eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej? › Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    From: "woksal" <r...@r...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu
    podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    Date: Sun, 19 May 2013 17:52:00 +0200

    Witam
    Mam następujący problem.
    Firma buduje obiekt handlowy na działce po drugiej stronie ulicy. Zwrócono
    się do mnie o wyrażenie zgody na "nieodpłatne udostępnienie nieruchomości na
    mojej działce w celu wykonania włączenia kanalizacji sanitarnej w istniejącą
    studnię. Inwestor zobowiązuje się do przywrócenia stanu pierwotnego i do
    pokrycia kosztów ewentualnych uszkodzeń".
    Prze moją działkę biegnie kanalizacja gminna, jedna z głównych nitek wzdłuż
    osiedla domków przy ulicy.Na każdej działce jest studzienka do której są
    podłączone odprowadzenia ścieków z poszczególnych posesji. Taka jest też na
    mojej działce. I do niej się chce się podłączyć inwestor. W tym celu musi
    zrobić podkop pod ulicą (droga krajowa) oraz zniszczyć wjazd z ulicy na moją
    działkę pokryty polbrukiem (około 5m bieżących) oraz wykonać wykop na mojej
    działce około 20 m bieżących droga nieutwardzona (w kierunku garażu).
    Inaczej mówiąc studzienka na mojej działce jest około 25 m od krawędzi
    asfaltu na ulicy.
    Czy muszę wyrazić zgodę na to podłączenie i rozkopanie mojej działki? Czy
    zgoda może mieć taką postać uproszczoną jaką mi przedłożono czy raczej
    powinna to być szczegółowa umowa zawierająca terminy, szczegóły np. na czym
    ma polegać przywrócenie do stanu pierwotnego itd.
    Czy należy zwrócić się do Gminy na piśmie o zgodę na wyrażenie zgody na
    przyłączenie do sieci na mojej działce? Kto będzie odpowiadał jak wystąpią
    jakieś trudności podczas eksploatacji kanalizacji po wykonaniu dodatkowego
    przyłącza?