  • 1. Data: 2009-11-25 08:59:58
    Temat: Osuszanie ściany, problem z rynną
    Od: Robert <r...@a...com.pl>

    Witam Wszystkich,

    Chciałbym prosić o poradę na temat problemu, który mnie ostatnio
    bardzo zaskoczył.
    Mianowicie w tym roku wymieniałem dach. Wykonawca zobowiązał się
    wykonać prace do końca września. W praktyce okazało się, że prace z
    dachem zostały zakończone dopiero na początku listopada :). Umowa
    obejmowała również wykonanie nowych rynien. Prace miały zostać
    wykonanie w przeciągu 2 tygodni od rozpoczęcia prac. Niestety do dnia
    dzisiejszego rynny nie zostały zainstalowane. Wykonawca zobowiązał się
    zainstalować rynny w tym tygodniu, ale problem tkwi w tym, że przez 3
    miesiące dom był bez rynien. Nie przejmowałem się tym faktem do
    momentu, kiedy zobaczyłem, że na ścianie po stronie wewnętrznej, na
    której jest balkon pojawiła się wilgoć i czarna pleśń ( woda z dachu
    spływała na balkon ).
    Pleśń pojawiła się "nagle", ponieważ jeszcze dwa tygodnie temu ściana
    była czysta. W ostatnich tygodniach dużo padało, dlatego domyślam się,
    że woda spływająca na balkon, wsiąkła w mur i przesiąkła do
    pomieszczeń.
    Proszę o poradę doświadczonych kolegów czy po zainstalowaniu rynien
    problem zniknie, czy może powinienem próbować jakoś osuszyć ścianę i
    usunąć.
    Pokój, w którym pojawił się problem służy nam, jako sypialnia. Śpimy
    tam z małym dzieckiem a wiem, że pleśń na ścianie jest bardzo
    niezdrowa, dlatego chciałbym się zająć tym tematem jak najszybciej.

    Będę bardzo wdzięczny za każdą radę, co zrobić w tej sytuacji.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2009-11-25 09:03:13
    Temat: Re: Osuszanie ściany, problem z rynną
    Od: Robert <r...@a...com.pl>

    > Proszę o poradę doświadczonych kolegów czy po zainstalowaniu rynien
    > problem zniknie, czy może powinienem próbować jakoś osuszyć ścianę i
    > usunąć .

    Usunąć oczywiście pleśń :)

  • 3. Data: 2009-11-25 09:22:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Lis, 10:03, Robert <r...@a...com.pl> wrote:
> [...]

    Nie zniknie. IMHO maż źle rozwiązaną izolację płyty balkonowej. Deszcz/
    śnieg zawsze będzie zacinał czy są rynny czy nie.

    > czy może powinienem próbować jakoś osuszyć ścianę i
    >
    > Usunąć oczywiście pleśń :)

    Możesz cokolwiek zacząć robić gdy zlikwidujesz przyczynę.
    Póki co popsikaj preparatem "na pleśń" to przynajmniej na raka do tego
    czasu nie "zejdziecie".
    ;-)

    A jak zbudowana jest ściana? Masz jakieś foty z realizacji lub
    poglądowe jak to wygląda?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 4. Data: 2009-11-25 09:49:37
    Od: Robert <r...@a...com.pl>

    On 25 Lis, 10:22, Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > czasu nie "zejdziecie".
    > ;-)
    >
    > A jak zbudowana jest ściana? Masz jakieś foty z realizacji lub

    Witam,

    Dziękuje za odpowiedź!
    Jest to dom budowany przez mojego ojca w latach 70/80.
    Dom dostałem w spadku po ojcu no i powoli staram się go doprowadzić do
    porządku.

    Ściana z pustaków własnej produkcji, na zewnątrz tynk, na tynku
    styropian.

    Balkon jest nie wykończony tzn nie ma żadnych kafelków.
    Na krawędzi ściana/ balkon jest zrobiona obróbka blachą ( ale pod
    styropianem).

    Niestety cały dom jest w stanie takim jak w momencie wybudowania w
    latach 80 tylko został ocieplony styropianem kilka lat temu.

    Liczyłem na to że po założeniu rynny problem zniknie ponieważ przed
    remontem dachu nie było takich problemów.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 5. Data: 2009-11-25 09:54:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzemo <p...@g...com> writes:

    > Nie zniknie. IMHO maż źle rozwiązaną izolację płyty balkonowej. Deszcz/
    > śnieg zawsze będzie zacinał czy są rynny czy nie.

    Nie przesadzaj. Deszcz i snieg zacinal tez przed zdemontowaniem
    starych rynien a jednak do tego czasu Robert plesni nie mial.

    Rynny zalozyc, plesn usunac (skuc i zasmarowac jakas trucizna), sciane
    w miare mozliwosci wysuszyc (dogrzac promiennikiem albo co), wietrzyc
    i obserwowac.

    Izolacje owszem, moze warto poprawic, ale nie bedzie sobie teraz na
    zime balkonu rozkuwac...

    MJ

  • 6. Data: 2009-11-25 10:14:41
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Lis, 10:49, Robert <r...@a...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Liczyłem na to że po założeniu rynny problem zniknie ponieważ przed
    > remontem dachu nie było takich problemów.

    To którędy ta woda się dostaje do tej ściany?

  • 7. Data: 2009-11-25 10:20:30
    Od: Robert <r...@a...com.pl>

    On 25 Lis, 11:14, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > To którędy ta woda się dostaje do tej ściany?

    Musi to być przez konstrukcje balkonu bo wilgoć jest tylko przy
    podłodze na długości balkonu.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 8. Data: 2009-11-25 10:30:23
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Lis, 11:20, Robert <r...@a...com.pl> wrote:

    > Musi to być przez konstrukcje balkonu bo wilgoć jest tylko przy
    > podłodze na długości balkonu.

    A jak ta płyta balkonowa jest zaizolowana od góry?

  • 9. Data: 2009-11-25 11:07:23
    Od: Robert <r...@a...com.pl>

    On 25 Lis, 11:30, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > A jak ta płyta balkonowa jest zaizolowana od góry?

    Balkon nie jest w żaden sposób izolowany, ale ma zrobiony spad, także
    woda z niego spływa.