  • 1. Data: 2010-03-15 12:32:32
    Temat: Czy ten dom jest ok ???
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Witam !

    Planujemy zmienić nasze 65m2 mieszkanie na domek. Znaleźliśmy
    atrakcyjną ofertę domu (pod klucz) w cenie 350tys zł wraz z działką
    1000m2.

    Firma ta posiada własne działki i sama buduje domy. Nie ma więc
    żadnych pośredników.

    Jest to wioska położona obok niedużego miasta , więc cena dość
    atrakcyjna ..

    Dom - projekt "Madzia". (wersja B)

    http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=179&a=4
    29

    Specyfikacja domu:

    Proces budowy domu obejmuje:

    1.Wykonanie fundamentów/płyty fundamentowej
    - fundament ze zbrojonego betonu B15
    - ściany fundamentowe z bloczków betonowych
    - wylewka tarasu 20m2

    2. Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
    - gazo beton o grubości 25 cm
    - warstwa styropianu o grubości 12 cm
    - siatka i szpachla
    - tynk w kolorze białym
    - wewnątrz tynk maszynowy gipsowy
    - Istnieje możliwość dostosowania projektu do potrzeb klienta poprzez
    przebudowę ścianek działowych

    3 Jastrych na parterze
    - podłoże betonowe
    - folia izolacyjna
    - warstwa styropianu grubości 6 cm
    - warstwa wylewki cementowej (jastrych)

    4. Stropodach
    - konstrukcja drewnianej więźby dachowej
    - folia paro przepuszczalna
    - łaty i kontr łaty drewniane
    - dachówka ceramiczna
    - sufit pomieszczeń wykonany z płyty kartonowo-gipsowej na profilach
    stalowych,
    ocieplony wełna mineralną (15cm)
    - rynny i rury spustowe z tworzywa
    - podbitka dachu wykonana z paneli PCV

    5. Okna i drzwi
    - profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
    - okna i drzwi balkonowe posiadają mechanizm rozwierno - uchylny
    - drzwi zewnętrzne antywłamaniowe stalowe w kolorze stolarki okiennej
    - drzwi wewnętrzne i ościeżnice sosnowe
    - brama garażowa segmentowa w kolorze stolarki okiennej
    - parapety wewnętrzne PCV
    - parapety zewnętrzne płytka klinkierowa

    6. Instalacja elektryczna
    - rozdzielnia elektryczna z zabezpieczeniami
    - włączniki i gniazdka elektryczne

    7. Instalacja grzewcza
    - piec dwu funkcyjny na eko - groszek
    - pojemnościowy ogrzewacz wody wyposażony w grzałkę 230V
    - grzejniki płytowe białe w pomieszczeniach
    - ogrzewanie podłogowe w łazience, kuchni, komunikacji
    - grzejnik drabinkowy w łazience
    - kominek w salonie

    8. Instalacja wod-kan
    - własne ujecie wody (studnia z hydroforem)
    - zbiornik na nieczystości 8 tys. litrów
    - biały montaż sanitarny (baterie, wanna, kabina, umywalka, ubikacja
    ze spłuczką podtynkową)

    9. Wykończenie wnętrza
    - ściany i sufity w pomieszczeniach malowane na biało
    - ściany w łazience pokryte glazurą
    - ściany w kuchni częściowo pokryte glazurą
    - podłogi w pokojach i salonie pokryte panelem podłogowy
    - podłogi w komunikacji, kuchni, łazience, garażu i kotłowni pokryte
    terakotą

    Kilka informacji.

    1. Będzie szambo. Brak możliwości oczyszczalnie ekologicznej (tak mi
    powiedział właściciel).
    2. Działka to kwadrat 33,33mx33,33m

    Poddasze użytkowe w stanie surowym. Sufit (a zarazem podłoga poddasza)
    nie będzie z belek betonowych a z jakiś belek drewnianych. Gościu
    mówił że to grube i porządne belki i na poddaszu mogą być inne pokoje
    (na projekcie widać).

    Niestety projekt projektem a firma wykonała lekkie "modyfikacje".
    Połączenie WC z łazienką , połączenie kuchni z spiżarnią (ubyło jedno
    okno). Zamist belek z betonu są drewniane.
    W garażu też brak jednych drzwi ...
    W dachu .... brak okien (rozmawiałem i zgodzono się że jak kupię sam
    okna to mi za darmo je wstawią podczas budowy).

    Reszty nie wiem ...

    Mój dom będzie dopiero budowany , ale moge sobie zobaczyć inne domy
    wybudowane ...

    Na co trzeba zwrócić uwagę , do czego warto "dopłacić" ...

    Może kazać mocniej ocieplić mury , podłogę , dach ?

    Ale czy warto ? Czy to co jest w "standardzie" jest wystarczające ?

    Dzięki !

  • 2. Data: 2010-03-15 14:17:38
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
    Witam !

    Planujemy zmienić nasze 65m2 mieszkanie na domek. Znaleźliśmy
    atrakcyjną ofertę domu (pod klucz) w cenie 350tys zł wraz z działką
    1000m2.

    co do ceny sie nie wypowiadam bo pewnie lepiej wiesz jakie sa w danym
    rejonie, ale jak dla mnie to raczej drogo.

    Dom - projekt "Madzia". (wersja B)

    http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=179&a=4
    29

    [cut]
    2. Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
    tragedia, az dziw ze jeszcze ktos tak buduje...
    [cut]
    - warstwa styropianu grubości 6 cm
    kolejna tragedia....

    4. Stropodach
    [cut]
    ocieplony wełna mineralną (15cm)
    znowu tragedia...

    5. Okna i drzwi
    [cut]
    - parapety wewnętrzne PCV
    zatrt?

    [cut]
    7. Instalacja grzewcza
    - piec dwu funkcyjny na eko - groszek
    - pojemnościowy ogrzewacz wody wyposażony w grzałkę 230V
    - grzejniki płytowe białe w pomieszczeniach

    jak dla mnie porazka

[...]

    docieplic, docieplic i jeszcze raz docieplic...
    wydasz majatek na ekogroszek przy takiej zimie jak teraz.
    Z tego co widze wszystko robione najnizszym kosztem na granicy
    dopuszczalnych norm, a normy stare...
    K=0,29 scian to juz naprawde lata 90 ubieglego wieku, ze o dachu nie
    wspomne...

    Zajzyj do mnie na strone jak sie nie upierasz przy tradycyjnych murach, u
    mnie najmarniejsze sciany maja K=0,13

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2010-03-15 14:22:05
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    i jeszcze jedno...
    ciekawe gdzie bedziesz trzymal ten ekogroszek?
    projekt ewidentnie przerobiony z domu z instalacja gazowa...
    brakuje pomieszczenia 18 m3 na sklad opalu

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-03-15 14:41:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    >i jeszcze jedno...
    > ciekawe gdzie bedziesz trzymal ten ekogroszek?
    > projekt ewidentnie przerobiony z domu z instalacja gazowa...
    > brakuje pomieszczenia 18 m3 na sklad opalu

    Będzie go dowoził Cayenką w bagażniku :-)

  • 5. Data: 2010-03-15 16:00:39
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > znowu tragedia...

    To może zamiast komentować powiedziała (łbyś) mi co należy zrobić aby
    był cieplejszy i bardziej ekonomiczny ...

    Domu sam nie będę budował. Chce kupić gotowy. Przeglądając
    konkurencyjne oferty które są w zasięgu moich zainteresowań
    specyfikacja podana przez mnie nie odstaje zbytnio (a bardzo często
    jest lepsza) od innych droższych ...

  • 6. Data: 2010-03-15 16:17:04
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    konkurencyjne oferty które są w zasięgu moich zainteresowań
    specyfikacja podana przez mnie nie odstaje zbytnio (a bardzo często
    ---

    No przeciez Andrzej Tobie napisal : docieplic!! czyli znacznie wiecej
    styropianu lub welny na sciany i w stropodach
    Przemek

  • 7. Data: 2010-03-15 17:27:37
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]

    To może zamiast komentować powiedziała (łbyś) mi co należy zrobić aby
    był cieplejszy i bardziej ekonomiczny ...

    sciana jednowarstwowa z gazobetonu plus styropian wyglada tak:
    12 cm styro = Uk=0,29
    20 cm styro = Uk=0,23
    30 cm styro = Uk=0,20
    40 cm styro = Uk=0,18 i tu zaczyna sie robic przyzwoicie jesli chodzi o
    wskazniki, ale zaraz nakrzycza ze 40 cm to bzdura i beda mieli racje

    pod posadzke minimum 10 cm styro i folia ekranujaca podlogowke bo bedziesz
    grzal ziemie i pod warunkiem ze sciana fundamentowa jest ocieplona min. 8 cm

    a na dach min. 25 cm welny a najlepiej 30-35 bo tam najbardziej cieplo
    ucieka.

    okna - doplac do 3 szybowych, profil to ma byc sztywny i porzadne okucia,
    ilosc komor to rzecz wtorna bo wiekszosc ram okiennych PCV i tak ma Uk kolo
    4.
    Spytaj moze o drewniane (jakies 30-40% doplaty)

    Jesli jest mozliwosc to popros o szerszy garaz i tam wydziel miejsce na
    ekogroszek.

    Reasumujac takie cos jak powyzej to mozna uskuteczniac przy remoncie a nie
    przy nowym domu.

    ale to tylko moje prywatne zdanie, bo lubie cieplo i ekonomicznie. ;-)

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 8. Data: 2010-03-15 18:04:50
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > ale to tylko moje prywatne zdanie, bo lubie cieplo i ekonomicznie. ;-)

    Dzieki !

    Czyli będę kazał zrobić na podłodze 10cm styropianu , ściany 20cm , dach -
    25cm wełny.

    Tak "teoretycznie" o ile taki dom będzie "oszczedniejszy" niż
    "standardardowej specyfikacji" ?

    Z jakim kosztem powieniem się liczyć (cena samych materiałów ?)

    Na stronie jaka podalem jest pelna specyfikacja i rozpiska ilości użytych
    materiałów do budowy ...

    http://www.domnahoryzoncie.pl/plik/ma/madzia%20B.pdf

    Niestety dla mnie cala ta rozpiska to czarna magia :(

    Czy mógłbyś dla mnie "rozszyfrować" ile w tej specyfikacji jest :

    1. użytego styropianu do ocieplenia ścian
    2. użytego styropianu do ociepleniu podlogi
    3. użytej wełny do ociepleniu dachu

    Bo z tego co rozmawiałem to stop (sufit) nie będzie zupełnie ocieplony , bo
    oni oddają poddasze w stanie surowym ...

    Chciałbym sobie policzyć ile musiałbym dopłacić aby zwiększyć ocieplenie z
    12cm na 20cm (ściany) , z 6cm na 10cm (podłoga) i dach z 15cm na 25cm
    (wełna).

  • 9. Data: 2010-03-15 18:51:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > ale to tylko moje prywatne zdanie, bo lubie cieplo i ekonomicznie. ;-)

    Aha i jeszcze jedno :)

    Tak z ciekawości :)

    Ile zajmuje miejsca jedna tona ekogroszka ?
    Powiedzmy że ekogroszek będzie pakowany w worki 25kg.
    dzięki workom mógłbym je ustawiać jeden na drugim :)

    Sądzę że wolalbym (jesli się da) kupować ekogorszek w lecie (np. 5ton) i
    samemu go pakować w worki :)
    Chyba by było najtaniej ...

  • 10. Data: 2010-03-15 18:56:37
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Spytaj moze o drewniane (jakies 30-40% doplaty)
    >
    > ale to tylko moje prywatne zdanie, bo lubie cieplo i ekonomicznie. ;-)

    Jak ja pisałem o moim 20 cm styro w scianach/podłodze i 45 wełny w dachu to
    mnie wyśmiali ;)

    ponoć ponad 10 cm nieekonomiczne ;)

    ja lubie chłodno i bardzo ekonomicznie ;)

    Pzdr.
    Marcin W.