  • 1. Data: 2010-11-23 16:07:49
    Temat: Jaka to welna?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Obilo mi sie o uszy, ze istnieje jakis rodzaj welny mineralnej do ocieplen
    dachow i skosow, ktora ma jakby dodatkowa zewnetrzna warstwe
    przeciwwilgociowa - tzn. jesli woda przedrze sie jakos przez dach i folie
    (albo skropli), to nie wsiaknie w welne, tylko splynie po tej warstwie.

    Szukam i szukam po opisach roznych producentow i za cholere nic takiego nie
    widze. Moze ktos wie, o jaka welne chodzi?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-11-24 10:18:09
    Temat: Re: Jaka to welna?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 23 Lis, 17:07, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Szukam i szukam po opisach roznych producentow i za cholere nic takiego nie
    > widze. Moze ktos wie, o jaka welne chodzi?

    isover robi taka wełnę pokrytą dodatkowym welonem szklanym: Polterm
    Max Plus, Ventiterm Plus,
    a nawet z folią alu: Ventilam alu
    ale to wszystko nie jest do dachów skośnych, tam jest to przerost
    formy nad treścią...
    kup najlepsza wełnę na jaką cię stać (złoty środek, to aku płyta
    isovera, bardzo dobrze się płyty układa, w porównaniu do maty)
    one są hydrofobizowane więc skroplona woda nie wsiąka jak w szmatę,
    lecz spływa po powierzchni... ale jaka woda...:-) zrób dobrze membranę
    i wentylacje połaci i będzie dobrze, a jak będzie awaria to i tak
    musisz rozp***lać wszystko i naprawiać, czy tam będzie zwykła wełna
    czy jakaś odporna...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-11-24 10:55:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 02:18:09 -0800 (PST), s_13 napisał(a):

    (...)

    Dzieki!

    No wlasnie sie zastanawiam, czy roznica miedzy wsp. lambda 0.039 a 0.033
    jest warta doplacania do interesu prawie tysiaca zlotych.

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2010-11-24 20:57:38
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > folie
    > (albo skropli), to nie wsiaknie w welne, tylko splynie po tej

    Chyba ja kiedys tez trafilem na cos takiego, zdaje sie ze chodzilo o
    Rockwoola. Nie jestem w stanie tego odzukac, dotyczylo to chyba
    wszystkich welen tego wytworcy, podobno ze wzgledu na to, ze jako
    surowca uzywala tylko materialu skalnego. Czy dobrze pamietam tego nie
    wiem. Ale na pewno pamietam, ze
    bylo_to_stwierdzenie_ktoregos_z_dyskutantow_jakiejs_
    grupy, nie byla to
    opinia fachowca.

    Adam

  • 5. Data: 2010-11-24 23:10:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko materialu skalnego. Czy dobrze pamietam tego nie wiem. Ale na pewno
    > pamietam, ze bylo_to_stwierdzenie_ktoregos_z_dyskutantow_jakiejs_

    Nie wszystkich. Uzywam Rockwoola Toprock i nie ma tam zadnej foli.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-11-24 23:27:06
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Nie wszystkich. Uzywam Rockwoola Toprock i nie ma tam zadnej foli.

    Maciek nie pisal o folii na welnie, tylko o folii pod blacha. A na
    welnie nie ma folii, tylko welna jest taka ze nie przyjmuje wody.
    Adam

  • 7. Data: 2010-11-24 23:46:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maciek nie pisal o folii na welnie, tylko o folii pod blacha. A na welnie
    > nie ma folii, tylko welna jest taka ze nie przyjmuje wody.

    A no moze i tak. :-)
    To generalnie sa welny hydrofobizowane czy jakos tak, zdaje sie, ze
    wszystkie tzw. lepsze.

    Pozdro.. TK