  • 1. Data: 2010-06-18 10:16:36
    Temat: problem SAT
    Od: "Greg" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Wiem ze może nie ta grupa, ale nie mogę znaleźć odpowiedniej. Mam problem z
    ustawieniem talerza satelity.
    Zbytnio nie chciałbym montować sat na kominie (wiatr etc). Na razie mam tak
    jak na rysunku z linka, niestety sygnał jest mizerny (CPolsat).

    http://img534.imageshack.us/img534/1821/domt.jpg

    Niestety drzew nie mogę ściąć, góry nie mogę zepchnąć, możecie coś doradzić?
    Czy są jakieś sposoby, wzmacniacze? Sąsiad mieszkający dalej odbiera bez
    problemu (poza zasięgiem drzew i ukształtowania terenu). Czy można przesyłać
    sygnał np. drogą radiową?
    Może ktoś zetknął się z tym problemem.
    Dzięki za odp.

    P.S. niestety kablówki też nie mogę mieć &#61514;

    Greg

  • 2. Data: 2010-06-18 10:23:38
    Temat: Re: problem SAT
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    > Niestety drzew nie mogę ściąć, góry nie mogę zepchnąć, możecie coś
    > doradzić?

    To nie jest takie proste. Sam z Nką się męczyłem chyba z godzinę. To było
    jeszcze w czasach gdy na TV podczas ustawiania anteny nie było miernika
    sygnału.
    Z miernikiem w TV lub w ręku jest dużo szybciej.
    Drzewa IMHO nie są przeszkodą...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2010-06-18 10:23:42
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Greg" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > http://img534.imageshack.us/img534/1821/domt.jpg

    Musisz próbować wysunąć jak najbardziej w lewo i jednocześnie jak
    najbardziej do góry.
    Może lewy szczyt domu ?

    Ja na kominie mam pełna "satelitę" do internetu,
    dużo większą od "cyfry", halne u nas wieją często,
    siedzi sobie już tam spokojnie parę lat ;-).

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-06-18 10:26:36
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Musi być widzialność optyczna między talerzem, a satelitą. O ile ten warunek
    jest zachowany, to talerz może być nawet umieszczony w studni.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2010-06-18 10:29:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Może ktoś zetknął się z tym problemem.
    > Dzięki za odp.
    >
    > P.S. niestety kablówki też nie mogę mieć &#61514;

    Musisz chyba podniesc bo te gorki zaslaniaja. Moze wiekszy talez pomoze.
    Droga radiowa nie przeslesz. Ale gdybys puscil kablem od sasiada to mozecie
    od razu pokusic sie o sharing (cyfra+).

  • 6. Data: 2010-06-18 10:33:11
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    Może to Ci pomoże:
    http://tinyurl.com/39qbxw3

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-06-18 10:51:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Greg" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]

    Musi być bezwzględna widzialność satelity. To są mikrofale zachowujące się
    jak światło z latarki. Zasłonisz - nie ma.

  • 8. Data: 2010-06-18 11:08:22
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    powinno dzialac- mogles zle ustawic antene. sygnal z satelity nie pada
    bezposrednio na czasze pod katem prostym.
    tylko bardziej od góry. Sprawdz czy ustawiles poprawnie ją w pionie. Dobrym
    pomyslem jest uzycie do ustawienia piszczyka z miernikiem z allegro (30pln).

    ja osobiscie uzywam laptopa do ustawienia bo tak najszybciej (lacze sie z
    tunerem przez wifi). ty z polsatowym sie nie polaczysz.
    ustaw kanal niekodowany no vive. potem wez kompas i zobacz gdzie masz
    poludnie. od poludnia 13 stopni w lewo na wschod i masz hotbirda. potem
    krecisz kolka antena az znajdziesz w pionie sygnal.

    drzewa i gorka wg tego rysunku nie powinny i zaslaniac

  • 9. Data: 2010-06-18 12:25:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Gut pisze:
    > powinno dzialac- mogles zle ustawic antene. sygnal z satelity nie pada
    > bezposrednio na czasze pod katem prostym. tylko bardziej od góry.

    Biorąc pod uwagę, że obecnie większość anten to anteny offsetowe, to
    opowiadasz bzdury ;)

  • 10. Data: 2010-06-18 16:51:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wiadomości news:4c1b65c5$1@news.home.net.pl...

    > Biorąc pod uwagę, że obecnie większość anten to anteny offsetowe, to
    > opowiadasz bzdury ;)
    i wlasnie dlatego ze wiekszosc to offsetowe to sygnał może na nią padać
    bardziej od góry czyli mowiac nieskomplikowanie - antena się gapi na
    sąsiedni budynek a sygnał se leci z góry.........

    i wlsnie dlatego u niego ta antena powinna dzialac