  • 41. Data: 2009-12-01 09:57:59
    Temat: Re: Czym sterowany jest rekuperator ?
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > trzeba budować domy z nierakotfurczych substancji, a trzeba być niezłym
    >naiwniakiem myśląć że wentylacja wyeliminuje szkodliwość środków
    rakotwórczych zawartych w meblach czy ścianach:O)

    Wentylacja nie wyeliminuje szkodliwych/rakotwórczych substancji
    zawartych w meblach czy ścianach, natomiast spowoduje spadek stężenia
    tych substancji w powietrzu którym oddychasz np. do poziomu uznanego w
    odpowiednich normach za nieszkodliwy.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2009-12-01 10:34:07
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Gru, 00:35, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > chodzi o ewentualne przedostawanie się zapaszków z kanalizy do
    > rekuperatora, który to później na salony rozprowadzi, jeśli rurkę od
    > skroplin wepniemy w kanalizację. Ja wiem, że są syfony, ale zawsze
    > ciśnienie może syfon opróżni, a latem wyschnie, bo nie ma skraplania,
    > a może te syfony działają jakoś inaczej? na sucho?

    To mysle ze wlasnie najlepiej nie wprowadzac tego szczelnie do
    kanalizy, a spuscic "nad zlew" zwykla rura bez syfonu. Syfon bedzie w
    zlewie. Ale to zalezy od tego gdzie ten reku bedzie stal - u mnie w
    garazu na parterze, akurat pod nim mam drugi garaz i w dokladnie tym
    miejscu - zlewik :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2009-12-01 12:53:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > zlewie. Ale to zalezy od tego gdzie ten reku bedzie stal - u mnie w
    > garazu na parterze, akurat pod nim mam drugi garaz i w dokladnie tym

    no... ja mam też dokładnie pod zlewik, ale w łazience... i taka rurka
    niezbyt estetycznie by wygladała, chyba żeby... dac taki syfon do tego
    zlewu z podłączeniem na pralkę i tam podłączy rurkę :-), może
    zadziałac... wszystkie rurki w ścianie, nic nie wystaje :-) ok...
    chociaż prościej byłoby akurat u mnie wypuścic rurkę w podbitce na
    zewnątrz, wtedy jakieś tylko ponad metr rurki by było, ale boję się o
    to zamarzanie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 44. Data: 2009-12-01 14:46:46
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "robertr" napisał:
    > Nie da się zbudować domu bez rakotwórczych substancji : farby ,
    > lakiery, zaprawy klejące, styropiany, wykładziny, dywany, dodatki do
    > betonów, płyty meblowe etc

    kto ci takich bajek naopowiadał?:O)
    przykład: drewno, słoma - widzisz w tych materiałach budowlanych jakieś
    szkodliwe substancje?:O)
    kleje też można produkować z materiałuf naturalnych i z chemi, ściany można
    budować z piasku i wapna (silikaty) albo z żużlobetonu:O)

  • 45. Data: 2009-12-01 14:46:48
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

> [...]
    > zawartych w meblach czy ścianach, natomiast spowoduje spadek stężenia
    > tych substancji w powietrzu którym oddychasz np. do poziomu uznanego w

    znowu delikatnie mówiąc "mijasz się z prawdą":O)
    jeśli dom jest zbudowany ze szkodliwych substancji to żadna wentylacia nie
    zlikwiduje jego szkodliwości!!!
    poza tym w obecnych czasach powietrze jakim oddycham wcale nie jest czyste,
    ale zawiera całą masę metali ciężkich, substancji rakotfurczych i trutek,
    tak więc nawet wentylacja nie oczyszcza zepsutego powietrza:O(
    a co do tych norm to rozumiem że po wybudowaniu domu ktoś przychodzi i
    sprawdza poziom substancji rakotfurczych w powietrzu i do tego dostosowuje
    wentylacje?:O) bo jeśli nie to zwykła ściema!!!

  • 46. Data: 2009-12-01 14:52:45
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    > kleje też można produkować z materiałuf naturalnych i z chemi, ściany można
    > budować z piasku i wapna (silikaty) albo z żużlobetonu:O)

    Drewno słoma, oczywiście nieimpregnowane są zdrowe do mommentu jak
    wyrośnie na nich pleśń i grzyb też silnie rakotwórcze zjawiska,
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2009-12-01 15:32:43
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "robertr" napisał:
    > Drewno słoma, oczywiście nieimpregnowane są zdrowe do mommentu jak
    > wyrośnie na nich pleśń i grzyb też silnie rakotwórcze zjawiska,

    no oczywiście TY będziesz impregnował chemią rakotfurczą, ale inni od dawna
    słyszeli o zabezpieczaniu drewna przez czterostronne struganie i suszenie
    komorowe!:O)

    acha, do dzisiaj stoją stare wiejskie chałupy budowane jeszcze przed wojną
    światową zbudowane z drewna, kamienia i słomy, albo z drewna kamienia,
    piasku i wapna i trzymaj się świetnie a grzybów i pleśni tam nie ma, mimo
    braku jakiej kolwiek impregnacji czy innej ochrony drewna, więc można:O)

  • 48. Data: 2009-12-01 22:09:27
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Zechce, zechce bo to jedno z pomieszczen majace w ogole wentylacje. Do
    > lazienki wstawia sie celowo drzwi z otworami w dolnej czesci. Wowczas
    > powietrze do pomieszczenia dostaje sie tymi drzwiami i otworem wentylacyjnym
    > ucieka na zewnatrz zabierajac co powinno ze soba.

    Ucieka albo i nie ucieka. Przypominam, że wyszliśmy od tego, że warunki
    pogodowe są w stanie wyłączyć taką wentylację na całe dnie.

    > To pierwsza sprawa. Druga
    > to w dzisiejszych domach (nie mowie o mieszkaniach) okna w lazienkach
    > przewaznie sa.

    O ile kojarzę typowe współczesne projekty (parter + poddasze użytkowe)
    to całkiem często dolna łazienka jest ciemna.

    --
    Jacek Midura

  • 49. Data: 2009-12-01 23:26:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ucieka albo i nie ucieka. Przypominam, że wyszliśmy od tego, że warunki
    > pogodowe są w stanie wyłączyć taką wentylację na całe dnie.

    Latem rozumiem, pisalem o otwarciu okna nawet na caly dzien, ale zima to
    chyba tych dni za wiele nie bedzie.

    > O ile kojarzę typowe współczesne projekty (parter + poddasze użytkowe) to
    > całkiem często dolna łazienka jest ciemna.

    Co prawda dawno juz nie ogladam projektow gotowych a po ich lekturze
    zdecydowalem sie na indywidualny, ale nie przypominam sobie zebym widzial
    choc jeden dom z lazienka bez okna. Moze dzisiejsze sa bardziej oszczedne, a
    moze i ja zbyt wnikliwy nie bylem. W kazdym razie gotowe rozwiazanie byly
    powodem nie korzystania z nich. Nie sadze zebym kiedykolwiek wybral projekt
    bez lazienki z oknem. No ale zapewne takie sa, tyle ze to niewiele znaczy,
    bo wntylacja tak czy tak powinna dzialac bez niego przynajmniej zima.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2009-12-04 00:55:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Gru, 00:26, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > bez lazienki z oknem. No ale zapewne takie sa, tyle ze to niewiele znaczy,
    > bo wntylacja tak czy tak powinna dzialac bez niego przynajmniej zima.

    Ja mam lazienke na parterze bez okna. Nie chcialem z oknem - i tak
    byloby caly czas zasloniete :) No i ta ucieczka ciepla.. ;-) Okno mi
    tam potrzebne jak lysemu grzebien, w lazience sie myje, a nie podziwia
    widoki czy podglada sasiadow (ktorzy maja okno w lazience ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.