  • 31. Data: 2010-06-21 10:24:48
    Temat: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Wszystko zależy od tego jak kto dba

    u mnie jest miał, drobniejszy niż ekogroszek

    i jest zawsze czysto,
    przed zezonem susze miał na placu
    nastęnie pakuje do worków
    i do kotłowni suchy
    pozniej tylko dosypuje z worków bezpośrednio do
    podajnika
    nie ma tragedii, jest względnie czysto

  • 32. Data: 2010-06-21 21:08:28
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik " 666" <j...@N...gazeta.pl> napisał

    > NIE, ponieważ jest rakotwórczy (a konkretnie to lepiszcze łączące drobiny
    > węgla w ekogroszek jest silnie rakotwórcze)!!

    :)
    O ROTFLU.

    Doucz się kolego, bo ekogroszek, to po prostu kruszony i przesiany do
    odpowiedniej frakcji węgiel.

    Kiedyś był to odpad po produkcji węgla "właściwego" i wtedy był tani -
    porównywalny niemal z miałem.

    Jak się zrobił popularny, kopalnie nie nadążały z jego produkcją. Dzisiaj
    kruszy się pełnowartościowy węgiel, bo odpadu nie wystarcza na pokrycie
    podaży. I to dlatego cena ekogroszku tak drastycznie wzrosła w ostatnich
    czasach. Mimo to, i tak jest to jedno z najtańszych paliw dostępnych na
    rynku.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 33. Data: 2010-06-22 11:08:18
    Od: wolim <w...@i...pl>

    > podaży.
    ^^^^^^^^^^^

    Popytu, oczywiście :)

  • 34. Data: 2010-06-24 05:00:42
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Do palenia ekogroszkiem mam trochę obaw natury zdrowotnej. Piec tli
    się 24 godziny. Sądzę że ciężkie frakcje spalania np WWA są kiepsko
    wyrzucane w górę. Część z nich spływa po dachu i jest zasysana
    wentylacją. Wg mnie trzeba tu bardzo starannie rozwiązać problem
    miejsca zasysania świeżego powietrza do domu. Może nie jest to bardzo
    znaczący problem, ale na pewno jakiś jest.
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2010-06-27 16:10:02
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 22:00:42 -0700, robertr napisał(a):

> [...]
    > zasysania świeżego powietrza do domu. Może nie jest to bardzo znaczący
    > problem, ale na pewno jakiś jest. Pozdrawiam
    Do stalego paliwa tak czy inaczej powinno sie bufor przewidziec. Takie
    zduszone palenie to glupota.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 36. Data: 2010-06-27 20:59:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 23 Jun 2010 22:00:42 -0700, robertr napisał(a):

    > Do stalego paliwa tak czy inaczej powinno sie bufor przewidziec. Takie
    > zduszone palenie to glupota.
    Do ekogroszku bufor to chyba własnie bez sensu. Do prądu na duga taryfę itp
    to tak

    Kris

  • 37. Data: 2010-06-28 06:24:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Do ekogroszku bufor to chyba własnie bez sensu. Do prądu na duga taryfę itp
    > to tak

    Oczywiście, że ma sens, ale przy założeniu, że codziennie (zimą) lub raz w tygodniu
    (lato) rozpalamy.