  • 1. Data: 2010-11-23 19:22:56
    Temat: kanalizacja - obowiązek przyłączenia?
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    Witam,

    Gmina obudziła się i nagle chce zrobić kanalizację. Nie dało się przez
    ostatnie 10 lat, a tu nagle ktoś pociągnął chyba za sznurki, robią plan i
    zbierają pozwolenia.
    Problem mam taki, że zrobiłem już oczyszczalnię z rozsączaniem.
    Akurat ja będę ostatni na tej nitce, powinni wiedzieć, że mam oczyszczalnię
    bo robiłem zgłoszenie do gminy ale i tak na planach chcą doprowadzić do
    mnie. Nie mam nic przeciwko temu żeby poprowadzili tą kanalizację i
    zostawili studzienkę ok. 2m od płotu na moim terenie tak jak jest na planie.
    Może kiedyś się przyda jak już drenaż się zamuli i wtedy chciałbym się
    podłączyć.
    No i właśnie tutaj mam pytanie czy gdy zostanie już doprowadzona taka sieć
    to mam obowiązek się przyłączyć czy nie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-23 19:29:58
    Temat: Re: kanalizacja - obowiązek przyłączenia?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik _chab_ napisał:

    > No i właśnie tutaj mam pytanie czy gdy zostanie już doprowadzona taka sieć
    > to mam obowiązek się przyłączyć czy nie?

    Przyłączać się pewnie nie musisz, ale opłatę adiacencką, jak Ci naliczą,
    to raczej będziesz musiał uiścić :-)))

  • 3. Data: 2010-11-23 20:13:19
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    > Przyłączać się pewnie nie musisz, ale opłatę adiacencką, jak Ci naliczą,
    > to raczej będziesz musiał uiścić :-)))

    W sumie nie spotkałem się jeszcze z naliczaniem takiej opłaty. Np.
    przechodzi obok gazociąg, nie potrzebuję go bo mam z butli ale teoretycznie
    mógłbym się podłączyć. Nie naliczali mi żadnej opłaty z tego tytułu.
    Ale przykładowo o ile może wzrosnąć wartość nieruchomości poprzez
    doprowadzenie czegoś czego ta nieruchomość nie potrzebuje? :)

  • 4. Data: 2010-11-23 20:18:22
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    > Przyłączać się pewnie nie musisz, ale opłatę adiacencką, jak Ci naliczą,
    > to raczej będziesz musiał uiścić :-)))

    Jeszcze jedno. Wyczytałem, że:
    "Na poczet opłaty adiacenckiej zalicza się wartość świadczeń wniesionych
    przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w gotówce lub w
    naturze, na rzecz budowy poszczególnych urządzeń infrastruktury
    technicznej."
    Skoro udostępniam swój grunt na budowę takiej sieci to można to podciągnąć
    pod świadczenie w naturze?

  • 5. Data: 2010-11-24 07:32:44
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "_chab_" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale przykładowo o ile może wzrosnąć wartość nieruchomości poprzez
    > doprowadzenie czegoś czego ta nieruchomość nie potrzebuje? :)

    Może być tylko od kanalizy, wodociągów ale tylko wtedy gdy to finansuje
    gmina.
    Jeżeli to wodociągi same wpadły na pomysł i sobie coś tam chcą zakopać żeby
    robic na tym biznes to cię mogą cmoknąć.
    Od gazociągu i telefonów nie ma opłat adjacenckich raczej wogóle. Na dobrą
    sprawę od prądu też gdyż te inwestycje raczej nie są z inicjatywy gminy a
    tylko od zainteresowanych osób przyłączem do posesji.

    Marek

  • 6. Data: 2010-11-24 09:57:58
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > No i właśnie tutaj mam pytanie czy gdy zostanie już doprowadzona taka sieć
    > to mam obowiązek się przyłączyć czy nie?

    nie jestem w stanie teraz znaleźć podstawy prawnej... ale taka na
    pewno istnieje, bo przerabiałem temat 2 lata temu... jeśli masz
    oczyszczalnię zgłoszoną, to nie mogą ci nakazać przyłączenia... ale
    nie podciągną nitki do ciebie, bo ktoś w gminie beknie za
    niegospodarność...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-11-24 19:20:32
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

> [...]
    > dobrą sprawę od prądu też gdyż te inwestycje raczej nie są z inicjatywy
    > gminy a tylko od zainteresowanych osób przyłączem do posesji.

    Muszę sprawdzić kto finansuje. Ale jest jeszcze jedna sprawa.
    Przy budowie wodociągi chcą ustanowienia służebności przesyłu na ich rzecz,
    co wiąże się z prawem wejścia na teren sprzętem w celu np. jakiejś wymiany,
    naprawy, konserwacji, itp. Akurat studzienka i przyłącze jest w miejscu
    gdzie nie ma dogodnego dostępu i aby nie zrujnować mi całego terenu nie
    powininen tam wjeżdzać ciężki sprzęt (mała kopareczka jest ok.).
    Czy można się przed tym jakoś zabezpieczyć, czy mogą wjechać czym im się
    podoba i robić co chcą? I jak wymusić by pokrywa studzienki licowała z
    gruntem a nie wystawała ileś tam ponad grunt?

  • 8. Data: 2010-11-25 07:02:41
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Czy można się przed tym jakoś zabezpieczyć, czy mogą wjechać czym im się
    > podoba i robić co chcą? I jak wymusić by pokrywa studzienki licowała z
    > gruntem a nie wystawała ileś tam ponad grunt?

    Wymuś na nich zapis do umowy że po każdej ich wizycie mają obowiązek
    przywrócić wszystko do stanu pierwotnego na podstawie sporządzonej przed ich
    wejściem dokumentacji np. fotograficznej wraz z wyceną.

    Marek