  • 1. Data: 2009-06-17 18:22:46
    Temat: Trawnik mi się zaperzył :(
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Miałem ja sobie całkiem ładny trawnik. Założony w zeszłym roku, w maju.
    Przed założeniem trawnik wszystkie chwasty zostały opryskane mieszaniną
    wszystkich najgorszych świństw dostępnych na rynku. Wywaliłem kilka
    wywrotek czarnoziemu i wysiałem trawę. Na początku było trochę pielenia,
    jeden oprysk przed jesienią i chwasty w zasadzie zostały wyeliminowane.
    Nawóz i wygrabianie na jesień. Wygrabianie i nawożenie na wiosnę.
    Teoretycznie wszystko zgodnie ze sztuką.
    No i miałem ja sobie całkiem ładny trawnik gdzieś tak do końca kwietnia.
    Wtedy to skosiłem go jakby za nisko. Chyba coś było nie tak ze sprężyną
    w kosiarce. Trawnik się jakby "wypalił" Trawa pożółkła i już nie
    odrosła. Zamiast niej wyrósł perz :-(
    Trawa jest tylko w kilku miejscach, w których w kwietniu robiłem
    dosiewanie (w tych miejscach, coś leżało podczas budowy i trawa nie
    chciała rosnąć)
    Po tym przydługim wstępie proszę o poradę. Wiem, że perzu nie za bardzo
    da się zwalczać selektywnie przez oprysk. Czy spryskać wszystko
    roundapem i zakładać trawnik od nowa, czy może warto spróbować cały
    trawniki objąć "dosiewaniem" w nadziei, że trawa zagłuszy z czasem perz,
    jak to ma miejsce na fragmentach "dosiewanych" wcześniej? Czy jest na to
    szansa czy to wydawanie kasy i praca bez sensu?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-17 18:48:02
    Temat: Re: Trawnik mi się zaperzył :(
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    Niewe wrote:
> [...]
    > jak to ma miejsce na fragmentach "dosiewanych" wcześniej? Czy jest na to
    > szansa czy to wydawanie kasy i praca bez sensu?

    Twój wybór, odróżnisz skoszony perz od skoszonej trawy? Ja polubiłem te
    wszystkie zielone na moim trawniku. No dobra, tylko koniczyna jeszcze
    mnie troche wkurza...

    --
    pozdrawiam - Zygmunt

  • 3. Data: 2009-06-17 19:14:19
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Niewe wrote:

    > Czy jest na to
    > szansa czy to wydawanie kasy i praca bez sensu?

    u mnie po przekopaniu i posianiu na jednym z fragmentow najpierw urosl
    dorodny perz, pod spodem pojedyncze nitki trawy.
    zaczalem regularnie kosic i juz przewaza trawa.
    wiec szansa pewnie jest. co prawda mam podejrzenia, ze przyciety perz
    poszedl w klacza, co oznacza ze zbiera sily na odwet ;-)

    --

    bartek

  • 4. Data: 2009-06-17 21:26:32
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Zyga" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Twój wybór, odróżnisz skoszony perz od skoszonej trawy? Ja polubiłem te
    > wszystkie zielone na moim trawniku. No dobra, tylko koniczyna jeszcze
    > mnie troche wkurza...

    Selektywnie jest użyć Fusilade...

  • 5. Data: 2009-06-18 08:47:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    bokomaru <b...@z...com> writes:

> [...]
    > wiec szansa pewnie jest. co prawda mam podejrzenia, ze przyciety perz
    > poszedl w klacza, co oznacza ze zbiera sily na odwet ;-)

    W regularnie koszonym i podlewanym (jesli trzeba) trawniku perz sie
    nie trzyma.

    A ten trawnik z poczatku watku to pewnie wysechl z niepodlania,
    kwiecien byl suchy.

    MJ

  • 6. Data: 2009-06-18 09:42:06
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Panslavista pisze:

    > Selektywnie jest użyć Fusilade...

    ...po którym zostanie wszystko, za wyjątkiem trawy. No i perzu
    oczywiście też :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-06-18 09:43:47
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > ...po którym zostanie wszystko, za wyjątkiem trawy. No i perzu
    > oczywiście też :)

    Koniczayna ładnie wygląda. I trwała jest.

  • 8. Data: 2009-06-18 11:38:50
    Od: "dexth" <d...@i...pl>

    [..............]

    > W regularnie koszonym i podlewanym (jesli trzeba) trawniku perz sie
    > nie trzyma.
    >
    > A ten trawnik z poczatku watku to pewnie wysechl z niepodlania,
    > kwiecien byl suchy

    Nie kosic jak ma byc dluzej bez opadow. Dluzsza trawa przetrwa susze.

    pozdr dexth

  • 9. Data: 2009-06-19 14:54:36
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Michal Jankowski pisze:
    > A ten trawnik z poczatku watku to pewnie wysechl z niepodlania,
    > kwiecien byl suchy.

    Trawnik podlewam regularnie, więc przesuszenie raczej odpada.

  • 10. Data: 2009-06-19 14:55:03
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    Panslavista pisze:
    > Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Koniczayna ładnie wygląda. I trwała jest.

    No dziękuję bardzo za taką poradę.