kotlow na ekogroszek to kwoty moze i nie powalaja.
    Co do cen ekogroszku, jego mozliwa do sprzedania ilosc jest podobno
    ograniczona. Kotlow chyba ciagle sprzedaje sie wiecej. Sila rzeczy
    ekogroszek wg. wszelkich rynkowych mechanizmow bedzie tylko drozszy. Im
    wiecej kotlow tym wiecej klientow, a mozliwosci wytworcze stale. Ale to
    jeszcze trzeba by dokladniej sprawdzic przed zakupem

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-06-19 15:58:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > ograniczona. Kotlow chyba ciagle sprzedaje sie wiecej. Sila rzeczy
    > ekogroszek wg. wszelkich rynkowych mechanizmow bedzie tylko drozszy.

    Nawet gdyby podrożał o 50 proc i kosztował 1200 zł, to i tak będzie
    stanowczo tańszy od prądu, a i w stosunku do gazu nadal konkurencyjny :-)

    I jeszcze jedno... Wraz z rozpowszechnianiem tych proekologicznych
    ideologii, sporo ludzi jednak inwestuje we właśnie takie instalacje, jak
    dojdzie do tego jeszcze spadek cen urządzeń 'proekologicznych' do
    poziomu uzasadniającego ich ekonomiczną sensowność, a nie tylko
    ideologiczną, to i kotłów na węgiel będzie się sprzedawać mniej... znowu
    osiągniemy stan jakiej-takiej rownowagi z tą ceną groszku :-).

    Mnie jakoś gaz nie przekonuje. Sąsiad właśnie ma gazowe ogrzewanie [z
    butli], ale niestety rekreacyjnie dopala sobie kominkiem w największe
    mrozy, bo - jak twierdzi - sam gaz nie byłby zbyt oszczędnym źródłem
    ogrzewania, zwłaszcza u nas w górach :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 13. Data: 2010-06-19 18:51:40
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
    Dziś dzwoniłem do kumpla.

    On pali drewnem. Ma piec na drewno.
    Drewno nie jest drogie. Widziałem 1m3 kosztuje 150zł.

    Szczególnie jak jest z kradzieży.
    Chyba, że ktoś karczował kilkanaście hektarów starego sadu
    i ma do sprzedania jabłonki.
    Drewno jeszzcze może się kalkulować, gdy kupuje się jednorazowo
    ponad 20-25 mp. drewna, przyjeżdża TIR z HDS-em
    automatyczny załadunek o rozładunek. Przy takich ilościach
    opłada cię kupić łuparkę do drewna i zlecenie budowy wiaty
    (zadaszenia). Później jeszcze sezonowanie i schnięcie.

    Ja w tym roku kupiłem 3,5 mp grabu, z ręcznym załdunkiem
    i rozładunkiem, do tego sam rżnąlem, rąbałem układałem.
    Sękate było jak cholera.
    I powiedziałem sobie dość, koniec wypruwania flaków.
    T.

  • 14. Data: 2010-06-19 21:21:25
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Nawet gdyby podrożał o 50 proc i kosztował 1200 zł, to i tak będzie
    > stanowczo tańszy od prądu, a i w stosunku do gazu nadal konkurencyjny :-)

    Nie wiem, jak czytam ile ton idzie w ogole wegla i jakie faktury dostaja
    znajomi za gaz ziemny to ja tej stanowczej oszczednosci nie widze. Rachunki
    za ostatnia zime ogrzewania gazem w mojej szerokosci geograficznej zamykaja
    sie kwotami nie przekraczajacymi 4000zl. 3500 - 3600 to pewnie wiekszosc. Z
    tego co slysze grzanie weglem moze i jest tansze, ale nie tak znowu wiele.
    Jest jeszcze jedna ciekawa rzecz. Mam trzech sasiadow, jeden pali drzewem,
    drugi weglem a trzeci ekogroszkiem. Najbardziej zapierniczona pylem
    kotlownia to wlasnie ta ekogroszkowa. Pierwszy sezon a jak w kotlowni
    przemyslowej. Podobno tak z tego sie pyli w czasie zasypywania i
    czyszczenia.

> [...]
    > mrozy, bo - jak twierdzi - sam gaz nie byłby zbyt oszczędnym źródłem
    > ogrzewania, zwłaszcza u nas w górach :-).

    Bo cala rzecz w tym, zeby kupowac gaz gdy jest tani i to na caly sezon,
    dzierzawy wychodza prawdopodobnie nie tak tanio.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-06-19 21:33:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
    > Dziś dzwoniłem do kumpla.
    >
    > On pali drewnem. Ma piec na drewno.
    > Drewno nie jest drogie. Widziałem 1m3 kosztuje 150zł.
    Spokojnie kupisz 30%taniej

> [...]
    > i rozładunkiem, do tego sam rżnąlem, rąbałem układałem.
    > Sękate było jak cholera.
    > I powiedziałem sobie dość, koniec wypruwania flaków.

    3.5m3 to na Żuku sie miesci lub przyczepce samochodowej. I tryle z tym
    zachodu mialeś?
    Ja w dwie ostatnie soboty kupiłem 2 razy po 5m3 drewna po 80zł za m3 pociete
    i z transportem. Ułożenie tego i porabanie wiekszych kawałków zajelo mi
    kilka godzin.

    Kris

  • 16. Data: 2010-06-19 21:51:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Nas w domu nie ma większość dnia , albo przynajmniej pół dnia. Martwi mnie
    Jak tak, a dom bedziesz miał malutki, to tylko dobre ocieplenie(10-15cm
    styro/wełny na scianach z 25m wełny na stropie) mało akumulacyjny dom i
    ogrzewanie grzejnikami elektrycznymi.

    Kris

  • 17. Data: 2010-06-19 22:00:02
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Szczególnie jak jest z kradzieży.

    w dużym sklepie , który ma w ofercie miał , węgiel itd ...

    Ceny od 140 do 170zł za 1m3 ...

    Nie z kradzieży i pocięte i porąbane na kawałki ...

  • 18. Data: 2010-06-20 07:38:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Nawet gdyby podrożał o 50 proc i kosztował 1200 zł, to i tak będzie
    > stanowczo tańszy od prądu, a i w stosunku do gazu nadal konkurencyjny :-)

    Myślę, że nie masz racji. Według moich obliczeń granica opłacalności ekogroszku w
    stosunku do gazu i kotła kondensacyjnego to cena za węgiel "1100zł z przywozem".

  • 19. Data: 2010-06-20 07:44:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Myślę, że nie masz racji. Według moich obliczeń granica opłacalności ekogroszku w
    stosunku do gazu i kotła kondensacyjnego to cena za węgiel "1100zł z przywozem".

    Nie robiłem dokładnych kalkulacji to fakt, ale weź pod uwagę, że
    korzystasz z węgla, bo nie masz gazu z rury i odnosisz to do gazu z
    butli. Czy wygląda to dalej tak, jak mówisz?

    Do tego dochodzą jeszcze koszty inwestycyjne. Kocioł na ekogroszek
    kupisz za jakieś 8 kzł. Jak wygląda cena kotła kondensacyjnego na gaz?
    nie znam tych realiów obecnie, ale jeszcze nie dawno to był wydatek
    rzędu kilkunastu tys co najmniej. No i jak z mocą, czy za porównywalną
    moc...? tego też nie wiem :-).

    W każdym razie jeszcze ciągle się opłaca węgiel w postaci groszku. U
    mnie na składzie facet ma groszek luzem za coś ponad 6 stów, a workowany
    coś ponad 7... za tonę. Do ośmiu jeszcze nie dobija.

    pozdr.
    robercik-us

  • 20. Data: 2010-06-20 10:40:06
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    NIE, ponieważ jest rakotwórczy (a konkretnie to lepiszcze łączące drobiny
    węgla w ekogroszek jest silnie rakotwórcze)!!