  • 1. Data: 2010-11-23 22:40:51
    Temat: Czy to prawda ? - Cena 1 kWh ciepła w roku 2010
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czytając nt okien natknąłem się tabelę nr 2 na stronie :

    http://www.oknotest.pl/1/news/artykuly/okna-energoos
    zczedne-czy-to-sie-oplaca.php

    Czy prawdziwe jest zestawienie ?

    Surowiec / Nośnik energii / Paliwo - Cena 1 kWh ciepła w roku 2010

    Ciepła woda z miejskiej sieci ciepłowniczej (cieplik) -0,23 zł

    Gaz ziemny- 0,15 zł

    Węgiel kamienny -0,10 zł

    Olej opałowy-0,34 zł

    Gaz ciekły (Propan)- 0,45 zł

    Drewno (wilgotność 15%) -0,12 zł

    Energia elektryczna- 0,39 zł

    pzdr

    Bogdan

  • 2. Data: 2010-11-23 23:09:53
    Temat: Re: Czy to prawda ? - Cena 1 kWh ciepła w roku 2010
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lis, 23:40, "Bogdann" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Czytaj c nt okien natkn em si tabel nr 2 na stronie :
    >
    > http://www.oknotest.pl/1/news/artykuly/okna-energoos
    zczedne-czy-to-si...

    > Czy prawdziwe jest zestawienie ?

    Mniejwiecej by sie zgadzalo :) A co Ci w nim nie pasuje?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-11-24 07:47:44
    Temat: Re: Czy to prawda ? - Cena 1 kWh ciepla w roku 2010
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Wszystko sie mniej wiecej zgadza, ale nikt nie mówi, ze okna
    "energooszczedne" z czasem maja coraz slabszy wspólczynnik. Gaz pomiedzy
    szybami podlega codziennie zmianom cisnienia w zwiazku ze zmianami
    temperatury i a takze cisnienie atmosferyczne nie jest stale. Dlatego
    stopniowo po trochu gaz ucieka i w jego miejsce naplywa powietrze. Tylko nie
    mówcie, ze szyby sa sklejone na 100% hermetycznie albo, ze jest miedzy nimi
    próznia.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-11-24 08:01:04
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Bogdann" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Dodam coś.

    U nas pelety 800zł/t, 18MJ/kg, kocioł sprawność średnio 70% cena za 1kWh
    23gr
    Trzeba mieć nieźle porypane w portfelu aby mając gaz w drodze stawiać kocioł
    na pelety jak to zrobiło kilka osób które znam.
    To już wychodzi lepiej ekogroszek bo kosztuje tyle samo u nas a ma o niebo
    wyższą wartość opałową.

    Marek

  • 5. Data: 2010-11-24 08:05:36
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Uzytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > temperatury i a takze cisnienie atmosferyczne nie jest stale. Dlatego
    > stopniowo po trochu gaz ucieka i w jego miejsce naplywa powietrze.

    Zanim to nastapi, wymienisz stolarke na nowsza.
    Jak zauwazysz ze wewnatrz pakietu pojawia sie zamglenie na szybie ze
    skroplonej pary wodnej to znaczy ze
    wpuscilo powietrze. A teraz przejdz sie po miescie i policz na palcach ile
    takich okien widzisz.

    Marek

  • 6. Data: 2010-11-24 08:42:27
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 24 Lis, 09:01, "tarnus" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    > na pelety jak to zrobiło kilka osób które znam.
    > To już wychodzi lepiej ekogroszek bo kosztuje tyle samo u nas  a ma o niebo

    za gaz wychodzi
    m3 po podwyzkach 2PLN/m3 (z abonamentem w W-3) i 90% sprawnosci
    (1m3=38MJ->90% -> 34,2MJ -> 9,5kWh)
    to daje za 1 kWh = 21 gr
    czyli opal za 800 PLN z robota odpada calkowiecie.

  • 7. Data: 2010-11-24 09:43:51
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...

> [...]
    >(1m3=38MJ->90% -> 34,2MJ -> 9,5kWh)
    >to daje za 1 kWh = 21 gr
    >czyli opal za 800 PLN z robota odpada calkowiecie.

    W taryfie W2 dokładnie jest to tak:
    Ostatnia faktura za gaz w W2 czyli u mnie (a tu stawki za m3 sa wyższe niż w
    W3) wystawiona w listopadzie 2010:
    za gaz 1,045zł m3 netto
    za przesył 0,4795zł m3 netto
    razem 1,52zł m3 netto
    +22%VAT 1,86zł m3 brutto
    Koszty stałe w W2 to abonament 7,05zł oraz sieciowa stała 11,05zł netto co
    daje razem brutto 22,08zł miesięcznie
    Taryfa W2 to max 1200m3 rocznie więc przy maksymalnym dopuszczalnym zużyciu
    w tej taryfie do każdego m3 doliczamy 0,22zł. Mamy więc razem 2,08zł/m3
    czyli 0,22zł/1kWh.
    Pelety trzeba przywieźć, popiół trzeba gdzieś wynieść i się go pozbyć no i
    trzeba pilnować kotła.
    Dodam jeszcze że 800zł za tonę peletów to cena z tamtego sezonu. Teraz jest
    więcej, lub będzie niebawem na 100%.

    Marek

  • 8. Data: 2010-11-24 10:36:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 10:43:51 +0100, tarnus napisał(a):

    (...)

    Najrozsadniejsza kombinacja wydaje sie chyba polaczenie kominka z plaszczem
    wodnym i kotla gazowego.

    --
    Maciek

  • 9. Data: 2010-11-24 10:59:25
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Najrozsadniejsza kombinacja wydaje sie chyba polaczenie kominka z
    > plaszczem
    > wodnym i kotla gazowego.

    To ja już wolę zwykły kominek dla relaksu, taki z wkładem za 1000zł a
    pieniądze zaoszczędzone dołożyć na nowoczesne pakiety trzyszybowe z U 0,5
    lub dołożyć cm wełny w skosach lub styropianu w elewacjach.
    Inwestując w kominek z płaszczem najczęściej się kończy tak jak u moich
    sąsiadów że z konieczności oszczędzania bo duże rachunki przychodziły za
    gaz, kupują dwa razy do roku, na jesień i na wiosnę drzewo do kominka
    wydając średnio 1800zł. Potem trzeba to pociupać, przenieść, poukładać i byc
    jeszcze palaczem w swoim domu. Dolicz jeszcze co roku malowanie salonu,
    korytarza oraz kuchni aneksowej gdyż ściany robią się czarne.
    Ja wiem że to niezłe wrażenie palić u siebie w domu w kominku ale
    okazjonalnie a nie nonstop. Po roku palenia człowiek ma dość pilnowania.

    Marek

  • 10. Data: 2010-11-24 11:13:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 11:59:25 +0100, tarnus napisał(a):

    >pociupać, przenieść, poukładać i byc
    > jeszcze palaczem w swoim domu. Dolicz jeszcze co roku malowanie salonu,
    > korytarza oraz kuchni aneksowej gdyż ściany robią się czarne.

    Osobiscie ciupanie, przenoszenie i ukladanie traktuje w kategoriach relaksu
    :) Natomiast co do brudzenia scian, to chyba Twoi znajomi maja cos nie tak
    z kominem albo przesadzili ze szczelnoscia domu - pale w kominku od nastu
    lat (zwyklym), na dodatek w opale jest spory udzial drewien iglastych, i
    nie mam nigdzie kopcia...

    --
    Maciek