  • 1. Data: 2009-11-25 11:31:01
    Temat: Re: Osuszanie ściany, problem z rynną
    Od: Robert <r...@a...com.pl>

    On 25 Lis, 11:30, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > A jak ta płyta balkonowa jest zaizolowana od góry?

    Tak sobie pomyślałem, że może tak jak napisał kolega Michał trzeba
    poczekać za rynną i wtedy spróbować osuszyć mur w mokrym miejscu.
    Tylko tak myślę, że jeżeli było by lato to ściana by miała szanse sama
    wyschnąć ale przez zimę mur nie będzie miał jak dojść do siebie.
    Napiszcie proszę czy ściana ma szansę wyschnąć tylko dzięki ogrzewaniu
    z c.o., czy trzeba będzie jakoś pomóc w tym wyschnięciu.

    Może jest jakaś metoda tymczasowego zabezpieczenia balkonu przed
    wsiąkaniem wody?
    Chciałbym się tym na porządnie zając, ale to dopiero latem jak będą
    większe fundusze.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2009-11-25 12:35:17
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Lis, 12:31, Robert <r...@a...com.pl> wrote:

    > Może jest jakaś metoda tymczasowego zabezpieczenia balkonu przed
    > wsiąkaniem wody?
    > Chciałbym się tym na porządnie zając, ale to dopiero latem jak będą
    > większe fundusze.
    Tak mi przychodzi na myśl:
    Rozwinąć papę (z jednego kawałka albo zgrzać) tak aby podwinięta
    była do góry przy ścianie, a zwisała poza obrysem ściany. Papę
    docisnąć listwą i od góry np. silikonem uszczelnić. Albo naciąć
    styropian pod kątem i wsadzić tam brzeg tej papy, a listwą docisnąć
    poniżej i uszczelnić silikonem.

    I |
    I |
    I V
    I |\__________
    _______________ |

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-11-25 13:20:34
    Od: Robert <r...@a...com.pl>

    On 25 Lis, 13:35, Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > docisnąć listwą i od góry np. silikonem uszczelnić. Albo naciąć
    > styropian pod kątem i wsadzić tam brzeg tej papy, a listwą docisnąć

    Dziękuje za pomoc praktyczną poradę.
    Pomysł z użyciem papy może być tanim i skutecznym rozwiązaniem
    problemu bo odetnie dostęp wody zarówno do samego balkonu jak i do
    styku styropian/balkon.
    Jaką w takim przypadku powinienem użyć papę? Jeżeli miałbym wykonać
    jedną ciągłą warstwę to szerokość wałka musiałaby wynosić 1,5m.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-11-26 01:55:28
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Lis, 14:20, Robert <r...@a...com.pl> wrote:

> [...]
    > Jaką w takim przypadku powinienem użyć papę? Jeżeli miałbym wykonać
    > jedną ciągłą warstwę to szerokość wałka musiałaby wynosić 1,5m.

    No to papa termozgrzewalna...

    Albo np. coś takiego (może i lepsze):
    http://www.dachyonline.pl/nylon_dekarski_karta_techn
    iczna.pdf

  • 5. Data: 2009-11-26 07:57:24
    Od: Robert <r...@a...com.pl>

    On 26 Lis, 02:55, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > No to papa termozgrzewalna...
    >
    > Albo np. coś takiego (może i lepsze):http://www.dachyonline.pl/nylon_dekarski_kar
    ta_techniczna.pdf

    Witam,

    Dziękuje kolegom za rady!
    Myślę, że wezmę sobie ze dwa dni wolnego i wykorzystam rady zarówno
    Kolegi Krzema jak i Tornad.
    Przeniosę rodzinę do innego pokoju na kilka dni i załatwię tą pleść
    jakąś chemią.

    Muszę pożyczyć od kogoś palnik do zgrzewania papy i do dzieła.

    Zrobię tak:
    1. Poczekam na kilka cieplejszych dni żeby balkon przeschnął
    2. Uszczelnię szparę pod styropianem
    3. Zabezpieczę balkon przed wsiąkaniem wody ( papa lub jakiś środek
    zapobiegający wsiąkaniu )
    4. Usunę pleśń ze ściany jakimś specjalnym środkiem
    5. Usunę wierzchnią warstwę z wewnętrznej strony ściany ( no najmniej
    farbę )
    6. Odczekam do wiosny, żeby ściana wyschła
    7. Jeśli pleśń nie będzie znowu się pojawiać, pomaluję od nowa tą
    ścianę

    Mam nadzieję, że rozwiąże to problem.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2009-11-26 08:30:29
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Lis, 08:57, Robert <r...@a...com.pl> wrote:

> [...]
    > zapobiegający wsiąkaniu )
    > 4. Usunę pleśń ze ściany jakimś specjalnym środkiem

    Z usuwaniem pleśni nie czekaj. Preparaty o których mówię zabezpieczają
    także przed powtórynym pojawieniem się pleśni (ja taki kiedyś miałem).
    Oprócz tego są dodatki antypleśniowe które dolewasz do emulsji i
    możesz malować. Będzie być może okresowo dalej wilgotne ale już bez
    pleśni.