  • 11. Data: 2010-03-15 19:01:26
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:hnlsrq$6dd$1@inews.gazeta.pl...

    > Dzieki !
    >
    > Czyli będę kazał zrobić na podłodze 10cm styropianu , ściany 20cm , dach -
    > 25cm wełny.
    >
    > Tak "teoretycznie" o ile taki dom będzie "oszczedniejszy" niż
    > "standardardowej specyfikacji" ?

    jak dobrze pamietam (a uczylem sie tego ze 25 lat temu)
    Uk jest to ile wat ciepla ucieka ci przez sciane na kazdy metr kwadratowy
    przy roznicy temperatur 1 stopnia.
    reszta to matematyka to dasz rade

    > Z jakim kosztem powieniem się liczyć (cena samych materiałów ?)

    robocizna = zero
    bo czy klada 5 czy 10 cm to to samo

    styro cos kolo 230 pln za m3
    reszta znowu matematyka

    > Na stronie jaka podalem jest pelna specyfikacja i rozpiska ilości użytych
    > materiałów do budowy ...
    >
    > http://www.domnahoryzoncie.pl/plik/ma/madzia%20B.pdf

    no to teraz dales do pieca....
    z czego sa sciany?
    piszesz ze gaobeton
    w projekcie jest porotherm
    a w kosztorysie rozkosznie stoi jak byk cegla pelna...

    > Niestety dla mnie cala ta rozpiska to czarna magia :(
    >
    > Czy mógłbyś dla mnie "rozszyfrować" ile w tej specyfikacji jest :
    >
    > 1. użytego styropianu do ocieplenia ścian
    suma wymiarow budynku po obwodzie x 4m

    > 2. użytego styropianu do ociepleniu podlogi
    jakies 150 m2

    > 3. użytej wełny do ociepleniu dachu
    okolo 230 m2

    > Bo z tego co rozmawiałem to stop (sufit) nie będzie zupełnie ocieplony ,
    > bo oni oddają poddasze w stanie surowym ...
    >
    > Chciałbym sobie policzyć ile musiałbym dopłacić aby zwiększyć ocieplenie z
    > 12cm na 20cm (ściany) , z 6cm na 10cm (podłoga) i dach z 15cm na 25cm
    > (wełna).

    dokladniej nie da sie nic powiedziec bo nie ma wymiarow...

    i nie wiem jak podejdzie do tego wykonawca ale:
    zmienia sie wymiary budynku
    zmienia sie rzedne
    zmieni sie wysokosc pomieszczen
    czyli zmiana PnB...

    ale z tymi scianami to naprawde sciema na maksa...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 12. Data: 2010-03-15 19:11:02
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Aha i jeszcze jedno :)
    >
    > Tak z ciekawości :)
    >
    > Ile zajmuje miejsca jedna tona ekogroszka ?
    > Powiedzmy że ekogroszek będzie pakowany w worki 25kg.
    > dzięki workom mógłbym je ustawiać jeden na drugim :)
    >
    > Sądzę że wolalbym (jesli się da) kupować ekogorszek w lecie (np. 5ton) i
    > samemu go pakować w worki :)
    > Chyba by było najtaniej ...

    najtaniej to kupic zyto jak cena oscyluje ponizej 300pln
    piec na ekogroszek spokojnie pociagnie :-)

    jakos na palecie jest chyba 700 kg ekogroszku

    a cena welny bo zapomnialem napisac to cirka 100 pln/m3

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 13. Data: 2010-03-15 19:29:26
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    Aha i jeszcze jedno :)

    to "poddasze" ma cos kolo 2 m wysokosci...
    ale ja sie nie czepiam...
    Ty tam chcesz mieszkac, mnie bylo by szkoda na schody
    ;-)

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 14. Data: 2010-03-15 19:34:01
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > no to teraz dales do pieca....
    > z czego sa sciany?
    > piszesz ze gaobeton
    > w projekcie jest porotherm
    > a w kosztorysie rozkosznie stoi jak byk cegla pelna...

    A więc tak.

    Specyfikacja jaką podałem w pierwszej wiadomości to specyfikacja jaką
    publikuje wykonawca budynku.

    Domek jest projektem Biora Horyzont :
    http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=179&a=4
    29

    i tam jest specyfikacja "zalecana" ...

    Wykonawca widać zmienił specyfikacje ...
    Czy porównując oryginalny proponowaną ? specyfikację (dane na w/w sttronie)
    do specyfikacji jaką oferuje wykonawca są jakieś gigantyczne (na niekorzysć
    /korzyść) zmiany ?

  • 15. Data: 2010-03-15 19:42:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > to "poddasze" ma cos kolo 2 m wysokosci...
    > ale ja sie nie czepiam...
    > Ty tam chcesz mieszkac, mnie bylo by szkoda na schody

    A skąd wiesz że tam jest tylko 2m ???
    Ja jedynie doczytałem że można tam zrobić około 40m2 pomieszczeń o wysokości
    powyżej 1,8m ..

    Zależało mi na poddaszu aby używać je jako "magazyn" (nie ma piwnicy więc
    graty gdzieś trzeba trzymać) ale w przyszłości można by tam zrobić jakis
    pokoik (np. dla gości i itd ..)

  • 16. Data: 2010-03-15 19:42:58
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy porównując oryginalny proponowaną ? specyfikację (dane na w/w
    > sttronie) do specyfikacji jaką oferuje wykonawca są jakieś gigantyczne (na
    materialy podobne (poza cegla)
    ale moze sie wypowie ktos bardziej oblatany z murami bo ja to szkielety od
    lat robie i nie znam tych wynalazkow typu gazobeton czy porotherm

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 17. Data: 2010-03-15 20:10:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Będzie go dowoził Cayenką w bagażniku :-)

    hłe hłe hłe...

    grunt żeby kolumienki były...

  • 18. Data: 2010-03-15 23:23:11
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hnlvt8$ttt$1@news.onet.pl...

    > Jak ja pisałem o moim 20 cm styro w scianach/podłodze i 45 wełny w dachu
    > to mnie wyśmiali ;)

    Wysmiali Cie, bo kazda inwestycja w ocieplenie powinna miec sens
    ekonomiczny. A ze im grubiej tym lepiej to chyba oczywiste. Inna sprawa, ze
    czasami wystarczy zastosowac materialy o lepszych parametrach by np.
    zmniejszyc te Twoje 45cm welny i miec pozytek z okien dachowych.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-03-15 23:36:08
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > graty gdzieś trzeba trzymać) ale w przyszłości można by tam zrobić jakis

    na przekroju masz wysokosc parteru ze stropem
    po proporcjach widac ze stryszek jest bardzo niski
    ale przeciez 181cm to tez jest powyzej 1,8m wiec nie nalgali...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 20. Data: 2010-03-15 23:36:11
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Hana, ja mialbym do Ciebie pytanie tak poza tematem. Jako ze jestes madry
    chlop z branzy to moze mi cos doradzisz.
    Mam poddasze i sciane szczytowa z dwoma oknami ktorych narozniki najblizsze
    dachowi sa w odleglosci tylko 10cm w lini prostopadlej do krokwi. Niestety
    projektant sie nie popisal, widac tego bez dachu nie bylo no i wyszlo.
    Problem polega na tym, ze w tych pomieszczeniach do naroznika wychodzi mi
    max 22cm welny. Pierwsza warstwa miedzy krokwiami juz jest i jest to Toprock
    jaki kiedys polecales grubosci 12cm. Druga warstwe planuje Isover Supermata
    bo jak mi sie zdaje najcieplejsza na rynku ale wejdzie tylko 10cm do tego
    nieszczesnego naroznika po krokwi. Moze 22cm najcieplejszych welen
    wystarczy, ale moze znasz jakies cieplejsze materialy ktore moglbym
    wykorzystac w takim przypadku? Zastanawiam sie tez nad zrobieniem czegos w
    rodzaju uskoku w powierzchni sufitu i na reszcie poza miejscem gdzie otwiera
    sie okno dac jak planuje na pozostalej czesci jeszcze 18cm Supermaty.
    Zdaje sobie sprawe, ze pytanie jest raczej z natury tych retorycznych bo
    mozliwosci jest nie wiele, no ale kto ma lepsze doswiadczenie z welnami? :-)

    Pozdro.. TK